Свържи се с нас

Новини

КЗП: Внимавайте с рекламите за продукти за отслабване!

Обещанията за бързи резултати при употребата на различни продукти за намаляване на теглото, премахване на болки или подобряване на кондицията могат да бъдат подвеждащи.

Published

on

„Тогава, когато практиката десетки години назад е показвала, че определени ефекти, като например бързото отслабване, могат да бъдат постигнати, но това става само с желязна воля, определени диети и никога с няколкодневното използване на хапче, лепенка, дъвка или нещо подобно, не бива да се предоверяваме.“

За това предупреди в ефира на Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, като потвърди, че институцията продължава да осъществява контрол и да реагира на жалби и сигнали от граждани. Маргаритов препоръча критичност към подобни оферти.

„Напоследък, особено в онлайн пространството, има доста такива, за мен лично, заблуждаващи послания, които предизвикват хората да обърнат внимание на определени продукти – основно поради това, че те имат бърз, чудодеен ефект“, коментира той.

Практиката показва, че често страниците за поръчка на такива продукти са регистрирани в трети страни, а търговецът невинаги може да се открие и да му бъде ангажирана отговорността.

„Ако търговците са регистрирани в държава от Европейския съюз, сега вече ще бъде по-лесно, тъй като и нашата Комисия в някаква степен, а и сродните ни институции от другите държави членки, ще имат функции при определени обстоятелства да разпореждат премахване на такова електронно съдържание и това би предпазило потребителите в доста по-голяма степен“, добави Маргаритов.

Става дума за трансгранични нарушения на потребителското право, които могат да увредят колективните интереси на потребителите в поне две държави членки или да засегнат потребителите в най-малко две трети от държавите членки, които заедно представляват най-малко две трети от населението на Съюза.

снимка: КЗП, Архив

„Проблем е и че тези оферти създават у потребителите една заблуда и понякога хората, експериментирайки с подобни продукти, могат да предизвикат определени рискове за здравето или дори за живота си“, акцентира Маргаритов. КЗП има произнасяния за наличието и забраната на нелоялни практики при подобни случаи. Например, при предлагането на лепенки за отслабване. Продуктът е трябвало да съдържа кафяви водорасли с голямо количество йод, който да засили метаболизма и да доведе до намаляване на теглото.

„Отделен е въпросът, който вероятно по-добре биха могли да изяснят специалистите в тази област – ако въпросното вещество се съдържаше в продукта, това нямаше ли да води до някакви други, здравословни рискове за потребителите. Но заедно с Изпълнителна агенция по лекарствата чрез лабораторни изпитвания установихме, че то изобщо не се съдържа в тези лепенки. Така със съвместните усилия на двете институции се стигна до забрана на нелоялната практика“, посочи председателят на КЗП.

Маргаритов обясни, че когато се използват популярни личности без тяхното знание и съгласие, посланията също могат да бъдат разгледани като нелоялни търговски практики и спекулация с личната неприкосновеност на хората, гарантирана по Конституция. Според него може да има и коректни реклами, но по думите му те по-скоро биха касаели продукти или процеси, които имат по-дълго развитие във времето, доста по-сложни са и изискват от самия човек да положи някакви усилия. „Когато се очаква той само да изпие едно хапче или само да залепи една лепенка, най-вероятно „професорът“, който го препоръчва, всъщност изобщо не е професор и може би даже и не съществува такава личност“, посочи председателят на КЗП. Той препоръча, ако се търсят мнения в социалните мрежи, те да са от близки хора.

При съмнения потребителите могат да подават жалби в КЗП. „Особено когато видят, че нещо, което се представя с герои с български имена, които рекламират подобни продукти и същевременно някъде другаде се натъкнат в чужд електронен магазин или сайт на същите хора, само че вече с други имена и други националности, да сигнализират, за да може под формата на трансгранично сътрудничество между контролните органи тези нарушения да бъдат установявани и забранявани“, завърши Маргаритов.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Култура

Започнаха честванията за 225 години от рождението на Майстор Колю Фичето

Published

on

С изложба на арх. Белин Моллов снощи, 23 януари, в Дряново бе официално даден старт на Националните чествания „(Не)познатият Колю Фичето“, посветени на 225 години от рождението на големия възрожденски майстор – строител Колю Фичето.

В залата за временни изложби на Исторически музей – Дряново бяха представени 19 акварелни картини, пресъздаващи архитектурните шедьоври, дело на Майстора. Експозицията, под надслов „Колю Фичето: живата памет“, предизвика висок интерес за публиката, а атестат за това бе изпълненото с хора изложбено пространство.

Сред гостите на събитието бяха зам. – кметът на Дряново Диляна Джеджева, бивши кметове на града, началникът на Отдел „Статистически изследвания – Габрово“ Георги Цветков, общественици, представители на различни културни и образователни институции, граждани.

Събитието беше открито от директора на Исторически музей – Дряново Иван Христов, който говори за живота и делото на Майстора. „Дряново и дряновци трябва да се гордеем, защото Колю Фичето е роден тук. Направил е първите си житейски стъпки тук и тук е получил възпитанието си. Той е един от най-известните строители в цяла Югоизточна Европа през 19 век. Положил е основата на българската национална архитектура, а неговите шедьоври продължават да са живи и до днес. Те разказват за величието и визионерството на този значим български строител. Те са мост между поколенията, което го прави един от обединителите на нацията“, каза в словото си Иван Христов.

Своето приветствие отправи и зам. – кметът Диляна Джеджева, която припомни още, че сегашната изложба на арх. Моллов не е първата му в Дряново и подчерта неговото участие в честванията, посветени на 200 години от рождението на Колю Фичето през 2000 г. Тя изрази надежда, че това е добро знамение.

От своя страна авторът на изложбата арх. Белин Моллов емоционално и искрено сподели, че е щастлив от възможността да представи творбите си 25 години по-късно от последното си гостуване в града на Колю Фичето. Много от сега показаните творби са рисувани още за гостуването преди четвърт век.

Емблематичната за Дряново Икономова къща също е сред представените картини. „Колю Фичето, роден и израснал в Дряново, е носил в себе си нещо новаторско, защото тази къща, както и катедралата в Свищов, са обекти, показващи, че той има визия извън традицията. Това го прави един от най-големите Майстори на нашето Възраждане“, заяви арх. Моллов.

Всяка представена акварелна картина е придружена с кратка анотация. Чрез нея посетителите научават повече за творчеството на Уста Колю Фичето и построените от него мостове, църкви и други емблематични строежи.

От екипа на ИМ – Дряново по изложбата „Колю Фичето: живата памет“ работиха Антон Антон и Венцислав Симеонов. Тази експозиция е първото събитие от богатата програма с инициативи, обединени под мотото „(Не)познатият Колю Фичето“. Националните чествания се реализират в партньорството на Община Дряново и Исторически музей – Дряново, под патронажа на Министерство на културата.

Зареди още

Икономика

„Интер Пауър“ завърши първи обект зад граница

Published

on

Габровската компания „Интер Пауър“ ООД, специализирана в областта на LED осветлението, електроинсталациите, системите умен дом и фотоволтаиците, завърши поредния магазин на партньора си „Хиполенд“ (Hippoland), който вече е с напълно обновено осветление.

Този път работата на специалистите се простира извън границите на България и бе реализирана в столицата на Румъния, Букурещ. Екипът на „Интер Пауър“ демонстрира своя безупречен професионализъм, ефективност и експертиза, като завърши всички демонтажни и монтажни дейности само в рамките на два дни.

Процесът включваше внимателно планиране и координация, за да се гарантира минимално прекъсване на работата в магазина и бързото му връщане към нормален режим на работа.

Новото осветление в магазина на „Хиполенд“ не само подобрява визуалната среда, но и допринася за по-добро клиентско изживяване.

„Интер Пауър“ предлага услуги, свързани още с електроизграждане, фотоволтаични електроцентрали, промишлено осветление, битово и офис осветление, мълниезащитни инсталации, CCTV – СОТ – Пожароизвестяване, асемблиране на ел. табла.

„Хиполенд“ АД е българска компания, учредена през 2005г. с цел изграждане на верига големи магазини за детски и бебешки стоки в цялата страна. Мисията на Хиполенд е да дава на родителите най-широк избор от качествени и маркови стоки за техните бебета и деца, и да обслужва този избор компетентно, учтиво и с грижа.

Зареди още

Любопитно

Графа започва 2025 с напълно разпродаден концерт в Габрово

Обяви втори концерт същия ден!

Published

on

Началото на 2025 година започва силно за Влади Ампов – Графа, който обяви, че концертът му в Габрово на 28 февруари е напълно разпродаден. Билетите за събитието в Дома на културата бяха изкупени за рекордно кратко време, което накара певеца да обяви второ в същия ден и да зарадва още повече своите фенове.

„Габрово, за нула време изкупихте билетите за концерта в Дома на културата и ми дадохте толкова много енергия! – споделя Графа в социалните мрежи. – Обявявам късен концерт от 21.00 часа и вече знам, че датата 28.02.2025 ще бъде паметна!“

Категоричният успех на концертите на Графа е плод на енергията, която той влага във всяко свое изпълнение, на изключителния му професионализъм и на програмата, изпълнена с най-големите му хитове.

Влади Ампов създава дълбока връзка с публиката си, която с нетърпение очаква и се подготвя за всяка предстоящата среща с любимия си изпълнител. В едно от своите последни интервюта Графа споделя, че съвсем скоро ще представи новия си албум, който със сигурност ще добави нови силни хитове към концертната му програма.

Феновете са в очакване на нова музика от Влади Ампов и на новина за предстоящо голямо шоу. Летвата е вдигната високо след мащабния концерт, състоял се на НС „Васил Левски“ на 30 септември 2023 г.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица