Свържи се с нас

Новини

ЕП пусна кратък филм, с който насърчава участието в изборите

Published

on

Един месец преди европейските избори на 23-26 май, Европейският парламент пусна филма „Изберете своето бъдеще“, с който насърчава хората да гласуват.

Краткият филм дава тласък за участието в предстоящите европейски избори и кара хората да се замислят за бъдещите поколения, които ще трябва да живеят с последиците от това гласуване. Режисиран от печелилия награди Фредерик Планшон, филмът документира интензивните, красиви и крехки моменти от пристигането на новородените в този свят.

Във филма разказът се води от едно младо момиче, които апелира към чувството за отговорност на гласоподавателите. „Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”. Европейските избори, които ще се състоят във всички страни от ЕС между 23 и 26 май, ще определят бъдещия облик и посока на Европейския съюз.

Филмът „Изберете своето бъдеще“ е в центъра на кампанията за повишаване на осведомеността за европейските избори през 2019 г. Той е режисиран от Фредерик Планшон. В триминутния филм той документира интензивните, красиви и крехки моменти, когато новородените европейци идват на този свят.

Филмът „Изберете своето бъдеще“ е тласък да вземеш участие в предстоящите избори и да помислиш за европейците, които в крайна сметка ще трябва да живеят с последиците от този вот, т.е. децата, които се раждат в момента.

Контракторът на Парламента, European Broadcast Partners, и техният подизпълнител творческата агенция &Co./NoA, концептуализираха филма и помогнаха в съпътстващата го кампания, за да предизвика широка дискусия за бъдещето на Европа.

Кампанията е призив към европейците да предприемат действия и да гласуват, за да осигурят по-добро бъдеще за себе си и за бъдещите поколения.

Каква е целта на филма?

Целта на филма е да ни накара да се замислим защо гласуваме.

Колкото повече хора гласуват, толкова по-силна и по-легитимна става демокрацията. Целта е европейците да осъзнаят споделените ценности, емоции и отговорности. За да се справят с глобалните предизвикателства, европейците трябва да застанат заедно и да изберат своето бъдеще, както и бъдещето на своите деца и внуци, като гласуват на предстоящите избори.

По думите на разказвача във филма – младо момиче: “ Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”.

Каква е идеята зад филма?

Появата на детето на бял свят променя перспективите на родителите върху живота като нищо друго. Раждането на дете е емоционален момент, който се допълва от голямо чувство за отговорност за бъдещото благосъстояние на новия живот.

Филмът документира дълбоко емоционалната красота на новите европейци, които идват на този свят точно сега, точно преди изборите. Той показва действителното раждане на деца, които ще наследят решенията, взети през май 2019 г. Той показва цялата надежда и радост, която ги среща, и това, че от секундата, в която ние идваме на този свят, ние сме част от него заедно и е необходимо да се грижим за него, колективно и индивидуално, чрез гласуване.

С други думи: „Обединени в многообразието“, мотото на Европейския съюз.

Кой имаше идеята за филма?

Кампанията „Изберете своето бъдеще“ беше идея на Европейския парламент и беше използвана за информиране на творческата агенция &Co./NoA, която разработи концепцията за филма.

Кой режисира филма?

Режисьор на филма е Фредерик Планшон, на 53 години.

Роден в Лион и живеещ в Париж, Фредерик започва кариерата си като театрален актьор и работи като асистент-режисьор на 15 игрални филма, преди да направи режисьорския си дебют през 1990 г. с късометражния филм „L’Echange“ , който печели Награда за изображение на Фестивал на филмовата картина. Това стартира кариерата му като режисьор на рекламни и музикални клипове.

Работил е за каузи като „Спасете децата” и „ Mumsnet” и е спечелил почти всяка голяма награда за своята работа. Само през последните няколко години той е събрал много награди за своите SSE и AT&T филми, включително 3 златни, 2 сребърни и една бронзова награда в Кан.

Кои компании са допринесли за продукцията?

European Broadcast Partners, Белгия – обща отговорност за продукцията и езиковите адаптации
& Co./NoA, Дания – творческа агенция
& Co. Production, Дания – отдел вътрешно производство на &Co.
Newland/Academy – продуцентски компании, представляващи Фредерик Планшон

Реално ли е всичко, или някои части са режисирани?

Всички жени, които участват, са бременни или току-що родили между февруари и март 2019 година. Някои от участниците (роднините) са били заснети, за да пресъздадат разнообразието на европейските семейства и да придадат завършеност на историята.

Всички сцени на раждане са 100% реални, но за да бъде историята в завършен вид, някои сцени от преди и след раждането са поставени или пресъздадени.

Кои са заснетите бъдещи родители?

Общо 15 бъдещи родители бяха заснети на място в Гърция, Дания, Чехия и Унгария.

Гърция: Всичките заснети 4 жени не са професионални актриси
Унгария: Всичките заснети 4 жени не са професионални актриси
Дания: 6 жени + роднини (4 раждания).
Чехия: Всичките 5 жени са бременни актриси. Една от тях наистина ражда в клипа.
Финалът показва 15 бременни жени и техните семейства, заснети със съдействието на болниците. Още пет бременни жени и 11 роднини бяха заснети от продуцентските компании.

Кога и в кои страни и болници е заснет филмът?

Филмът е заснет в общо 12 дни през февруари и март 2019 г. в пет различни европейски болници, разположени в четири страни: 2-ри отдел на Акушерство и Гинекология (Унгария), Болницата Реа Матърнити (Атина, Гърция), Университетска болница Атикон (Атина, Гърция), Porodnice Apolinář и Oblastni nemocnice Pribram (Прага, Чехия) и Университетската болница Одензе (Одензе, Дания).

Защо бяха избрани тези страни?

От самото начало създателите на филми се стремяха да снимат в най-малко три различни европейски страни, обхващащи Северна, Централна и Южна Европа. По време на производствения процес продуцентската компания се свърза с различни болници в цяла Европа и накрая избра най-желаещите да участват в проекта. Общо бяха установени контакти с около 20 болници в 13 европейски държави.

На колко години е момичето, разказващо за филма, откъде е и част ли е от филма?

Момичето, разказващо историята, е 11-годишна датчанка. Тя посещава международно датско основно училище и не участва в самия филм, тъй като единствената й роля е да бъде гласът на разказвач.

Стартиране и канали за разпространение

24-25 април: Стартиране на филма „Изберете своето бъдеще“ и публикуването на резултатите от пролетното проучване на Евробарометър. Видеоклипът е качен в YouTube канала на Европейския парламент; само една връзка с вградени субтитри, в зависимост от предпочитанията на потребителя. Филмът също е качен във Фейсбук, а негова по-кратка версия и в Инстаграм, за да достигне до гражданите на ЕС в 28-те държави членки чрез социалните медии, пресата и над 200 000 поддръжници и доброволци, които са активни по всички налични канали.

От 6 май до 23-26 май

Датата за излъчване на клипа по телевизията, в киното и по радиото е 6 май, с изключение на някои страни, в които ще бъде излъчен по-рано.

Един от основните кино канали ще бъде мрежата на европейското кино, състояща се от почти 1 200 кина в целия ЕС, в които клипът ще бъде излъчен преди началото на основния сценарий.

На колко езика филмът e със субтитри?

Триминутният филм „Изберете своето бъдеще“ ще бъде със субтитри на всички официални езици на ЕС, на някои регионални езици, различни национални версии на един и същ език (общо 32) и на пет основни световни езика (арабски, китайски, руски, хинди и турски).

Филмът „Изберете своето бъдеще“ ще бъде преведен на 31 езика за глухонеми.


Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Диабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово

Published

on

МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ – Габрово със съвместна инициатива с Българската асоциация диабет по повод Световния ден на диабета. На 12 ноември от 11.00 часа д-р Цветослав Милчев, специалист от Клиниката по ендокринология и болести на обмяната към УМБАЛ „Д-Р Г. Странски“ Плевен ще представи новости в лечението на захарен диабет в днешно време.

Срещата ще се проведе в библиотеката на областната болница, като е отворена за лекари, специализанти и за широката публика. Д-р Милчев е завършил Медицински Университет Плевен през 1998 г. Придобива специалност по ендокринология и болести на обмяната и се присъединява към екипа на Клиниката по Ендокринология и болести на обмяната при УМБАЛ “Д-р Г. Странски” Плевен. Член е на Българското дружество по ендокринология, Български лекарски съюз и Европейската асоциация за изследване на диабета (EASD).

Професионалните му интереси са в областта на захарния диабет – тип 1 и тип 2, съвременно инсулинолечение, неинсулинови терапии при диабет тип 2, сензори за глюкозното мониториране, диагностика и терапия при пациенти с инсулинова резистентност и метаболитен синдром, остеопороза (постменопаузална и сенилна) и заболявания на щитовидната жлеза.

Световният ден на диабета се чества всяка година на 14 ноември от 1991-а насам под егидата на СЗО. С резолюция 61/225 от 2006 г. на ООН той е официален празник, наблюдаван от ООН. Изборът на датата не е случаен- това е рожденият ден на Фредерик Бантинг, който заедно с Чарлс Бест прави епохалното откритие за ролята на инсулина при лечението на захарния диабет. Днес, в над 160 страни по света, денят се чества от различни организации, компании, здравни сдружения и съмишленици, обединени от една цел: подобряване начина на живот и лечението на хората с диабет.

Зареди още

Любопитно

Лексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг

Published

on

Инициативата Лексикон на успеха продължава със среща с габровеца Никола Рахнев на 13 ноември от 17.30 часа в зала „Възраждане“. Новината оповестиха от Областна администрация – Габрово.

Световният ден на доброто будителят на десетилетието ще сподели за пътя си като самоизградил се милионер, сериен предприемач и инвеститор, но и вдъхновен мечтател, засадил над 5 милиона дървета.

Рахнев е организирал даряването на стотици тонове храна и още десетки каузи, които са докоснали сърцата на над половин милион българи.

Никола споделя, че е убеден, че всеки може да бъде успешен, щастлив и да живее пълноценен живот.

Входът е свободен, а за всички посетители ще има подаръци. Очаква Ви един открит разговор с много практични съвети, идеи, опит, истории и вдъхновение!

Зареди още

Култура

Излезе от печат том 5 на „Известия на Исторически музей – Дряново“

Published

on

Излезе от печат том 5 от поредицата „Известия на Исторически музей – Дряново“, който вече е достъпен за читателите.

Изданието впечатлява с обновена визия на корицата, но запазва връзката с предходните томове и продължава основната мисия да събира, съхранява и популяризира научните изследвания на историци, музейни специалисти, архивисти, преподаватели и краеведи.

Книгата съдържа материалите от четвъртата Национална научна конференция „Епохи, личности, памет“, която се проведе в Дряново – родния град на майстор Колю Фичето – в периода от 1 до 3 октомври тази година.

Сборникът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерството на културата, а печатът е осъществен от издателство „Фабер“ – Велико Търново.

В обем от 522 страници са събрани докладите на участниците в конференцията – представители на музеи, университети и национални културни институции от цялата страна.

Темите, представени в новия том, обхващат широк кръг въпроси – от историята на Дряново и региона, през личности и събития от национален мащаб, до проблеми, свързани с музейните колекции, културното наследство и неговото опазване.

Зад редакционната работа по сборника стои утвърден екип: проф. д-р Петко Ст. Петков от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, д-р Венелин Бараков – главен уредник в ИМ – Дряново, както и Стилияна Топалова – Марчовска и Дянко Колев, уредници в музея. Коректор на изданието е д-р Милена Йончева.

Петият том на „Известия на Исторически музей – Дряново“ вече може да бъде намерен в обектите на музея или поръчан онлайн чрез официалния сайт на ИМ – Дряново.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица