Свържи се с нас

Новини

Намаляване административната тежест за граждани и бизнес, коментираха в Габрово

Областният управител събра представители на териториални структури, за да коментират намаляването на административната тежест върху гражданите и бизнеса

Published

on

снимка: Областна администрация – Габрово

Невена Петкова проведе работна среща с представители на общините от област Габрово и териториалните структури на Националната агенция по приходите, Национален осигурителен институт, Агенция „Митници“, ГРАО – Габрово, ОД на МВР, Служба по геодезия, картография и кадастър и директора на Агенцията по вписвания – Велико Търново.

Поводът за срещата са предприетите мерки от Министерски съвет за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за предоставяне на някои официални удостоверителни документи на хартиен носител.

Областният запозна участниците в срещата с Решението на Министерски съвет, с което в срок до 1 септември 2017 г. административните органи трябва да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“.

Предсрочното изпълнение на протокола ще гарантира незабавното стартиране на процеса по облекчаване па административната тежест и ще повлияе положително процесите на предоставяне на административни услуги на гражданите и на бизнеса.

Дванадесетте документа, които бяха коментирани на срещата са: Удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“; Удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация; Удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация; Удостоверение за брак, издавано от общинска администрация; Удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Националната агенция за приходите; Удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;Удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт; Удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

снимка: Областна администрация – Габрово

Всеки един, представляващ институция, сподели своите виждания за процеса, както и възможността това да се случи. Някои от тях от години предоставят електронни услуги за своите потребители чрез така нар. Персонални идентификационни кодове. Така например „80 % от услугите на Националната агенция по приходите са електронни, каза Николета Савчева и допълни, че от 2009 година в НАП – Габрово е въведено Комплексно административно обслужване, но за съжаление не се използва често“.

Представени бяха добри примери на институциите в областта ни за това как на практика се случва електронния документооборот. Споделени бяха и случаи, в които въпреки желанието на организации да получават електронно документите си, се сблъскват и с такива териториални звена, където всичко трябва да бъде представено на хартия и с мокър печат.

снимка: Областна администрация – Габрово

Представителите на Общините са категорични, че когато има възможност използват електронните услуги, както и че целят максимално да улеснят гражданите.

„Всяка една структура в по-малка или по – голяма степен има готовност да спази сроковете, определени в Решението на Министерски съвет.“ – казаха в заключение участници от срещата, но са категорични, че законодателната нормативна база трябва да претърпи много корекции, за да може структурите да работят електронно.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Засякоха шофьор с почти 4 промила алкохол за волана

Published

on

54-годишен мъж от Трявна бе установен зад волана да шофира след солидни количества изпит алкохол.

Пияният водач, освен с шофьорската си книжка, се раздели и с автомобила си.

Нарушителят бил хванат снощи, 25 април, около 20.20 часа, в Трявна, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР – Габрово.

Полицейски екип отбил за проверка криволичещ по платното лек автомобил “Опел Астра“, управляван от 54-годишния местен жител.

Водачът бил тестван за употребата на алкохол, като техническото средство отчело умопомрачителните 3.75 промила.

Мъжът се явил в кръвния център, за да даде проба. По случая е образувано бързо производство.

Зареди още

Новини

ГЕРБ: Опозицията отхвърли проект за канализация в кв.“Русевци“ и водоснабдяване на 5 квартала

ГЕРБ-Габрово: Опозицията в Общински съвет Габрово отхвърли проект за канализация в кв. „Русевци“ и захранване на 5 квартала от язовир „Христо Смирненски“.

Published

on

Опозицията в Общински съвет не подкрепи изграждането на канализация в кв. „Русевци“ и на захранващ водопровод за кварталите „Недевци“, „Лисец“, „Христо Смирненски“, „Дядо Дянко“, „Радецки“ за водоснабдяването им от язовир „Христо Смирненски“.

Това заявиха с позиция от медиите от местната структура на ПП „ГЕРБ“. В писмото се изтъква мотивът, че това са само част от инвестициите във водопроводна и канализационна мрежа, които съветниците от ПП-ДБ, Възраждане, „БСП за България“ и „Будно Габрово“ не подкрепиха на заседание на Общински съвет, на което трябваше да бъде упълномощен представителят на Община Габрово – кметът на Община, да гласува със „за“ и да даде съгласието си ВиК да кандидатства по програма „Околна среда“ с проект за реконструкция и модернизация на ВиК мрежи и съоръжения на територията на област Габрово.

Проектът предвижда водоснабдяването от язовир „Христо Смирненски“ на кварталите „Недевци“, „Лисец“, „Христо Смирненски“, „Дядо Дянко“ да стане чрез реконструкция на участък от довеждащ водопровод от язовира до пречиствателна станция „Киселчова могила“, реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа, изграждане на нова помпена станция и захранващ водопровод за кварталите.

Той предвижда и рехабилитация и доизграждане на част от канализационна мрежа в Габрово и инвестиции за подобряване на водоснабдяването в Севлиево.

„В този случай, заради гласовете на опозицията, представителят на Община Габрово в Общото събрание на ВиК няма да има право да подкрепи предвидените инвестиции за изграждане на водопроводи и подобряване на водоснабдяването в габровски квартали. Надяваме се, че общинските съветници в останалите общини съдружници са гласували с повече разум и отговорност към жителите на областта за разлика от опозицията в Габрово.

Призоваваме общинските съветници от опозицията да не се държат като Коалиция Анти Габрово и си дадат сметка, че с подобни гласувания възпрепятстват важни инвестиции във водоснабдяването, очаквани от жителите на областта, и уронват престижа на Габрово пред останалите съдружници във ВиК“, категорични са от ГЕРБ-Габрово.

Зареди още

Новини

ОДБХ – Габрово с инструкции заради върлуващия в региона птичи грип

Published

on

Областната епизоотична комисия проведе заседание, във връзка с усложнената епизоотична ситуация в региона по отношение на болестта Инфлуенца авиум (птичи грип). Д-р Светослав Спасов, директор на Областна дирекция „Безопасност на храните“-Габрово /ОДБХ/, разясни, че обстановката изисква повишено внимание и вземане на конкретни мерки.

С цел предотвратяване на разпространението на болестта се забранява провеждането на пазари и изложби на птици, като представители на ОДБХ и МВР ще следят за спазването на забраната.

Решено бе още ОДБХ да организира индивидуални срещи със собствениците на всички регистрирани птицевъдни стопанства и люпилни на територията на областта, на които да им бъдат връчени предписания.

Собствениците на индустриални ферми за птици да уведомяват ОДБХ преди извеждане на птиците от помещението, в което са отглеждани (продажба, доотглеждане, насочване за клане или друго) по план график, като представители на ОДБХ да организират съвместни проверки с местните органи на МВР и АПИ за спазване на предоставените графици.

Собствениците на индустриални ферми за птици да извършват почистване и дезинфекция на помещението за отглеждане на птици, като след извършване на почистването и дезинфекцията, да се вземат проби.

Заболяването се разпространява чрез изпражненията на птиците, техните пера, вътрешности, кръв, в черупките на яйцата. За предпазване е необходимо да се избягва пряк допир със замърсени от птици предмети и повърхности. Птичето месо и птичи продукти да се приготвят при висока температура (70°С) и достатъчно продължително.

Предстоят заседания на общинските епизоотични комисии за определяне на конкретни мерки за информираност на гражданите, кметовете и кметските наместници.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица