Свържи се с нас

Икономика

КЗП: Проблемът за потребителите при бързите кредити е, че са скъпи!

Димитър Маргаритов, председател на КЗП: „Основният проблем за потребителите при бързите кредити е, че са скъпи“

Published

on

снимка: КЗП, Архив

Основният проблем, който се очертава от гледна точка на потребителите при теглене на бързи кредити, е че те са доста скъпи и дори, когато всички условия са представени и договорени коректно и точно, се налага да се върне една сума, която по дефиниция е по-голяма от тази, която е получена.

Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Той допълни, че до този извод контролният орган стига посредством осъществявания анализ на общите условия на предоставящите бързи заеми фирми и отделни жалби на потребители, които са се сблъсквали с проблеми след получаването на кредит.

„Затова много важно е още преди да се подпише каквото и да било и да бъдат получени парите, да сме се уверили какъв е размерът на това, което ще трябва да върнем и защо“, постави акцент Маргаритов.

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Председателят на КЗП напомни, че преди подписването на договора кредитодателят е длъжиен да предостави на потребителя стандартен европейски формуляр – кратък и ясен документ, който трябва да съдържа всички реквизити на договора и преди всичко сумите, които ще бъдат начисрявани за лихви, обслужване на кредита и т.н.

„Има твърде много предложения в момента на пазара. Важно е портребителите да направят съпоставка и да вземат своето решение информирано, а да не се хващат за първата оферта, която им изглежда супер изгодна. По този начин те ще могат да разберат къде евентуално биха могли да бъдат слабите места и да са спокойни, че когато подпишат договора и получат тази сума, няма да бъдат изненадани от това, което допълнително ще трябва да платят“, посочи Маргаритов.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Дряново отличи най-предпочитаните хотели и къщи за гости за 2021 г

Published

on

Чрез нова инициатива Община Дряново отличи местата за настаняване с най-голям брой реализирани нощувки през изминалата 2021 година – трите най-предпочитани обекта в категория „хотели“ и в категория „къщи и стаи за гости“ получиха удостоверения от кмета Трифон Панчев.

Класацията е изготвена въз основа на данните от Единната система за туристическа информация, в която всеки обект е длъжен своевременно да отчита реализираните нощувки.

Сериозна бе конкуренцията при къщите за гости, тъй като цели 22 обекта са приели туристи през изминалата година.

Общият брой реализирани нощувки на територията на община Дряново за 2021 г. е 23 819, което е увеличение с почти 8 000 спрямо 2020-та. Това говори за постепенно възстановяване на сектора след срива в началото на пандемията и след почти нулевите първи 4 месеца на миналата година.

Приходите на местата за настаняване от тези нощувки са 524 627,38 лв., ръст с почти 200 000 лв в сравнение с предходната година.

От данните по месеци става ясно, че най-много туристи посещават Дряново в периода от юни до септември, когато са отчетени повече от половината нощувки за цялата година. Това се потвърждава и от информацията за посетителите в експозициите на Исторически музей – Дряново и в пещера „Бачо Киро“.

Положителна новина е фактът, че няма нито едно място за настаняване, което е преустановило своята дейност, дори напротив – категоризирани са 5 нови, а 11 са с подновена категоризация от Общинската експертна комисия по категоризация на туристически обекти.

„Благодарим на всички хора, които се грижат за това гостите на Дряново да прекарват своето време тук при добри условия! Пожелаваме им здраве и много успешна 2022 година!“, заявиха от местната общинска администрация.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Планът за развитие на Габрово очаква вашето мнение

Published

on

Община Габрово е във финален етап от разработването и представянето на План за интегрирано развитие на община Габрово (ПИРО) за периода 2021-2027 г. ПИРО Габрово определя средносрочните приоритети за устойчиво развитие на общината и идентифицира ключови проекти за следващия 7-годишен период.

Чрез заложените цели се осигурява пространствена, времева и фактическа координация на различни политики и ресурси за подобряване на икономическото, социалното и екологичното състояние на общинската територия.

От 19 януари Проектът на Плана за интегрирано развитие на община Габрово и приложенията към него са предоставени за обществено обсъждане. Със съдържанието на документа и неговите приложения може да се запознаете оттук.

Мнения, предложения и коментари може да изпратите в срок до 19 февруари на електронна поща: piro@gabrovo.bg или като попълните анкетната форма, публикувана ТУК.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Персоналният код на НАП спестява време

Published

on

Клиентите на офиса на Националната агенция за приходите в Габрово, които все още нямат персонален идентификационен код (ПИК), но желаят да го получат, могат да спестят значително време, а и средства, като спестят посещение до офиса на НАП.

При въведените извънредни епидемични мерки от приходното ведомство в областния град съветват всеки, които желае да получи ПИК на НАП , да го заяви дистанционно. Това може да стане с обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

Персоналният код на НАП е безплатен и безсрочен. Получава се лично или с нотариално заверено пълномощно с изричен текст. Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, но са го забравили, могат да го възстановят само с едно обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700 или 02/98596801 за чужбина, като изберат меню 6 – „Информация с ПИК“, подменю 3 – „Забравен ПИК“.

Необходимо условие е клиентът да има достъп и да ползва към момента електронния си адрес, който е заявил при издаването на ПИК. След свързване с Информационния център и след надеждна идентификация, се получава временен ПИК.

С него се влиза в е-услугите на НАП ,въвежда се и се потвърждава нов код. На имейл адреса си потребителят ще получи линк за активация на въведения от него код, с който ще може да ползва пълния обем електрони услуги, предоставяни от НАП .

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица