Свържи се с нас

Новини

Oбходът на Габрово и тунелът под Шипка ще ускорят развитието на Северна България

Published

on

снимка: Агенция „Пътна инфраструктура“

С цялостното доизграждане на автомагистрала „Хемус“, на проектите Русе – Велико Търново, Видин – Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин.

Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски на форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ в Русе, организиран от кмета на Община Русе Пламен Стоилов, в координация с Института за пътна безопасност.

Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Пред участниците във форума Терзийски подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново, за които правителството в края на м. г. осигури 1,3 млрд. лв.

Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките – от Боаза до пътен възел „Дерманци“ и от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен – Ловеч и Русе – Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г.

Целта е строителството на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе – Велико Търново да приключи до 2023 г. През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза, съобщи още Терзийски.

Председателят на УС на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с АМ „Хемус“ да се изпълнява и най-важният проект за област Русе – автомагистралата „Русе – Велико Търново“. С изграждането й ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе – Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалеят, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, заяви Терзийски.

Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата „Русе – Велико Търново“, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември м. г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ депозира отговор пред 5-членния състав на ВАС. Очакваме решението на съда и в зависимост от решението имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла, съобщи Терзийски.

Той заяви, че разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе – Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от автомагистралата „Русе – Велико Търново“ ще са готови през 2023-2024 г., съобщи Терзийски.

Пред участниците във форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ председателят на УС на АПИ представи и останалите приоритетни пътни проекти Видин – Ботевград, обходния път на Габрово и тунела под Шипка.

Терзийски пожела на организаторите срещата да стане традиционна и през следващите години в Русе да се представя напредъкът при изпълнението не само на пътните проекти, но и привлечените нови инвестиции в региона.


Следете ни и във Фейсбук на:

http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Монтираха два от пилоните с осветление на стадион „Христо Ботев“ (Видео)

Published

on

Първите два 40-метрови стълба с осветление вече се издигат над стадион „Христо Ботев“ в Габрово. Днес фирма „ВЕМАТ“, изпълнител на проекта, монтира съоръженията в горната част на съоръжението.

Поради ограниченото пространство в района, стълбовете бяха поставени поетапно. Долната им част върху бетонните основи още по-рано, а днес върху тях беше вдигната и горната конструкция с прожекторите.

Другите два пилона, които ще бъдат разположени вдясно и вляво от административната сграда, ще бъдат монтирани с по-голям кран цели, като това е планирано за неделя, ако условията позволят.

Всеки стълб разполага с по 30 LED прожектора, всеки с мощност 1600W. Новата система ще осигури над 1200 лукса хоризонтална и около 900 лукса вертикална осветеност – напълно в съответствие със стандартите за телевизионно излъчване.

За допълнителна сигурност осветлението е обезпечено и с дизелов генератор, способен да възстанови електрозахранването до минута след евентуално прекъсване.

След издигането на всички четири стълба предстои калибриране и пълно тестване на системата.

Зареди още

Култура

Предстои Десетото издание на Международния фестивал „Solo Act“

Published

on

От 21 до 26 април 2026 г. Габрово ще се превърне в сцена за най-добрите постижения в изкуството на монодрамата. Драматичен театър – Габрово отправя своята отворена покана за кандидатстване за участие в фестивала „Solo Act 2026“, който вече десет години събира едни от най-значимите творци и спектакли от страната и чужбина.

За тазгодишната програма ще бъдат подбрани предложения в две основни направления: Моноспектакли – професионални постановки, реализирани през последните две години и половина, които ще се състезават в конкурсната програма; и Нови монопиеси – непоставяни текстове от български автори, които ще бъдат представени пред театрални специалисти в специален формат за пърформанс-четене.

Желаещите да кандидатстват могат да изпратят своите материали чрез електронната форма, публикувана на сайта на театъра. Срокът за подаване на предложения е 15 октомври 2025 г. Селектираните заглавия ще бъдат обявени през декември.

Фестивалът предоставя уникална възможност за среща между автори, актьори, режисьори и директори на театри от България и чужбина, като за десетото си издание събитието ще надхвърли мащаба на досегашните издания.

Отличените спектакли ще получат признание в шест категории, сред които „Най-добър спектакъл“, „Изкуството на актьора“ и „Изкуството на режисьора“. „Solo Act“ се утвърди като един от важните международни форуми за моноспектакли продължава да отваря пространство за силни индивидуални изяви и нови гласове в театъра.

Зареди още

Новини

Спешно премахват опасните дървета около далекопроводите

Published

on

Областните управители на Габрово и Велико Търново обединяват усилия за спешно премахване на опасните дървета около далекопроводите. Мария Башева и Юлия Ликоманова-Мутафчиева настояват пред отговорните институции за предприемане на спешни мерки.

По инициатива на Башева и Ликоманова предвид приближаващия зимен сезон и сериозния обществен интерес, на 10 септември бе проведена обща работна среща, която се състоя в Областната администрация във Велико Търново. На нея присъстваха ръководители на Регионалната дирекция по горите /РДГ/, Северно-централно държавно предприятие /СЦДП/, РОЦ-Горна Оряховица и „Електроразпределение-Север“ /ЕРП Север/.

Докладвано беше, че РДГ са създали комисии за извършване на обходи, които са издали общо 416 констативни протокола за премахване на опасните дървета. За Великотърновска област са издадени 268 констативни протокола за 5951 куб.м. пространствена дървесина, а за Габровска област-148 констативни протокола за 7502 куб.м. пространствена дървесина. Маркирани са над 25 400 потенциално опасни дървета извън сервитутите, като 17 300 от тях са в държавен горски фонд.

По време на срещата компетентните институции поеха ангажимента да докладват пред областните управители на Велико Търново и Габрово за напредъка в дейностите.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица