Новини
Намаляване административната тежест за граждани и бизнес, коментираха в Габрово
Областният управител събра представители на териториални структури, за да коментират намаляването на административната тежест върху гражданите и бизнеса
Невена Петкова проведе работна среща с представители на общините от област Габрово и териториалните структури на Националната агенция по приходите, Национален осигурителен институт, Агенция „Митници“, ГРАО – Габрово, ОД на МВР, Служба по геодезия, картография и кадастър и директора на Агенцията по вписвания – Велико Търново.
Поводът за срещата са предприетите мерки от Министерски съвет за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за предоставяне на някои официални удостоверителни документи на хартиен носител.
Областният запозна участниците в срещата с Решението на Министерски съвет, с което в срок до 1 септември 2017 г. административните органи трябва да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“.
Предсрочното изпълнение на протокола ще гарантира незабавното стартиране на процеса по облекчаване па административната тежест и ще повлияе положително процесите на предоставяне на административни услуги на гражданите и на бизнеса.
Дванадесетте документа, които бяха коментирани на срещата са: Удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър, издавано от Агенцията по вписванията; Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“; Удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация; Удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация; Удостоверение за брак, издавано от общинска администрация; Удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Националната агенция за приходите; Удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;Удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт; Удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.
Всеки един, представляващ институция, сподели своите виждания за процеса, както и възможността това да се случи. Някои от тях от години предоставят електронни услуги за своите потребители чрез така нар. Персонални идентификационни кодове. Така например „80 % от услугите на Националната агенция по приходите са електронни, каза Николета Савчева и допълни, че от 2009 година в НАП – Габрово е въведено Комплексно административно обслужване, но за съжаление не се използва често“.
Представени бяха добри примери на институциите в областта ни за това как на практика се случва електронния документооборот. Споделени бяха и случаи, в които въпреки желанието на организации да получават електронно документите си, се сблъскват и с такива териториални звена, където всичко трябва да бъде представено на хартия и с мокър печат.
Представителите на Общините са категорични, че когато има възможност използват електронните услуги, както и че целят максимално да улеснят гражданите.
„Всяка една структура в по-малка или по – голяма степен има готовност да спази сроковете, определени в Решението на Министерски съвет.“ – казаха в заключение участници от срещата, но са категорични, че законодателната нормативна база трябва да претърпи много корекции, за да може структурите да работят електронно.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Фирма „Тривър“ търси продавач – консултант
Фирма „Тривър“ ЕООД търси да назначи мотивиран продавач-консултант за своя магазин в град Габрово. Ако сте комуникативни, имате желание за работа и искате да се развивате в търговията, заповядайте при нас!
Ние предлагаме:
- Постоянен трудов договор
- Пълни осигуровки
- Мотивационно възнаграждение (над средното за бранша), изплащано редовно и в срок
- Първоначално обучение
- Работен ден от 8 часа и почивни дни
Изисквания:
- Желание за работа и добро отношение към клиентите
- Опитът в търговията е предимство, но не е задължителен
За допълнителна информация и насрочване на интервю, моля, свържете се с нас на телефон: +359 889 543686, или заповядайте на място в магазина на адрес: гр. Габрово, ул. „Опълченска“ 4.
Любопитно
„Да разлаем кучетата“ е мотото на габровския карнавал догодина
Протести. Избори. Кабинет. Това не е описание на сцена от жълтите павета, а действителността в центъра на страната – Габрово, където днес беше даден старт на петото годишно време – карнавалното. „В унисон с времето“ и „право в десетката“ биха казали всички, които някога са били на най-пъстрия, весел и единствен карнавал у нас – Габровския, който вече наброява повече от 100 години.
Като част от мрежата на карнавалните градове всяка година на 11.11. в 11 часа и 11 минути екипът на Община Габрово и самият кмет на града дава начало на карнавалния сезон, а в Габрово се обявява и мотото на новото издание на карнавала. Всяка година екипът, който стои зад организацията, се старае то да е изключително актуално и в крак с тенденциите на времето и както казва режисьорът на карнавала – „Не е трудно да изберем теми, защото те са навсякъде около нас. Трудното е да изберем една, която ще е най“.
И този път Габровският карнавал залага на различна, провокативна и интересна тема, която със сигурност ще вдигне много шум, ще предизвиква вълнение и ще раздвижи всичко що е живо от близо и далеч.
С други думи ситуацията през следващата година ще е „Да разлаем кучетата“, датата за карнавала е определена – 17 май 2025 г, а подготовката за голямото събитие започва да тече от днес.
Бърз преглед назад показва, че в тазгодишното издание на карнавала на тема „Make Карнавал, Not War“, в близо двучасово шествие, над 40 000 души от цялата страна се събраха в града, за да се насладят на 72-те „карнавални картини“ с послания за мир и единство.
В тях се включиха над 2000 души, облечени в оригинални костюми и превъплътени в различни роли. В тазгодишният карнавал присъстваха и 20 гигантски фигури на движещи се платформи, изработени с много майсторство и чувство за хумор, в които оживяваха емблематични сцени от актуалния политически живот. Не липсваха и дръзки сатирични препратки към популярни личности и събития от изминалата година.
Конкурсната част на карнавала привлече ентусиасти от цялата страна, а авторитетно жури определи и победителите, които си разделиха награда от 10 000 лв. С богатата си история и неповторима атмосфера, Габровският карнавал се е утвърдил като емблема на хумора и сатирата и платформа на свободния дух и творчество. Той е не просто забавление, а и остроумна форма на обществена критика, която ни кара да се замислим и да се посмеем на себе си.
Новини
Зимата настъпва: Тръгвайте на път само с подготвен автомобил!
Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж.
За утре – 12 ноември, е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив.
През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см.
Областните пътни управления са в готовност да предприемат необходимите действия за обработка на настилките във високопланинските райони и проходите, където има предпоставки за хлъзгавост и заледявания особено рано сутрин, когато температурите са по-ниски.
Целта е превантивните, а след това и снегопочистващите дейности да започват максимално бързо, за да се осигури проходимостта на пътищата. Приоритет са автомагистралите, най-натоварените направления по първокласната и второкласната пътна мрежа и проходите, осигуряващи връзките между Северна и Южна България.
Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Блокирането на движението от превозни средства, които не са подготвени за зимни условия, затруднява пътуването на всички останали шофьори и работата на снегопочистващата техника.
Всички граждани и транспортни фирми могат да получават информация за актуалната пътна обстановка и зимното поддържане на републиканската мрежа от интернет страницата на АПИ – www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на тел. 0700 130 20 в АПИ.
В агенцията целогодишно при 24-часов режим работи Ситуационен център, който събира и обобщава данните за състоянието по републиканските пътища.
-
Кримипреди 5 дни
Тежка катастрофа с пострадали в Габрово (снимки)
-
Новинипреди 6 дни
Емоции и спортен хъс на „Футбол със сърце“ в Габрово
-
Новинипреди 6 дни
Не променяйте герба на града!
-
Кримипреди 5 дни
Общо 10 дрогирани и пияни зад волана хвана полицията само за седмица
-
Икономикапреди 5 дни
Габрово планира въглеродно неутрална зона
-
Любопитнопреди 6 дни
„Училище за родители“ към МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ отваря врати
-
Новинипреди 6 дни
Три инфузионни помпи получи АГ-отделението
-
Кримипреди 4 дни
18-годишна шофьорка е причинила тежката катастрофа на ул.“Лазурна“