Свържи се с нас

Икономика

80% е събираемостта на данъците в Габрово

Published

on

снимка: Община Габрово, Архив

Общо 9 503 328 лв. или с 330 328 лв. повече от 2016 година са събраните данъци за 2017 в община Габрово, отчитат от местната администрация.

Постъпленията по видове данъци са:

Данък недвижим имот – 1 694 088 лв., при план 1 600 000 лв. /За първи път постъпленията от текущия облог са над 80%, а останалите събрани са от платени стари задължения./

Данък превозно средство – 2 318 570 лв., при план за годината 2 200 000. /Постъпления от текущи данъци и просрочени задължения. /

Такса битови отпадъци – 4 133 956 лв., при план 3 800 000лв.

Патентен данък – 98 000 лв.

Данък върху таксиметров превоз на пътници – 99 500 лв.

Данък придобиване – 700 106 лв.

Туристически данък – 47 557 лв.

Суми от лихви върху съответните видове данъци и такси, от административни услуги и технически услуги – 410 578 лв.

„Постижението е много добро, а трябва да имаме предвид, че размерът на ставките на местните данъци и такси не е променен спрямо 2016 година“, коментира директорът на дирекция „Местни данъци и такси“ /МДТ/ Мария Йозова. – „Причините за високата събираемост са няколко. От една страна – по-отговорното отношение на гражданите. През 2017 година кампанията по събиране на местните данъци и такси започна още в средата на януари. Срокът за плащане с 5% отстъпка отново беше до 30 април – време достатъчно дълго – и от него се възползваха много лица.

Промяната, която беше извършена още през 2015 година в данъчно-осигурителния процесуален кодекс относно реда за погасяване на задълженията, изигра своята роля първо в събирането на стари задължения, а след това и на текущите за 2017 година. Всички лица получиха отново годишни съобщения за размера на местните данъци и такси за 2017 година, сроковете за тяхното плащане, като в съобщенията се включиха и всички видове просрочени задължения. Трябва да отбележа, че повечето хора се издължават в срока за доброволно изпълнение, след като получат покани и съобщения. През 2017 година са издадени 921 бр. актове за удостоверяване на задължения за 840 568 лв. Разбира се има принудително задължени с образуване на изпълнителни производства при частен съдебен изпълнител – те са 687 бр. за 535 700 лв.

Улеснение е възможността за плащане на данъците онлайн. Тази услуга се използва от все повече лица, тъй като е безплатна и спестява време.

Причините за високата събираемост най-вече на данък превозно средство са онлайн връзката на МДТ с регистъра на пътните превозни средства, поддържан от МВР и сектор Пътна полиция, а също така и онлайн връзката с пунктовете за технически прегледи. Едно моторно превозно средство не може да премине през тези пунктове, ако не си е платило данъка, но не е необходимо наличието на квитанция, за да се премине преглед – връзката е онлайн.

Освен това трябва да отбележим и работата на служителите от дирекция „Местни данъци и такси“, които успяха да подобрят, организират и улеснят тези процеси за гражданите.“

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Икономика

До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

Published

on

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.

На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.

Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.

Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.

За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица