Свържи се с нас

Икономика

Покана за участие в конкурс за избор на обслужваща банка

Published

on

„Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово, ул. „Брянска” 29

П О К А НА

За участие в конкурс за избор на обслужваща банка на

„Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово

            На основание чл. 13б (1) от параграф 1 на Постановление № 127 от 27 май 2013г. на Министерски съвет за допълнение на Правилника за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала и Писмо №26-00-61/07.06.2013г. на Министерство на икономиката и енергетиката, във връзка Правила за избор на изпълнител за предоставяне на финансови услуги от кредитни или финансови институции, публикувани в ДВ бр. 49/04.06.2013г., ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово приема оферти за избор на изпълнител за предоставяне на финансови услуги.

Офертите за участие в конкурса за избор на обслужваща банка на ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово е необходимо да съдържат:

  1. Видове и характеристики на финансовите услуги.

1.2.      Свободни парични средства – депозити, разполагаеми средства, които е възможно да бъдат пласирани по депозитни или други банкови сметки;

1.3.       Платежни и свързани услуги, в т.ч. управление на разплащателни и други сметки, инкасо и др.

1.4.       Финансиране – оборотни, инвестиционни и други кредити, гаранции и др.

1.5.   Сделки с финансови инструменти по чл. 3, т.2 от Закона за пазарите на финансови инструменти, включително валутни сделки, операции за хеджиране на риска и др.

2.   Критерии и подходи за формиране и присвояване на оценка.

2.1.       Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната оферта.

2.2.     Икономически най-изгодната оферта се определя въз основа на комплекса оценка на офертата съгласно два вида показатели – неколичествени и количествени, с фиксирани относителни тегла, както следва:

2.2.1.  Неколичествени показатели с обща относителна тежест в крайната оценка в размер 40 на сто:

а) Надеждност на платформа за интернет банкиране, срок за обслужване на плащанията, развитие на клонова мрежа;

б) Други.

2.2.2.   Количествени показатели с обща относителна тежест в крайната оценка в размер 60 на сто.

а) За групата финансови услуги „Свободни парични средства – депозити” – предложени лихвени условия (лихвен %, такси, комисионни и др.), срочност, обем, валута, условия при предсрочно прекратяване и др.;

б) За групата финансови услуги „Платежни и свързани услуги” – такси и комисионни при осъществяването на различните разплащания (местни и международни, инкасо услуги и др.), лихвени условия и др.;

в) За групата финансови услуги „Финансиране” – лихвени условия, срочност, такси и комисионни, вид и размер на обезпечение, предвидени санкции и др.;

г) За групата финансови услуги „Сделки с финансови инструменти” лихвени условия, такси, комисионни и др.;

д) Други.

2.3. При избор на кредитна или финансова институция за предоставяне на финансовите услуги, посочени в точка 1, се прилагат показателите и относителната им тежест, посочени в точка 2.2.

2.4. Конкретните показатели за избор на кредитна или финансова институция се определят от дружеството, като същите могат да се разглеждат за видовете финансови услуги в пакет и поотделно в зависимост от потребностите.

2.5. При количествените показатели за основен показател следва да се счита цената на предоставената услуга (лихвени условия, такси и комисионни) с оглед постигането на конкретен финансов ефект.

2.6. При формиране оценката на не количествените показатели относителната тежест може да бъде разпределена поравно между показателите. Възможно е при отчитане спецификата на финансовата услуга да бъде избран и друг подход за разпределяне на относителната тежест въз основа на мотивиране решение.

2.7. При формиране оценката на количествените показатели ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово ще изготви анализ, обхващащ времеви период, не по-кратък от една предходна година. На база на този анализ ще бъдат уточнени приходите и разходите на дружеството, свързани с финансови услуги. Тяхната сума формира общият обем или размер на потенциалното взаимоотношение с институцията, който служи за калкулиране теглото на отделните видове услуги в рамките на цялостния обем на взаимоотношенията с институцията.

2.8. При определянето на общия обем на взаимоотношения с обслужващата институция – кандидат, ще се отчетат очакванията за бъдещото ползване на финансови услуги.

2.9. Целта на анализа по точка 2.7. е да подпомогне ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово да определи значимостта на гореописаните количествени показатели в контекста на неговите специфични дейности, съответно да определи относителните тежести за различните фактори, които оказват влияние върху финансовите му приходи и разходи.

3. Правила за концентрация.

ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово не попада в приложното поле на правила за концентрация.

Оферти за участие в конкурс за избор на обслужваща банка на ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово се подават на адрес – гр. Габрово, пощенски клон № 2, кутия № 16 или в стая №2 на административната сграда на дружеството – гр. Габрово, ул. „Брянска” №29.

Офертите се подават в запечатан непрозрачен плик. Краен срок за подаване на офертите –  02.08.2013 г. – 16:00 часа.

При неявяване на необходимия брой кандидати ще се проведе повторен конкурс.

Телефон за контакти:
066/805553
066/805436
www.plod-zelenchuk.com

 

Управител:

/Цв. Тодоров/

Икономика

2 млрд. лв. са осигурени за интегрирани териториални инвестиции

Published

on

2 млрд. лв. са осигурени по процедура „Концепции за интегрирани териториални инвестиции (ИТИ)-2“ на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. Средствата се осигуряват за реализацията на общински и регионални проекти, като вече е отворена втората покана за кандидатстване на регионални проекти.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който откри Информационен ден по процедурата в Габрово. В рамките на срещата министърът разговаря с потенциални бенефициенти, които бяха запознати с Единните указания за кандидатстване с концепции за интегрирани териториални инвестиции и възможностите за финансиране по програмата.

„От ангажираността, визията и партньорския дух, с които подхождате към тази възможност, зависи не само реализирането на конкретни проекти, но и дългосрочното социално и икономическо развитие на регионите“, обърна се към участниците в срещата министърът. „Намираме се в ключов етап от изпълнението на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. и от успешната реализация на предложените от Вас проекти зависи и успешната реализация на програмата“, подчерта Иванов. По думите му интегрираните териториални инвестиции не са просто механизъм за финансиране – те са стратегически инструмент за постигане на реална, измерима промяна и подобряване на регионите.

Концепциите, които ще бъдат разработени и реализирани в рамките на втората покана, ще доведат до положителни резултати за териториите – ще се създадат условия за нови работни места, подобрена инфраструктура, по-добро образование, здравеопазване и социални услуги. „Инвестициите ще имат положителен ефект върху живота на по-широк кръг от хора, ще укрепят местните общности и ще направят регионите по-привлекателни за живеене и развитие“, посочи още министърът.

Той отчете като успешна приключилата вече първа покана за кандидатстване с концепции за интегрирани териториални инвестиции и съобщи, че интересът към нея е бил значителен, а подадените предложения многократно са надвишили наличния ресурс. Това според него е ясен знак за силната ангажираност на общините и местните партньори, както и за натрупания потенциал на терен.

Очаква се съвсем скоро проектните предложения, разработени по одобрените концепции от първата покана да получат финансиране от програмите и да навлязат в същинския си етап на изпълнение.

„Срокът за подаване на концепции за интегрирани териториални инвестиции е до 8 юли тази година, включително“, припомни министърът и изрази увереност, че с общи усилия ще бъдат постигнати трайни резултати, които да отговорят на очакванията на хората в регионите. „Днешната среща ще помогне на заинтересованите страни да изготвят своите проекти по втората покана“, обясни заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Юра Витанова, която също участва в информационния ден. Тя изрази надежда и втората покана да предизвика същия голям интерес, както първата, и да бъдат представени много проектни предложения, които да отговорят на нуждите за развитие на регионите.

Зареди още

Икономика

Министър Иванов ще открие информационен ден по Програма „Развитие на регионите“

Published

on

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов ще открие Информационен ден по процедура „Концепции за интегрирани териториални инвестиции (ИТИ)-2“ на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г.

Събитието ще се състои днес, 17 юни, от 11.00 часа, в зала „Възраждане“ на Общинска администрация – Габрово. Във форума ще участва и заместник-министърът и ръководител на Управляващия орган на програмата Юра Витанова, както и експерти от различни министерства и ведомства.

В рамките на информационния ден потенциалните бенефициенти ще бъдат запознати с Единните указания за кандидатстване с концепции за интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) и възможностите за финансиране по програмата.

Зареди още

Икономика

Габрово се срина до 15-то място в страната по заплати

Published

on

Област Габрово регистрира сериозен спад в класацията по средна брутна месечна работна заплата и вече се нарежда на 15-то място в страната. Това сочат последните данни на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, за първото тримесечие на 2025 година.

Само три месеца по-рано, в края на 2024 г., областта заемаше 9-та позиция. Сега Габрово отстъпва зад София (столица), Варна, София (област), Враца, Пловдив, Стара Загора, Русе, Бургас, Плевен, Шумен, Перник, Търговище, Разград и Велико Търново.

Средната месечна работна заплата в Габрово за периода януари–март 2025 г. възлиза на 1 845 лева. Това е понижение от 4.3% спрямо четвъртото тримесечие на 2024 г., когато средното възнаграждение е било по-високо. По месеци, през януари тя е 1 820 лв., през февруари – 1 823 лв., а през март достига 1 892 лв. Макар и на годишна база да има ръст от 10.8% спрямо същия период на предходната година, но този ръст не е достатъчен, за да задържи областта в по-предна позиция спрямо останалите региони.

По-сериозно увеличение на заплатите се отчита в обществения сектор – 20.2%, докато в частния ръстът е по-скромен – 7.8%. Най-голям спад в заплащането е отчетен в секторите „Професионални дейности и научни изследвания“, „Образование“ и „Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети“.

В същото време се наблюдава увеличение на заплатите в „Селско, горско и рибно стопанство“, „Строителство“ и „Административни и спомагателни дейности“. По отношение на нивото на възнагражденията по икономически дейности, най-високо платени през първото тримесечие са били служителите в „Държавно управление“ със средна заплата от 2 319 лв., следвани от заетите в „Образование“ – 2 208 лв., и тези в „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 054 лв. Най-ниски са били заплатите в секторите „Административни и спомагателни дейности“ – 1 173 лв., „Други дейности“ – 1 342 лв., и „Култура, спорт и развлечения“ – 1 470 лв.

Спадът на област Габрово с шест позиции в рамките на едно тримесечие е показателен за икономическия натиск и дисбаланси в пазара на труда. Това поставя предизвикателства пред устойчивото развитие на региона и откроява нуждата от целенасочена подкрепа в секторите с намаляващи доходи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица