Новини
Община Трявна с мерки срещу коронавируса
Вчера, 16 март, кметът на Община Трявна Силвия Кръстева свика извънредно заседание на Общинския оперативен щаб за приемане на мерки за действие, с цел предотвратяване разпространението на коронавирус COVID-19.
Автобусите ще пътуват с ново разписание, което можете да видите оттук. Стана ясно, че МБАЛ „Д-р Теодосий Витанов“ има готовност да обособи отделение за лечение на заразени с коронавирус. При необходимост ще се използва бившето ортопедично отделение. Това може да се случи само след разпореждане от страна на РЗИ – Габрово.
Жителите на Община Трявна, които имат съмнение за коронавирус, трябва да се обърнат към личния си лекар по телефона. Ако пациентите са пътували в рискови страни, засегнати от вируса, или са в контакт с такива лица и развият част от симптомите, е необходимо да се свържат с РЗИ – Габрово.
На този етап МБАЛ „Д-р Теодосий Витанов“ не разполага с тестове за коронавирус. От лечебното заведение обмислят вариант за закупуването на бързи тестове.
След заседанието на Общинския оперативен щаб кметът на Община Трявна издаде заповед с мерки, които да бъдат предприети. В текста на заповедта се посочва: На основание чл. 44, ал.2 от ЗМСМ, във връзка с проведено заседание на 16.03.2020 г. на Общински оперативен щаб в Община Трявна, относно предприемане на дейности свързани с превенция и защита на населението от COVID – 19.

На основание чл. 44, ал.2 от ЗМСМ, във връзка с проведено заседание на 16.03.2020 г. на Общински оперативен щаб в Община Трявна, относно предприемане на дейности свързани с превенция и защита на населението от COVID – 19
Н А Р Е Ж Д А М:
- Всеки служител на Община Трявна да следи собствената си телесна температура. При показател над 37 градуса по Целзий да бъде уведомяван прекия ръководител за организиране приключването на спешни задачи и прекратяване изпълняването на служебните задължения на работното място.
- Достъпа в сградата на Община Трявна да се осъществява контролирано, чрез допускане по едно лице за обслужване в Център за административно обслужване, отдел „Местни данъци и такси“ и/или отдел „ГРАО“ от служителите, дежурни по ОБСС.
Отговорно лице – Михаил Минчев – гл. спец. „Пожарна безопасност и защита на населението“ в Община Трявна.
- Да се ограничи събиранено/струпването на хора на териториите за обществено ползване в гр. Трявна съвместно със служители на Районно управление на МВР – Трявна и Района служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Трявна.
Отговорно лице – Пламен Кралев – гл. спец. „Опазване на чистотата на териториите за обществено ползване и контрол на общинските наредби“ в Община Трявна.
- Обявявам кампания по набиране на доброволци за обслужване на възрастни хора и лица в неравностойно положение, живущи на територията на Община Трявна със стоки и продукти от първа необходимост. Доброволците да бъдат подсигурени от Община Трявна с лични предпазни средства и дезинфектанти. На същите да бъде извършен инструктаж за действие.
Лице за контакт и координация – Виктория Колева – ст. спец. „Връзки с обществеността“ в Община Трявна, тел. 0894 41 42 82
- Обявявам дежурни телефони за приемане на заявки от възрастни хора и лица в неравностойно положение, живущи на територията на Община Трявна, за приемане на заявки за обслужване по домовете с продукти и стоки от първа необходимост както следва:
- 0677/6 20 29 – дежурен телефон всеки работен ден, в рамките на работното време от 8,00 до 17,00 часа;
- 0677/6 24 96 – деловодство на Община Трявна, всеки работен ден, в рамките на работното време от 8,00 до 17,00 часа;
- 0894 41 42 82 – Виктория Колева – до 22 часа всеки ден;
Всеки обслужен поема разходите за закупените продукти след представен касов бон от страна на лицето което го обслужва.
- Телефон с номер 0677/6 24 94 – на разположение 24 часа в денонощието за сигнали за бедствия, аварии и катастрофи. Същият е на разположение за приемане на сигнали относно нарушаване предприетите действия свързани с превенция и защита на населението от COVID – 19.
- Национален телефон 112 – на разположение 24 часа в денонощието за сигнали за бедствия, аварии и катастрофи.
- Утвърждавам Препоръки за действия с цел превенция и ограничаване разпространението на COVID – 19 – Приложение №1 към настоящата заповед. Препоръките да се прилагат на територията на Община Трявна във всички обществени сгради, в това число търговски обекти, банки, центрове за обслужване на клиенти и др. съгласно Указания на РЗИ Габрово.
Настоящата заповед важи до 29.03.2020 г.
Като приложение към заповедта са посочени препоръки, с които следва да се запознаят всички работодатели, фирми, предприятия, търговски обекти и други, на територията на община Трявна:
Препоръки
към работодателите на територията на Община Трявна,
които имат за цел превенция и ограничаване разпространението на COVID-19
Мерките следва да се прилагат във всички обществени сгради, в това число търговски обекти, банки, центрове за обслужване на клиенти и др.
Подгответе работното място за COVID-19
С какви мерки можете да предотвратите разпространението на COVID-19 на работното място:
Създайте санитарен контрол на входа на Вашата фирма, който да включва:
- Дезинфекционна вана, през която да преминават работниците и служителите от Вашата фирма.
- Определете лице което да извършва термометричен контрол на Вашите служители с дистанционен термометър.
- Служителите с температура по-висока от 370 С, да се отстраняват от работа.
- При обслужване на клиенти организирайте контрол на достъп чрез Ваши служители – допускане до две лица едновременно в едно помещение.
Погрижете се работното място да е чисто и хигиенично:
- Повърхностите (бюра и маси) и предметите (телефони, клавиатури) трябва да бъдат редовно избърсвани с дезинфектант.
- Насърчете служителите, сътрудниците и клиентите да си мият ръцете редовно и добре.
- Поставете диспенсъри с дезинфектант за ръце на видни места на работното място. Погрижете се да бъдат пълнени редовно.
- Погрижете се служителите, сътрудниците и клиентите да имат достъп до места, където могат да измият ръцете си с вода и сапун.
- Погрижете се на работното място да има на разположение защитни маски.
- Осигурете кошчета с капаци, където да могат да се изхвърлят кърпичките и маските.
- Осигурете често проветряване на помещенията във Вашата фирма.
- Информирайте служителите си, че съществува риск от заразяване на ръцете при докосване на дръжки на врати, копчета на асансьори, перила на стълбища и други повърхности до които имат допир много хора.
- Информирайте служителите, сътрудниците и клиентите си, че ако COVID-19 започне да се разпространява във вашето населено място, всеки, който има дори лека настинка, или много слаба висока температура, е препоръчително да си остане у дома.
- Ако вашата фирма използва автобуси за извозване на служители е необходимо да осигурите няколкократна дезинфекция на транспортното средство в зависимост от натовареността му.
- Избягвайте командироването на служители, които са по-силно застрашени от болестта (по-възрастни служители или служители страдащи от диабет, сърдечно-съдови заболявания или белодробни заболявания) в области, където се разпространява COVID-19.
- Обмислете възможността да предоставите на служителите, на които предстои пътуване, малки количества (под 1000 мл) дезифектант за ръце с алкохол. Това ще улесни поддържането на хигиена на ръцете.
Когато Вие или служителите Ви се върнат от пътуване:
- Служители, които са се върнали от зона с разпространение на COVID-19 трябва сами да се следят за симптоми в продължение на 14 дена и да си мерят температурата два пъти дневно.
- Ако развият дори лека настинка или слаба висока температура (над 37,3 градуса), трябва да си останат у дома и да се изолират от други хора. Това означава да избягват близък контакт (един метър или по-малко) с други хора, включително членове на семейството. Трябва също да се обадят по телефона на личния си лекар или на местната здравна служба и да им предоставят информация за това къде са пътували и какви са симптомите.
Във връзка със заповедта, Община Трявна отправя апел към гражданите, в случай че станат свидетели на нарушение (например струпване на много хора на едно място, повече от двама души в търговски обект и т.н.), да подават сигнал на дежурен телефон 0677 6 24 94, за да бъдат предприети необходимите действия от отговорните органи.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Новини
Обходът на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, „напредва“

Първият етап от проекта за тунел под връх Шипка и обхода на Габрово получи разрешение за строеж. Това съобщи Община Габрово на своята официална страница, позовавайки се на статията в Economic.bg на Глория Христова, чрез която информира, че на 20 ноември 2025 г. министърът на регионалното развитие Иван Иванов е подписал разрешението за строеж, с което се дава старт на първия етап от обекта.
Направено е обаче важно уточнение, чрез което се посочва, че разрешението не обхваща самия пробив на тунела под Стара планина, а само довеждащата инфраструктура от северната страна, тази откъм Габрово.
Така започва изграждането на ключовия участък от обхода, който ще свърже съществуващото трасе с бъдещия портал на тунела. Справка в документацията показва, че строителното разрешение обхваща участък с дължина приблизително 2.6 км – от км 20+124.50 до км 22+700.
Този участък започва непосредствено след края на съществуващия обход на Габрово и води към бъдещия портал на тунела. Самият голям тунел, с дължина 3.2 км, се намира в следващите етапи на проектиране и строителство, които все още чакат своите разрешения.
Изпълнител на целия обект (инженеринг – проектиране и строителство) е „Консорциум ПСВТ“. Водещ партньор в него е „Хидрострой“ АД (свързана с Велико Желев), а в обединението влизат още „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД.
Договорът с тях бе подписан още през лятото на 2022 г. на стойност над 358 млн. лв. с ДДС. В проектобюджета за тази година предвидената сума за следващите три години е малко над 28 млн. лв. За сравнение, в тазгодишния бюджет за този проект бяха заложени общо 57.2 млн. лв., от които над 21 млн. лв. бяха в резервен списък.
Авторката припомня, че още през април 2025 г. вицепремиерът Томислав Дончев заяви от парламентарната трибуна, че проектът върви към разделяне на различни етапи – изграждане на трасето от северната страна, което води към тунела, и паралелни дейности от юг, включително обходa на Казанлък. По думите му, „реалистичният план за тази година е от северна страна да бъде изградена голяма част от трасето, което води до тунела“, а от юг да се работи по проектиране и изграждане на обхода на Казанлък. Издаването на разрешение за строеж за участъка от км 20+124.50 до км 22+700 практически позволява да започне именно този „северен“ етап – първите километри от обхода на Габрово, които водят към бъдещия тунел.
Етапи на проекта:
Първи участък: от км 20+124.50 до км 22+700 – включен в одобрения Подробен устройствен план и обхванат от настоящото разрешение.
Втори участък: от км 22+700 до км 27+680 – вече има готов технически проект.
Трети участък: от км 27+680 до км 30+673.48 – техническият проект се очаква да бъде завършен до края на 2025 г.
Освен изграждането на нов пътен участък, разрешението отваря път и за ключови инженерни дейности, включително преместване на инфраструктура, която пречи на трасето.
В него са посочени: Изместване на напорен тръбопровод на ВЕЦ „Малуша“ (при км 20+478); Изместване на деривация „Козята“ (в участъка от км 20+380 до км 20+520). Като възложители в тази част са посочени съответно ВЕЦ „Малуша“ ЕООД и Областният управител на Габрово.
Ключов момент в заповедта на министър Иван Иванов е разпореждането за предварително изпълнение на разрешението. Това означава, че строителните дейности могат да започнат незабавно – дори ако документът бъде обжалван в съда.
Според мотивите на МРРБ, тази спешност е продиктувана от защитата на държавни интереси – подобряване на транспортната свързаност, намаляване на задръстванията и повишаване на пътната безопасност. С разрешението за строеж можете да се запознаете оттук.


Новини
„Месец на кариерното ориентиране“ е в разгара си

Център за кариерно ориентиране, Регионално управление на образованието – Габрово и Община Габрово обединиха усилия в полза на ранното кариерно ориентиране на учениците. Целта на събитието е учениците да се запознаят с различни професии на реални работни места.

Седем фирми и седем институции са дали съгласие да приемат ученици, а събитието ще продължи до края на месец ноември. Очаква се в него да вземат участие над 500 ученици от V, VI и VII клас, обхванати в целодневната организация на учебния ден. Малчуганите от IV клас на НУ „Васил Левски“ също ще вземат участие.

„Дейностите по кариерно ориентиране, и специално тези, свързани с посещения на учениците във фирми и институции са инициативи, които се забелязват и се оценяват. Мога, с нескрита гордост да заявя, че нашата област е една от първите, която проведе и продължава да провежда тези събития“, сподели началникът на РУО- Габрово Георги Маринов.
Идеята не е нова. Още през 2017 г. под егидата на Областен управител на област Габрово и РУО- Габрово, се проведе инициативата „Дойдох, видях, избрах“, която обхвана повече от 1500 ученика от всички възрастови групи.

„Това е една от най-атрактивните дейности по кариерно ориентиране за учениците. Оставя трайни спомени и повлиява, чисто по детски избора на бъдеща професия. Разбира се, ориентираният и осъзнат избор изисква много допълнителна работа, но подобни събития играят своята съществена роля в процеса на вземане на решение“, смята директорът на Центъра за кариерно ориентиране Пенко Атанасов.


Новини
„Будителите 2017“ организират здравна лектория

Отчитайки важността на темата за здравословното хранене, организаторите на здравните лектории, превърнали се в традиционна инициатива за читалище „Будителите – 2017“, канят жителите на Габрово да участват в предстоящата среща, да научат полезна информация и да получат съвети.
Лекторията е ориентирана към широк кръг от хора, медицински специалисти, треньори и спортисти, психолози, родители и деца. Пред аудиторията ще говори един от водещите специалисти по хранене и диететика у нас доц. д-р Мария Николова – практикуващ лекар- диетолог, преподавател в Медицински университет–София, учен с международен опит и дългогодишна дейност в областта на общественото здраве и превенцията.
Ще поставим вечния въпрос: Може ли здравословното хранене да бъде вкусно? Ще имаме възможност да се запознаем с диетичното хранене при различни заболявания, с хранителните разстройства, ще стане дума за авитаминозите, хранителните алергии и непоносимостта към определени хранителни вещества, както и за храненето при деца, бременни жени и спортисти.
Темите за качеството на храната, за затлъстяването, чийто мащаб превръща проблема в пандемия, също ще бъдат засегнати в рамките на здравната лектория, като в първата част доц. д-р Николова ще отговаря на въпросите на модератора, а след това и на запитванията на присъстващите в залата.
Полезната информация и общуването организаторите съчетават с дегустация на здравословни храни. Изкушенията ще приготвят възпитаници на Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“, които ще подредят своя щанд във фоайето на зала „Възраждане. Инициативата е подкрепена от МЛД Трейдинг и лаборатория Рамус, които са осигурили за присъстващите подаръци за здраве.
Събитието ще се проведе на 28 ноември, петък, от 18.00 ч. в Зала „Възраждане“. Входът е свободен.


-
Кримипреди 3 дниДелото за тежката катастрофа с шестима загинали край Габрово започва
-
Кримипреди 5 дниЗадържаха рецидивист, обирал гаражи, мази и коли в Габрово
-
Кримипреди 2 дниПрибраха двама, подлудили с кражбите си Габрово
-
Кримипреди 6 дниГабровската пътна полиция за поредна година е №1 в страната!
-
Новинипреди 3 дниОбщината констатира дефекти по новия асфалт при ремонта на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 6 дниПГТ – Габрово представи България на международен панаир в Сърбия
-
Културапреди 6 дниРегионалната библиотека с подарък към четящите хора в Габрово
-
Културапреди 4 дниПреди 100 години в Габрово е открит паметникът на загиналите във войните








