Свържи се с нас

Икономика

Габрово спечели награда в туризма

Published

on

Община Габрово участва в Седмата работна среща между бизнеса и местната власт, която се провежда с любезното съдействие на община Чепеларе и традиционно се организира от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, в периода 7-9 октомври 2019 г.

Основната цел на срещата бе свързана с популяризиране на туристическия потенциал на региона и събитията, организирани на територията на съответната дестинация. На официална церемония на в к.к. Пампорово бяха оповестени победителите в Първия национален конкурс „Община с най-добра маркетингова политика 2019“, провеждан в рамките на Работна среща.

Категориите бях три, според показателите на легловата база, предлагана за туристи. Габрово спечели награда в категория „Малка община“, където конкуренцията беше най-оспорвана, информираха от местната общинска администрация. Победител в категория „Голяма община“ стана Варна, а Велинград спечели приза за „Средна община“.

Журито в конкурса оценява общините по различни критерии, като наличие на разнообразни туристически продукти, адекватна туристическа инфраструктура, комуникационни канали, работа и взаимодействие с туроператори, присъствие в електронна среда, наличие на бранд на дестинацията, организиране на събития, участие в знакови туристически форуми.

По всички показатели Община Габрово получи висока оценка и събра максимален брой точки. Така Габрово, Варна и Велинград бяха отличени от туристическия бизнес и представители на академичните среди като дестинации с най-добър маркетинг за годината.

снимка: Община Габрово

Конкурсът се провежда за поредна година и бе базиран на подробен въпросник, разработен от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/, която в партньорство с Европейската асоциация на операторите и агентите в туризма ЕСТТА, са негови инициатори и организатори.

Инициатива е част от стратегията на АБТТА за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане и има за цел да насърчи усилията на общинските администрации за по-успешно регионално маркетингово позициониране и подпомогне информационно тяхната дейност с достъпни научно-практически маркетингови решения.

Всяка година все по-голям брой общини се включват в ежегодната надпревара, което увеличава стимула за все по-добро представяне от тяхна страна. Акцентът в тазгодишното представяне на община Габрово бе свързан с дигиталното предизвикателство и творчеството, вдъхновяващо промяна.

В дискусионната част на програмата основните акценти бяха свързани с ролите и отговорностите на държавата, местната власт, бизнеса и науката за изграждане на висококачествен и конкурентен национален туристически продукт, идентифицирането на ресурси за регионално туристическо развитие, моделиране на иновативни туристически продукти, чрез използване на ресурсите на непознати или нетипични дестинации, места и събития.

Форумът събра на едно място представители на 36 туристически агенции от цялата страна, представители на местната власт, сред които София, Велико Търново, Варна, Пловдив, Велинград, Казанлък, Стара Загора, Несебър, Ловеч, Свищов Троян, Чепеларе и др., представители на Министерство на туризма, академични и медийни партньори, а така също и студенти от СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София и Аграрен Университет Пловдив.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД набира работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Реч за състоянието на Съюза

Published

on

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен ще произнесе годишната си реч за състоянието на Съюза на 10 септември (сряда) от 10.00 ч. българско време пред членовете на Европейския парламент в Страсбург.

От избор към действие: как ЕС се справя с днешните предизвикателства

През юни 2024 г. близо 200 милиона европейци гласуваха на европейските избори — най-високата избирателна активност от 20 години насам. Това показа, че гражданите се интересуват от ЕС и искат той да намери решения на най-големите предизвикателства.

От декември 2024 г. новата Европейска комисия се съсредоточи върху изграждането на една по-силна и по-устойчива Европа. Тя стимулира икономиката, инвестира в умения и жилища, осигурява енергия на достъпни цени и подпомага иновациите в области като чистите технологии и изкуствения интелект (ИИ). Същевременно ЕС задълбочава глобалните партньорства, поема по- голяма отговорност за собствената си отбрана и твърдо подкрепя Украйна. В перспектива модернизираният бюджет на ЕС от 2028 г. нататък ще осигури необходимата гъвкавост и амбиция за справяне с бъдещи кризи. Силата на Европа е в единството — заедно можем да отвърнем на днешните предизвикателства.

Речта за състоянието на Съюза

Речта за състоянието на Съюза (SOTEU) е годишната реч, произнасяна от председателя на Европейската комисия пред Европейския парламент, в която се определят приоритетите на Съюза за следващата година. Това е ключов момент за демокрацията в ЕС. Речта е последвана от дебат с членовете на Европейския парламент, който допринася за засилване на отчетността.

Първата за настоящия мандат на Комисията реч за състоянието на Съюза ще очертае общите постижения, предизвикателства и приоритети на ЕС и ще обяви нови инициативи за следващата година. Речта е знаково събитие в началото на новия политически сезон в ЕС. Речта и дебатът с членовете на ЕП допринасят за отчетността и за изграждането на по-прозрачен и демократичен Съюз. Тази година речта ще бъде на 10 септември 2025 г. от 10 часа българско време.

Речта и пленарният дебат ще се предават на живо с превод на български език на уебсайта и Фейсбук страницата на Представителството на ЕК в България, страницата във фейсбук на Европа директно Габрово, както и по БНТ 2, Нованюз, Евронюз и коментарно студио в предаването на Жени Атанасова “Светът и ние” по БНТ1.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица