

Новини
ЕП пусна кратък филм, с който насърчава участието в изборите
Един месец преди европейските избори на 23-26 май, Европейският парламент пусна филма „Изберете своето бъдеще“, с който насърчава хората да гласуват.
Краткият филм дава тласък за участието в предстоящите европейски избори и кара хората да се замислят за бъдещите поколения, които ще трябва да живеят с последиците от това гласуване. Режисиран от печелилия награди Фредерик Планшон, филмът документира интензивните, красиви и крехки моменти от пристигането на новородените в този свят.
Във филма разказът се води от едно младо момиче, които апелира към чувството за отговорност на гласоподавателите. „Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”. Европейските избори, които ще се състоят във всички страни от ЕС между 23 и 26 май, ще определят бъдещия облик и посока на Европейския съюз.
Филмът „Изберете своето бъдеще“ е в центъра на кампанията за повишаване на осведомеността за европейските избори през 2019 г. Той е режисиран от Фредерик Планшон. В триминутния филм той документира интензивните, красиви и крехки моменти, когато новородените европейци идват на този свят.
Филмът „Изберете своето бъдеще“ е тласък да вземеш участие в предстоящите избори и да помислиш за европейците, които в крайна сметка ще трябва да живеят с последиците от този вот, т.е. децата, които се раждат в момента.
Контракторът на Парламента, European Broadcast Partners, и техният подизпълнител творческата агенция &Co./NoA, концептуализираха филма и помогнаха в съпътстващата го кампания, за да предизвика широка дискусия за бъдещето на Европа.
Кампанията е призив към европейците да предприемат действия и да гласуват, за да осигурят по-добро бъдеще за себе си и за бъдещите поколения.
Каква е целта на филма?
Целта на филма е да ни накара да се замислим защо гласуваме.
Колкото повече хора гласуват, толкова по-силна и по-легитимна става демокрацията. Целта е европейците да осъзнаят споделените ценности, емоции и отговорности. За да се справят с глобалните предизвикателства, европейците трябва да застанат заедно и да изберат своето бъдеще, както и бъдещето на своите деца и внуци, като гласуват на предстоящите избори.
По думите на разказвача във филма – младо момиче: “ Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”.
Каква е идеята зад филма?
Появата на детето на бял свят променя перспективите на родителите върху живота като нищо друго. Раждането на дете е емоционален момент, който се допълва от голямо чувство за отговорност за бъдещото благосъстояние на новия живот.
Филмът документира дълбоко емоционалната красота на новите европейци, които идват на този свят точно сега, точно преди изборите. Той показва действителното раждане на деца, които ще наследят решенията, взети през май 2019 г. Той показва цялата надежда и радост, която ги среща, и това, че от секундата, в която ние идваме на този свят, ние сме част от него заедно и е необходимо да се грижим за него, колективно и индивидуално, чрез гласуване.
С други думи: „Обединени в многообразието“, мотото на Европейския съюз.
Кой имаше идеята за филма?
Кампанията „Изберете своето бъдеще“ беше идея на Европейския парламент и беше използвана за информиране на творческата агенция &Co./NoA, която разработи концепцията за филма.
Кой режисира филма?
Режисьор на филма е Фредерик Планшон, на 53 години.
Роден в Лион и живеещ в Париж, Фредерик започва кариерата си като театрален актьор и работи като асистент-режисьор на 15 игрални филма, преди да направи режисьорския си дебют през 1990 г. с късометражния филм „L’Echange“ , който печели Награда за изображение на Фестивал на филмовата картина. Това стартира кариерата му като режисьор на рекламни и музикални клипове.
Работил е за каузи като „Спасете децата” и „ Mumsnet” и е спечелил почти всяка голяма награда за своята работа. Само през последните няколко години той е събрал много награди за своите SSE и AT&T филми, включително 3 златни, 2 сребърни и една бронзова награда в Кан.
Кои компании са допринесли за продукцията?
European Broadcast Partners, Белгия – обща отговорност за продукцията и езиковите адаптации
& Co./NoA, Дания – творческа агенция
& Co. Production, Дания – отдел вътрешно производство на &Co.
Newland/Academy – продуцентски компании, представляващи Фредерик Планшон
Реално ли е всичко, или някои части са режисирани?
Всички жени, които участват, са бременни или току-що родили между февруари и март 2019 година. Някои от участниците (роднините) са били заснети, за да пресъздадат разнообразието на европейските семейства и да придадат завършеност на историята.
Всички сцени на раждане са 100% реални, но за да бъде историята в завършен вид, някои сцени от преди и след раждането са поставени или пресъздадени.
Кои са заснетите бъдещи родители?
Общо 15 бъдещи родители бяха заснети на място в Гърция, Дания, Чехия и Унгария.
Гърция: Всичките заснети 4 жени не са професионални актриси
Унгария: Всичките заснети 4 жени не са професионални актриси
Дания: 6 жени + роднини (4 раждания).
Чехия: Всичките 5 жени са бременни актриси. Една от тях наистина ражда в клипа.
Финалът показва 15 бременни жени и техните семейства, заснети със съдействието на болниците. Още пет бременни жени и 11 роднини бяха заснети от продуцентските компании.
Кога и в кои страни и болници е заснет филмът?
Филмът е заснет в общо 12 дни през февруари и март 2019 г. в пет различни европейски болници, разположени в четири страни: 2-ри отдел на Акушерство и Гинекология (Унгария), Болницата Реа Матърнити (Атина, Гърция), Университетска болница Атикон (Атина, Гърция), Porodnice Apolinář и Oblastni nemocnice Pribram (Прага, Чехия) и Университетската болница Одензе (Одензе, Дания).
Защо бяха избрани тези страни?
От самото начало създателите на филми се стремяха да снимат в най-малко три различни европейски страни, обхващащи Северна, Централна и Южна Европа. По време на производствения процес продуцентската компания се свърза с различни болници в цяла Европа и накрая избра най-желаещите да участват в проекта. Общо бяха установени контакти с около 20 болници в 13 европейски държави.
На колко години е момичето, разказващо за филма, откъде е и част ли е от филма?
Момичето, разказващо историята, е 11-годишна датчанка. Тя посещава международно датско основно училище и не участва в самия филм, тъй като единствената й роля е да бъде гласът на разказвач.
Стартиране и канали за разпространение
24-25 април: Стартиране на филма „Изберете своето бъдеще“ и публикуването на резултатите от пролетното проучване на Евробарометър. Видеоклипът е качен в YouTube канала на Европейския парламент; само една връзка с вградени субтитри, в зависимост от предпочитанията на потребителя. Филмът също е качен във Фейсбук, а негова по-кратка версия и в Инстаграм, за да достигне до гражданите на ЕС в 28-те държави членки чрез социалните медии, пресата и над 200 000 поддръжници и доброволци, които са активни по всички налични канали.
От 6 май до 23-26 май
Датата за излъчване на клипа по телевизията, в киното и по радиото е 6 май, с изключение на някои страни, в които ще бъде излъчен по-рано.
Един от основните кино канали ще бъде мрежата на европейското кино, състояща се от почти 1 200 кина в целия ЕС, в които клипът ще бъде излъчен преди началото на основния сценарий.
На колко езика филмът e със субтитри?
Триминутният филм „Изберете своето бъдеще“ ще бъде със субтитри на всички официални езици на ЕС, на някои регионални езици, различни национални версии на един и същ език (общо 32) и на пет основни световни езика (арабски, китайски, руски, хинди и турски).
Филмът „Изберете своето бъдеще“ ще бъде преведен на 31 езика за глухонеми.
Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Новини
Мач за историята: „Янтра“ приема „Локо“ на осветление!


„Янтра“ ще приеме състава на Локомотив (Горна Оряховица) в исторически вечерен мач на осветление, това стана ясно от оповестената програма за 12-я кръг на първенството във Втора професионална лига.
Първият мач на изкуствена светлина на стадион „Христо Ботев“ ще се проведе 18 октомври (събота) от 20.15 часа и ще бъде предаван пряко по „Диема спорт“, това стана ясно след оповестената от СТК програма за 12-я кръг на първенството.

Фирма „ВЕМАТ“ – изпълнител на проекта за поставяне на осветление на габровския стадион – вече приключва с дейностите, доставен е и дизел-генераторът, който ще може да възстанови захранването при евентуално прекъсване на тока.
Вчера вечерта лаборатория измери и точните нива на осветеност на терена. Любопитен факт е, че първият организиран мач в историята на габровския футбол е срещу състава на Горна Оряховица, изигран на 21 септември 1919 година.
106 години и 27 дни по-късно срещу същия съперник представителния тим на Габрово ще изиграе нов паметен мач – първият на осветление на стадион „Христо Ботев“.


Новини
Джудо клуб „Габрово“ с отборна титла от турнира в Панагюрище


В края на месец септември в зала „Арена Асарел“ в Панагюрище се проведе открит турнир по джудо за деца, част от програмата „Децата и спортният клуб“ – 2025, организиран от Обединен спортен клуб – Панагюрище.
Джудо клуб „Габрово“ записа блестящо участие и спечели отборната титла, след като неговите състезатели завоюваха редица призови места.
Зоя Самотрясова стана шампионка в категория до 32 кг, а Даяна Нестерова триумфира при 40 кг. При по-големите Атанас Рачев (50 кг) и Виктор Рачев (55 кг) също завоюваха злато, докато Александра Нестерова грабна първото място при 44 кг. Сребърни медали извоюваха Еди Диванов (73 кг), Йосиф Стефанов (60 кг) и Йоан Шанов (66 кг), а Борис Терзиев зае пето място в категория +60 кг.
Отличното представяне на габровските джудисти не само донесе купата за най-силен отбор. Успехът за пореден път показа високото ниво на работа и подготовка от треньорите Георги Колев и Пламен Ангелов, дух и амбиция на младите таланти, които с резултатите си продължават да пишат спортната история на града.


Новини
РЗОК разяснява здравните права на хората в информационни срещи


Експерти на Районната здравноосигурителна каса /РЗОК/ в Габрово в Международния ден на възрастните хора проведоха първата от поредица информационни срещи с граждани на областта за разясняване на техните здравни права.
Присъстващите 42-ма потребители в „Център за социална рехабилитация и интеграция“ в Габрово, ръководен от Съюза на слепите в България, научиха повече за процедурите за заявяване и получаване на помощни средства за хора с увреждания, правата и задълженията си при ползване на медицинска и дентална помощ, подготовката за явяване пред ТЕЛК.
Специално внимание беше отделено на достъпа до личната здравна информация чрез мобилното приложение Е-здраве и ползата от този достъп. Хората имаха възможност да зададат своите въпроси и да получат изчерпателни експертни отговори.
Срещите са част от националната информационна кампания на Националната здравноосигурителна каса /НЗОК/ – „НЗОК за теб“, която стартира през юни 2024 г. и непрекъснато се разширява. Инициативата си поставя задача да приближи институцията до хората като отиде на място при тях, за да им разясни техните здравни права и всичко, което ги вълнува като здравноосигурени пациенти.
В специалния фокус на кампанията са хора от уязвими групи, потребителите на социални услуги, възрастните хора, учениците, на които предстои завършване. Експертите на РЗОК Габрово ще се срещнат до края на годината с гражданите и в други населени места на областта, като се предвижда тези срещи да станат регулярни дори и извън рамките на настоящата инициатива.
От институцията посочват, че целта е да засилят директните си контакти с хората, доказвайки на практика своята ангажираност с техните нужди и проблеми.


-
Икономикапреди 7 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Икономикапреди 4 дни
НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна
-
Икономикапреди 4 дни
Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП
-
Новинипреди 4 дни
9-годишният Иван Екимов спечели шахматен турнир в Стражица
-
Културапреди 3 дни
НМО показа в Ямбол с изложбата „Училищни символи и ритуали“
-
Новинипреди 4 дни
Положиха основния камък на новия параклис кв.“Шенини“ в Габрово
-
Културапреди 3 дни
„Габровски гласчета“ с четири „ДА“ в „България търси талант“
-
Икономикапреди 4 дни
МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации