Свържи се с нас

Новини

Община Трявна с мерки срещу коронавируса

Published

on

Вчера, 16 март, кметът на Община Трявна Силвия Кръстева свика извънредно заседание на Общинския оперативен щаб за приемане на мерки за действие, с цел предотвратяване разпространението на коронавирус COVID-19.

Автобусите ще пътуват с ново разписание, което можете да видите оттук. Стана ясно, че МБАЛ „Д-р Теодосий Витанов“ има готовност да обособи отделение за лечение на заразени с коронавирус. При необходимост ще се използва бившето ортопедично отделение. Това може да се случи само след разпореждане от страна на РЗИ – Габрово.

Жителите на Община Трявна, които имат съмнение за коронавирус, трябва да се обърнат към личния си лекар по телефона. Ако пациентите са пътували в рискови страни, засегнати от вируса, или са в контакт с такива лица и развият част от симптомите, е необходимо да се свържат с РЗИ – Габрово.

На този етап МБАЛ „Д-р Теодосий Витанов“ не разполага с тестове за коронавирус. От лечебното заведение обмислят вариант за закупуването на бързи тестове.

След заседанието на Общинския оперативен щаб кметът на Община Трявна издаде заповед с мерки, които да бъдат предприети. В текста на заповедта се посочва: На основание чл. 44, ал.2 от ЗМСМ, във връзка с проведено заседание на 16.03.2020 г. на Общински оперативен щаб в Община Трявна, относно предприемане на дейности свързани с превенция и защита на населението от COVID – 19.

снимка: Община Трявна

На основание чл. 44, ал.2 от ЗМСМ, във връзка с проведено заседание на 16.03.2020 г. на  Общински оперативен щаб в Община Трявна, относно предприемане на дейности свързани с превенция и защита на населението от  COVID – 19

Н А Р Е Ж Д А М:

  1. Всеки служител на Община Трявна да следи собствената си телесна температура. При показател над 37 градуса по Целзий да бъде уведомяван прекия ръководител за организиране приключването на спешни задачи и прекратяване изпълняването на служебните задължения на работното място.
  2. Достъпа в сградата на Община Трявна да се осъществява контролирано, чрез допускане по едно лице за обслужване в Център за административно обслужване, отдел „Местни данъци и такси“ и/или отдел „ГРАО“ от служителите, дежурни по ОБСС.

Отговорно лице – Михаил Минчев – гл. спец. „Пожарна безопасност и защита на населението“ в Община Трявна.

  1. Да се ограничи събиранено/струпването на хора на териториите за обществено ползване в гр. Трявна съвместно със служители на Районно управление на МВР – Трявна и Района служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Трявна.

Отговорно лице – Пламен Кралев – гл. спец. „Опазване на чистотата на териториите за обществено ползване и контрол на общинските наредби“ в Община Трявна.

  1. Обявявам кампания по набиране на доброволци за обслужване на възрастни хора и лица в неравностойно положение, живущи на територията на Община Трявна със стоки и продукти от първа необходимост. Доброволците да бъдат подсигурени от Община Трявна с лични предпазни средства и дезинфектанти. На същите да бъде извършен инструктаж за действие.

Лице за контакт и координация – Виктория Колева – ст. спец. „Връзки с обществеността“ в Община Трявна, тел. 0894 41 42 82

  1. Обявявам дежурни телефони за приемане на заявки от възрастни хора и лица в неравностойно положение, живущи на територията на Община Трявна, за приемане на заявки за обслужване по домовете с продукти и стоки от първа необходимост както следва:
  • 0677/6 20 29 – дежурен телефон всеки работен ден, в рамките на работното време от 8,00 до 17,00 часа;
  • 0677/6 24 96 – деловодство на Община Трявна, всеки работен ден, в рамките на работното време от 8,00 до 17,00 часа;
  • 0894 41 42 82 – Виктория Колева – до 22 часа всеки ден;

Всеки обслужен поема разходите за закупените продукти след представен касов бон от страна на лицето което го обслужва.

  1. Телефон с номер 0677/6 24 94 – на разположение 24 часа в денонощието за сигнали за бедствия, аварии и катастрофи. Същият е на разположение за приемане на сигнали относно нарушаване предприетите действия свързани с превенция и защита на населението от  COVID – 19.
  2. Национален телефон 112 – на разположение 24 часа в денонощието за сигнали за бедствия, аварии и катастрофи.
  3. Утвърждавам Препоръки за действия с цел превенция и ограничаване разпространението на COVID – 19 – Приложение №1 към настоящата заповед. Препоръките да се прилагат на територията на Община Трявна във всички обществени сгради, в това число търговски обекти, банки, центрове за обслужване на клиенти и др. съгласно Указания на РЗИ Габрово.

Настоящата заповед важи до 29.03.2020 г.

Като приложение към заповедта са посочени препоръки, с които следва да се запознаят всички работодатели, фирми, предприятия, търговски обекти и други, на територията на община Трявна:

Препоръки

към работодателите на територията на Община Трявна,

които имат за цел превенция и ограничаване разпространението на COVID-19

Мерките следва да се прилагат във всички обществени сгради, в това число търговски обекти, банки, центрове за обслужване на клиенти и др.

Подгответе работното място за COVID-19

С какви мерки можете да предотвратите разпространението на COVID-19 на работното място:

Създайте санитарен контрол на входа на Вашата фирма, който да включва:

  • Дезинфекционна вана, през която да преминават работниците и служителите от Вашата фирма.
  • Определете лице което да извършва термометричен контрол на Вашите служители с дистанционен термометър.
  • Служителите с температура по-висока от 370 С, да се отстраняват от работа.
  • При обслужване на клиенти организирайте контрол на достъп чрез Ваши служители – допускане до две лица едновременно в едно помещение.

Погрижете се работното място да е чисто и хигиенично:

  • Повърхностите (бюра и маси) и предметите (телефони, клавиатури) трябва да бъдат редовно избърсвани с дезинфектант.
  • Насърчете служителите, сътрудниците и клиентите да си мият ръцете редовно и добре.
  • Поставете диспенсъри с дезинфектант за ръце на видни места на работното място. Погрижете се да бъдат пълнени редовно.
  • Погрижете се служителите, сътрудниците и клиентите да имат достъп до места, където могат да измият ръцете си с вода и сапун.
  • Погрижете се на работното място да има на разположение защитни маски.
  • Осигурете кошчета с капаци, където да могат да се изхвърлят кърпичките и маските.
  • Осигурете често проветряване на помещенията във Вашата фирма.
  • Информирайте служителите си, че съществува риск от заразяване на ръцете при докосване на дръжки на врати, копчета на асансьори, перила на стълбища и други повърхности до които имат допир много хора.
  • Информирайте служителите, сътрудниците и клиентите си, че ако COVID-19 започне да се разпространява във вашето населено място, всеки, който има дори лека настинка, или много слаба висока температура, е препоръчително да си остане у дома.
  • Ако вашата фирма използва автобуси за извозване на служители е необходимо да осигурите няколкократна дезинфекция на транспортното средство в зависимост от натовареността му.
  • Избягвайте командироването на служители, които са по-силно застрашени от болестта (по-възрастни служители или служители страдащи от диабет, сърдечно-съдови заболявания или белодробни заболявания) в области, където се разпространява COVID-19.
  • Обмислете възможността да предоставите на служителите, на които предстои пътуване, малки количества (под 1000 мл) дезифектант за ръце с алкохол. Това ще улесни поддържането на хигиена на ръцете.

Когато Вие или служителите Ви се върнат от пътуване:

  • Служители, които са се върнали от зона с разпространение на COVID-19 трябва сами да се следят за симптоми в продължение на 14 дена и да си мерят температурата два пъти дневно.
  • Ако развият дори лека настинка или слаба висока температура (над 37,3 градуса), трябва да си останат у дома и да се изолират от други хора. Това означава да избягват близък контакт (един метър или по-малко) с други хора, включително членове на семейството. Трябва също да се обадят по телефона на личния си лекар или на местната здравна служба и да им предоставят информация за това къде са пътували и какви са симптомите.

Във връзка със заповедта, Община Трявна отправя апел към гражданите, в случай че станат свидетели на нарушение (например струпване на много хора на едно място, повече от двама души в търговски обект и т.н.), да подават сигнал на дежурен телефон 0677 6 24 94, за да бъдат предприети необходимите действия от отговорните органи.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

38 аптеки сключиха договор със Здравната каса в Габрово

Published

on

В област Габрово 38 аптеки подписаха индивидуални договори с Районната здравноосигурителна каса за отпускане на частично или напълно платени лекарства, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели. Те са разположени във всички общини на областта и осигуряват достъпно снабдяване с лекарства на хронично болните пациенти.

На територията на община Габрово, сключилите договор аптеки са 23, в Севлиево – 9, в Дряново – 2 и в община Трявна –  4 ( 3 от тях в гр. Трявна и 1 в Плачковци). Сключени са договори с всички аптеки, които са пожелали да работят с НЗОК.

Рецепти за скъпоструващите лекарства, заплащани от здравната каса по трите вида протоколи – ІА, IB и IC ще бъдат изпълнявани от повечето аптеки подписали договор. Пациентите с диабет могат да получават аналогови инсулини в 32 аптеки, а тест-ленти – в 27.

Аптеките, от които здравноосигурените пациенти могат да получават предписаните им сензори за продължително измерване на нивото на глюкоза са 24. Лекарствата за хормонална терапия при онкологични заболявания отпускат 30 аптеки.

Хронично болните, които получават безплатни или частично платени лекарства могат да изберат най-удобната за тях аптека, сключила договор с Районната здравна каса, за осигуряване на необходимите им за месеца лекарства.

Аптеките, които са пожелали да отпускат лекарствените продукти за домашно лечение, предписвани при диагностициран КОВИД-19 и заплащани напълно или частично от НЗОК са 28 и също са в четирите общини на областта.

От РЗОК напомнят, че лекарствата за домашно лечение на хронични заболявания вече се отпускат по електронни рецепти и електронни рецептурни книжки, които не трябва да се заверяват. Не е необходимо здравноосигурените лица да си закупуват хартиени рецептурни книжки.

В РЗОК Габрово е на разположение списък на аптеките сключили договор с посочени адреси, телефони и видовете лекарства, които отпускат. Тази информация може да се намери и на сайта на НЗОК /www.nhif.bg/ в рубриката „електронни услуги” – „търсене на договорни партньори и дейности”, а в същата рубрика функционира и удобна електронна справка за търсене на лекарства, заплащани от НЗОК.

Онлайн справка за аптеките: https://services.nhif.bg/references/lists/pharmacies.xhtml;jsessionid=FEC8EDA85C8EAC888BC605C7BC312924

Онлайн справка за лекарства: https://services.nhif.bg/references/lists/medicine.xhtml

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Крими

Лъхащ на алкохол шофьор отказа кръвен тест

Published

on

Шофьорската книжка на 46-годишен мъж от Казанлък беше отнета от габровските катаджии, след като го спипаха пиян зад волана.

Наквасеният водач бил заловен в сряда, около 21.30 часа, на бул.“Стефан Караджа“ в Габрово, където екип на полицията забелязал и веднага отбил за проверка криволичещ по пътното платно лек автомобил „Волво С40“, управляван от 46-годишния.

От водача се носели силни миризми на алкохол, навяващи на мисълта, че е имало употреба, което наложило неговото незабавно тестване.

След като надул дрегера, дисплеят на техническото средство отчел 1.29 промила в количеството издишан въздух.

Мъжът отказал кръвна проба, но това не попречило да бъде санкциониран. По случая е образувано бързо производство.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Кметът на Трявна проведе срещи за стопанисването на общинските гори

Published

on

През изминалата седмица кметът на община Трявна Силвия Кръстева инициира две работни срещи, във връзка със състоянието на общинско дружество “Здравец” ЕООД и стопанисването на общинските горски територии. Въпросът нееднократно е бил поставян за решаване от местната власт, но на този етап категоричен отговор за последващо действие няма.

След провеждането на първата среща между кмета на Трявна, бившия управител на “Здравец” ЕООД инж. Тони Тодорова, общински съветници и представители на счетоводната кантора на дружеството, непосредствено след това бе инициирана втора работна среща между Силвия Кръстева и общински съветници.

Общинско дружество “Здравец” ЕООД е еднолично дружество с ограничена отговорност и е създадено с Решение на Общински съвет-Трявна от 31 май 2004 год. Собственик на капиталовите средства е Община Трявна, а правата на собственика на капитала се упражняват от ОбС-Трявна.

Предметът на дейност е дърводобив (след изпълнение на изискванията на закона), залесяване, строителни дейности, стопанисване на спортни обекти и други, незабранени от закона дейности. За управител е назначен инж. Тони Тодорова. След подготвено предложение, в началото на 2021 г., през месец февруари, ОбС-Трявна приема Решение, с което задължава управителя на общинско дружество “Здравец”ЕООД в седемдневен срок да подаде молба до Габровски окръжен съд за откриване на производство по обявяване в несъстоятелност. Инж. Тодорова е освободена от временното изпълнение на длъжността управител, но не и от отговорност.

Кой и как оттук нататък ще стопанисва общинските гори на територията на Община Трявна, кметът г-жа Силвия Кръстева постави отново на дневен ред. “Ще изпаднем в една ситуация, в която няма да има кой да подава отчетите, справката декларация по ДДС всеки месец, няма да получим никакъв годишен финансов отчет… Възложила съм на адвоката на Общината да проучи възможността при внесен годишен отчет от счетоводната кантора ние да го внесем в Общинския съвет и един от принципала, от общинския съвет, да го внесе в търговския регистър, за да изпълним задълженията си!”, коментира по време на работната среща Силвия Кръстева и увери, че прокуратурата отново ще бъде уведомена на основание чл. 155, т. 3 от Търговския закон.

На този етап уведомлението вече е подадено от местната власт и се очаква развитие на процедурата по казуса “Здравец” ЕООД.

При така развилата се ситуация около “Здравец” ЕООД, вариантите за стопанисване на общинските горски територии са създаване на ново общинско дружество по ЗОС, отдаване на горите на ТП “Държавно горско стопанство Плачковци”, създаване на общинско предприятие или създаване на структурно звено в общинска администрация.

Последното бе гласувано от ОбС-Трявна, но не бе съгласувано съответно финансиране за него. Така, на последната работна среща, присъстващите обсъдиха основно плюсовете и минусите на другите възможности за стопанисване на горските територии с цел обединяване около решение за внасяне на предстоящо предложение от страна на местното ръководство.

“Ако звеното отпада като вариант, остава създаването на предприятие или отдаване на горското стопанство в Плачковци. Ако е общинско предприятие, може би, ще е най-добрият вариант, но общинско предприятие без да има с какво да го издържаме и без назначаването на лице, отговарящо на изискванията, няма как да се случи. Притеснява, че няма да успеем да намерим лицензиран човек, който да отговаря на всички условия!” споделиха Татяна Рачева – Общински съветник в ОбС – Трявна и кметът на Община Трявна – г-жа Силвия Кръстева, която допълни “Мнението си съм изразявала още предходния мандат като Председател на ОбС-Трявна и то е категорично, и не съм го променяла”.

“На този етап е най-удачно общинските гори да бъдат предоставени на горското стопанство в Плачковци, за срок не повече от 2 години. При всички положения при създаването на едно общинско предприятие или структура в общината, специално за структурата в Общината, ще трябва да се дофинансира тази структура, което трябва да бъде ясно разчетено и с всичко останало считам, че ще бъде трудно!”, коментираха отдаването на общинските гори за стопанисване от ТП “Държавно горско стопанство Плачковци” г-жа Силвия Кръстева и г-жа Татяна Рачева.

„Нашата позиция многократно също е изразявана, че по-скоро не сме съгласни да бъдат дадени на горското, а да се търси вариант за звено или за предприятие по ЗОС, което ни се струва по-удачния вариант. Би могло да бъде назначено на първо време, за да видим дали би било ефективно и печелившо и за да няма отношение минималната работна заплата да се наеме само един лицензиран лесовъд, който да уреди план за сеч!”, изказа своята позиция, по време на работната среща Боян Грозев, след което излезе с писмена такава, че би подкрепил предоставянето на общинските гори за управление от горското стопанство в Плачковци.

След проведените работни срещи, кметът на Община Трявна пое ангажимент да направи справка колко би струвало създаването и функционирането на едно общинско предприятие по ЗОС, с данните от която да запознае съответно общинските съветници. Оказва се, че е необходим значителен финансов ресурс годишно при прогнозни цени от 45 лв./куб. м за продажба на 1 500 куб. м дървесина, а при управлението на общинските горски територии от ТП “Държавно горско стопанство Плачковци” не се предвиждат разходи за община Трявна.

“За възлагане на управлението проведох разговор с Директора на ТП “Държавно горско стопанство Плачковци”. Тъй като, съгласно приетата от Народното събрание структура Министерство на земеделието, храните и горите се преобразува в Министерство на земеделието, както и свързаните с преструктурирането други промени, предложението до ОбС-Трявна ще бъде внесено през м. февруари!”, посочва още в официалното си писмо до общинските съветници кметът на Община Трявна.

Ако подобен договор бъде сключен между двете страни, то при планиран обем в утвърдения горскостопански план годишно по 1 500 куб. м стояща маса с клони и при средна продажна цена за 2022 год. от 45 лв./ куб. м, чистите приходи за Община Трявна биха били в размер на 23 625 лв. годишно.

Едновременно биха се извършвали и дейности по опазване на горите без разходи от общината.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица