Свържи се с нас

Новини

Институциите призовават: Използвайте онлайн услуги!

Published

on

Във връзка с обявеното, с Решение от 13 март на Народното събрание на Република България, извънредно положение и Заповед на министъра на здравеопазването и с оглед предотвратяване разпространението на COVID – 19, местните общински администрации, както и териториални структури отправиха апел към гражданите да се въздържат от лично посещение в офисите на институциите, да използват електронни канали за комуникация, освен в случаи на реална неотложност.

Всички административни услуги, извършвани от Областна администрация – Габрово могат да бъдат заявени по електронен път оттук. Електронните услуги, могат да бъдат заявявани чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.

Заявяване, плащане и получаване на електронна услуга може да бъде извършено чрез електронните услуги, достъпни на официалните интернет страницата на Община Габрово, Община Севлиево, Община Дряново и Община Трявна.

Всеки, който разполага с ПИК или електронен подпис, може да ползва всички предоставяни от НАП електронни услуги. Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета, могат да бъдат извършени онлайн без необходимост от посещение в офиса на НАП на ул. „Радецка“11.

Информация за данъчно-осигурителните изисквания можете да се получи на информационния телефон на агенцията – 0700 18 700 или по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията.

Заявления, жалби и други документи във връзка с парични обезщетения, помощи, пенсии, гарантирани вземания и издаване на документи от Осигурителния архив на НОИ се подават по електронен път, по реда на Закона за електронното управление, с КЕП /квалифициран електронен подпис/ или с ПИК /персонален идентификационен код/ или чрез лицензиран пощенски оператор.

В приемните на НОИ се преустановяват консултациите, като такива се предоставят на единния телефонен номер 0 700 14 802. Лицата, които по уважителни причини не са могли да подадат съответните документи по реда на т. 3, могат да ги подадат в срок до 14 дни след отмяната на извънредното положение, като тези документи ще се считат за подадени в срок, респ., подадени в първия ден от срока на извънредното положение.

Агенция за социално подпомагане (АСП) също препоръчва териториалните дирекции на АСП да се посещават при неотложност и напомня, че гражданите имат възможност да заявяват административни услуги по електронен път, които са достъпни оттук.

Заявления-декларации за отпускане на различни социални плащания могат да се подават и чрез лицензиран пощенски оператор. Подробна информация може да бъде получена на обявените телефонни номера на всички дирекции „Социално подпомагане“ в страната.

От сектор „Пътна полиция“ информират, че срокът за извършване на пререгистрация при промяна на данните на превозно средство, на което е монтирана газова уредба, позволяваща работа на двигателя с втечнен нефтен газ или сгъстен природен газ е до 3 години от първоначалната проверка на уредбата.

В случаите, при които този 3-годишен срок е изтекъл, се определя допълнителен срок до 31 май 2020 година, в който свободно ще можете да изпълните задълженията си като собственици на превозни средства.

В Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК) също се отменя приемното време за граждани. Клиентите на Агенция по геодезия, картография и кадастър (АГКК) могат да осъществяват връзка на телефоните обявени на www.cadastre.bg в часовете и деня, обявени за прием, а информация за документи по преписки може да бъде получена на посочен от тях e-mail адрес.

Агенцията по заетостта въвежда временно допълнителни мерки при обслужването на различните групи клиенти на бюрата по труда. Ограничават се срещите от типа „лице в лице” с търсещи работа лица, регистрирани в бюрата по труда, чрез разсрочване и отлагане за м. април на планираните до края на м. март срещи с трудовия им посредник.

Въвеждат се мерки и при регистрация на търсещи работа лица на място в бюрото по труда или съответния филиал. Лицата, които желаят да се регистрират като търсещи работа и имат профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), могат да подават заявление-декларация по електронен път. Всички необходими документи са достъпни оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Валери Божинов стана спортен директор в Севлиево

Published

on

*Снимка: Gong.bg

Бившият голмайстор Валери Божинов започна нов етап от кариерата си, като пое ролята на спортен директор в новака във Втора лига – Севлиево.

Той ще работи рамо до рамо със своя втори баща Сашо Ангелов, който е старши треньор на тима, съобщава „Блиц“.

39-годишният Божинов нееднократно е подчертавал желанието си да остане във футбола след края на активната си кариера.

Той вече има опит като помощник-треньор в Септември (София) и Добруджа (Добрич), а сега ще има ключова роля в структурите на Севлиево. Цялата статия можете да прочетете оттук.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД набира работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Култура

Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие

Published

on

Музей „Етър“ проведе практически семинар, на тема: „Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие.

Опит и вдъхновение от Чешката република“ Лектор на семинара беше д-р Ева Куминкова, главен асистент в катедрата по Европейска Етнология в Масариковия университет в Бърно.

Чрез теоретична част, казуси и групови занимания музейните специалисти преразгледаха традиционната роля на музеите в документирането, опазването и представянето на живото наследство.

Обсъдиха идеята за музеите като културни посредници, свързващи различни публики в областта на културното наследство, и като социални пространства, отговарящи на потребностите на местните общности. Запознаха се с конкретни примери за това как живото наследство е интегрирано в дейността на музеите в Чешката република.

Освен екипа на музей „Етър“, в семинара взеха участие музейни специалисти от РИМ – Габрово, Музей „Дом на хумора и сатирата“, ИМ – Севлиево, ИМ – Дряново, Специализиран музей за резбарско и зографско изкуство – Трявна, ИМ – „Искра“ – Казанлък.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица