Свържи се с нас

Икономика

80% е събираемостта на данъците в Габрово

Published

on

снимка: Община Габрово, Архив

Общо 9 503 328 лв. или с 330 328 лв. повече от 2016 година са събраните данъци за 2017 в община Габрово, отчитат от местната администрация.

Постъпленията по видове данъци са:

Данък недвижим имот – 1 694 088 лв., при план 1 600 000 лв. /За първи път постъпленията от текущия облог са над 80%, а останалите събрани са от платени стари задължения./

Данък превозно средство – 2 318 570 лв., при план за годината 2 200 000. /Постъпления от текущи данъци и просрочени задължения. /

Такса битови отпадъци – 4 133 956 лв., при план 3 800 000лв.

Патентен данък – 98 000 лв.

Данък върху таксиметров превоз на пътници – 99 500 лв.

Данък придобиване – 700 106 лв.

Туристически данък – 47 557 лв.

Суми от лихви върху съответните видове данъци и такси, от административни услуги и технически услуги – 410 578 лв.

„Постижението е много добро, а трябва да имаме предвид, че размерът на ставките на местните данъци и такси не е променен спрямо 2016 година“, коментира директорът на дирекция „Местни данъци и такси“ /МДТ/ Мария Йозова. – „Причините за високата събираемост са няколко. От една страна – по-отговорното отношение на гражданите. През 2017 година кампанията по събиране на местните данъци и такси започна още в средата на януари. Срокът за плащане с 5% отстъпка отново беше до 30 април – време достатъчно дълго – и от него се възползваха много лица.

Промяната, която беше извършена още през 2015 година в данъчно-осигурителния процесуален кодекс относно реда за погасяване на задълженията, изигра своята роля първо в събирането на стари задължения, а след това и на текущите за 2017 година. Всички лица получиха отново годишни съобщения за размера на местните данъци и такси за 2017 година, сроковете за тяхното плащане, като в съобщенията се включиха и всички видове просрочени задължения. Трябва да отбележа, че повечето хора се издължават в срока за доброволно изпълнение, след като получат покани и съобщения. През 2017 година са издадени 921 бр. актове за удостоверяване на задължения за 840 568 лв. Разбира се има принудително задължени с образуване на изпълнителни производства при частен съдебен изпълнител – те са 687 бр. за 535 700 лв.

Улеснение е възможността за плащане на данъците онлайн. Тази услуга се използва от все повече лица, тъй като е безплатна и спестява време.

Причините за високата събираемост най-вече на данък превозно средство са онлайн връзката на МДТ с регистъра на пътните превозни средства, поддържан от МВР и сектор Пътна полиция, а също така и онлайн връзката с пунктовете за технически прегледи. Едно моторно превозно средство не може да премине през тези пунктове, ако не си е платило данъка, но не е необходимо наличието на квитанция, за да се премине преглед – връзката е онлайн.

Освен това трябва да отбележим и работата на служителите от дирекция „Местни данъци и такси“, които успяха да подобрят, организират и улеснят тези процеси за гражданите.“

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица