Свържи се с нас

Икономика

Големите вериги се задължават да предлагат регионална продукция

Търговски вериги с 10 и повече търговски обекта в страната се задължават да предлагат регионална продукция.

Published

on

снимка: Пресцентър МС

Търговски вериги с 10 и повече търговски обекта в страната се задължават да предлагат регионална продукция. Правителство прие изменение на Постановление № 70 на Министерския съвет от 2020 г. за осигуряване на основни групи храни, произведени на територията на Република България в търговските обекти, представляващи вериги от магазини.

Изменението касае привеждане на приетото ПМС № 70 в съответствие с текста на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. – определението за търговски вериги, както и осъществяването на контрола за изпълнение на разпоредбите на постановлението.

Контролът по изпълнение на постановлението се осъществява от Българската агенция по безопасност на храните. За неспазване на изискванията на постановлението се налагат санкции, съгласно чл. 16а, ал. 2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение.

При нарушение се налага имуществена санкция от 15 000 до 25 000 лв., при повторно нарушение – от 30 000 лв. до 50 000 лв.

Припомняме, че с ПМС № 70 се въвежда изискване местата за продажба да са с площ – достатъчна за излагане и продажба на съответните хранителни продукти, както и да са обозначени по подходящ начин, от който да е видно, че предлаганите продукти са регионално производство.

На тези места следва да се предлагат мляко и млечни продукти от българско сурово мляко; риба и рибни продукти; прясно месо и яйца; пчелен мед; пресни сезонни плодове и зеленчуци, произведени от регионални производители.

Приетите изменения не изискват промяна на досегашния ред на доставки в обектите, единствената цел е да бъде дадена възможност за предлагане на местна (регионална) продукция.

Регионални производители са производители или групи/организации на производители с място на осъществяване на дейността на територията на административната област, в която се намира съответният търговски обект или на територията на съседна, граничеща с нея административна област.

За административни области София-град и София-област за съседни се считат областите, граничещи със София – област, както и област Пловдив. Производителите трябва да са регистрирани по Закона за подпомагане на земеделските производители или да притежават обект, регистриран съгласно Закона за храните.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Над 69 милиона лева постъпления в НАП – Габрово

Published

on

Над 69 милиона лева са постъпленията в офиса на Националната агенция по приходите в Габрово към 30 април 2021 година, което е с над 2,5 млн. лв повече спрямо същия период на миналата година, сочат данните от приходната агенция в областния град.

В края на април 2021 година данъчните приходи възлизат на 27,3 млн. лева. Към 30 април т.г. приходите са над 12 млн. лв данък върху доходите на физическите лица, 4,9 млн. лв корпоративни данъци и 8 млн. лв ДДС.

Общият размер на приходите от осигурителни вноски за периода е близо 41,5 млн. лв, като от тях 25 млн. лв са за държавно обществено осигуряване, 10,8 млн. лв – за здравноосигурителни вноски и 5,6 млн. лв – за допълнително задължително пенсионно осигуряване.

Най-висок е ръстът на постъпленията при данъка върху доходите на физически лица над 16%. Намаление с около 10% заради законови промени има при корпоративния данък, но се очаква то да бъде напълно компенсирано до края на юни, когато е новият срок за внасяне на този вид данък.

Приходите от осигурителни вноски растат стабилно с около 15 на сто спрямо същия период на миналата година, допълват още от офиса на приходната агенция в Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

14 070 посетители посрещна музей „Етър“ по Празниците

Published

on

14 070 посетители преминаха през музей „Етър“ от 30 април до 9 май. През този период екипът посрещна по 1 407 туристи дневно. Събитието „Гергьовденски празници“, което се проведе от 6 до 9 май, е посетено от 5 918 души.

През 2018 и 2019 – времето преди пандемията и затварянето на културните институции, броят на туристите по Гергьовден е съизмерим с настоящия. Това дава основание да се смята, че тенденцията за завръщане на посетителите в Регионалния етнографски музей на открито „Етър“ е трайна.

Многобройните и добре организирани събития привлякоха интереса на туристи от цялата страна.

На 30 април на различни места в музея бяха поставени бостанските плашила, изпратени за участие в едноименния Национален конкурс. На този ден се състоя и официалното награждаване на победителите. Бостанските плашила – една традиция, запазена у нас до средата на 80-те години на миналия век, се приемат изключително добре от публиката. Много посетители се снимат с тях и публикуват своите кадри в социалните мрежи.

На 1 май бе организирана работилница за боядисване на Великденски яйца с естествени багрила, в която активни участници бяха деца от габровското училище „Отец Паисий“.

Гергьовденските празници започнаха на 6 и продължиха до 9 май. В програмата, посветена на посетителите, имаше кулинарни изложения на традиционни храни. Особен интерес предизвикаха майсторките на доситеевски двойно токани каркалачета, характерни за района на харманлийското село Доситеево. С успех премина и представянето на приготвени в Габрово ястия, в които се използват най-вече зелени листа от различни растения.

Музеят предложи и възможност да се участва в създаването на украса за гергьовски обредни хлябове. Преминавайки през „Алея на вкусовете“, публиката имаше възможност да се запознае с продукцията на малки производители на млечни и местни продукти, на вино и ракия.

Очаквано голям бе интересът на туристите към музикалните и танцови интерпретация на Фолклорен ансамбъл „Сивек“. В образователната игра „По Гергьовден с Радумко“ се включиха повече от 600 души.

На откритото пространство до Гайтанджийската одая бе представена изложбата на чанове, хлопки и геги от колекцията на Станимир Драголов. Журналистът от Нова телевизия Николай Василковски засне специален материал за него, излъчен в популярното сутрешно предаване „Събуди се“.

Информация за „Гергьовденски празници“ бе разпространена от Агро ТВ и популярни национални медии. По време на Гергьовденските празници са направени 400 анкети сред посетители. Практиката е въведена от няколко години и помага на екипа да се ориентира за очакванията на публиката.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Три обществени обсъждания на туристически проекти се състояха в Трявна

Published

on

Три обществени обсъждания на туристически проекти се състояха в Трявна на 10 май. И трите проекта са по Процедура BG06RDNP001-19.376 на СНЦ „МИГ Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“ по подмярка 7.5 „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура” финансирана по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.

Прилагането на мярката цели балансирано и устойчиво развитие на територията чрез развитие на туризма в района за да се обвържат местните туристически дадености с националните и европейски културни и туристически маршрути и с цел развитите туристически зони да получат шанс за адекватно експониране и популяризиране на ценностите.

Първото обществено обсъждане беше във връзка с разработваното проектно предложение „Интерактивен посетителски център за атракции“. „Интерактивната стая“ ще представлява инсталация, представяща красотата на Трявна. На посетителите ще се представя възможност за виртуална разходка сред природата и забележителностите.

Природата и музейните обекти ще бъдат трансформирани дигитално, с цел да се превърнат в съвременно изглеждащ виртуален свят. Като основа за анимацията ще се използват реални символи, природни и музейни обекти, които ще бъдат адаптирани към стила на анимацията. Посетителите може да бъдат до 6 човека наведнъж и всеки от тях свободно ще може да движи силуета си.

За инсталацията ще се предвиди и интеракция с визуализациите, т.е. силуетът може да променя дигиталната среда, чрез движенията на тялото си. Проектното предложение предвижда още 3D реклама във фоайе на Етнографския комплекс. За целта на проекта ще се изработи обемна фигура, съобразена с възможностите за поставянето ѝ във фоайето на Етнографския комплекс.

Фигурата ще бъде свързана с миналото и настоящето на Трявна. Ще бъде изработена от леки, но устойчиви на външно въздействие материали и ще бъде направена така, че да може лесно да се мести и поддържа. Ще се изработи и информационна табела за атракцията. Стойността на проекта е 69 900 лв.

Второто обществено обсъждане беше във връзка с разработваното проектно предложение „Туристически информационен център – Трявна минало и настояще“.

Проектът предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Туристическия информационен център – бюра, компютри, лаптоп, столове, телевизор, мултимедиен проектор и екран и други. Информационният център ще бъде оборудван с мебели и техника, които ще осигуряват максимален комфорт и възможност за работа и достъп до информация на посетителите.

Оборудването ще дава възможност центърът да се използва и като конферентна зала. Предвижда се още изработване и доставка на мобилен изложбен щанд /10-15 кв.м, модулен принцип на сглобяване/ за представяне на Трявна в туристически изложения.

Мобилният щанд ще има изглед във възрожденския дух на града. Проектното предложение включва и придобиването на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки, които са необходими за туристическия център. Стойността на проекта е 68 250 лв.

Третото обществено обсъждане е във връзка с разработваното проектно предложение „Информационно-визуална система за ориентация към туристическите обекти в община Трявна“. Проектът предвижда изработка и внедряване на мобилно приложение, насочено към по-лесното ориентиране на туристите, посещаващи община Трявна.

Приложението ще представлява софтуерен продукт, представящ туристическите и природните забележителности на Община Трявна. Мобилното приложение ще бъде качено в магазините за мобилни приложения (google store, apple app) за свободен достъп. Към мобилното приложение ще се създаде интерактивна игра за събиране на виртуални печати като потребителите ще се отбелязват в играта, в момента, в който се намират в даден обект.

За целта на проекта ще се подаде обща информация за община Трявна и възможностите за туризъм, включително контакт с общинските институции. Всички туристически и архитектурни забележителности ще бъдат въведени в база данни. За всеки обект ще има точни координати GPS, снимка, информация, работно време, контакти.

При създаването на играта ще се предвиди възможност за споделяне на резултатите в различни виртуални социални мрежи. За повишаване интереса към мобилното приложение и играта към него ще се предвидят различен вид виртуални или материални награди. Ще има възможност за добавяне на места за настаняване и места за хранене, превозвачески фирми (рент-а-кар) с адрес, контакти, работно време. За целта на проекта ще бъдат създадени информационно-визуални елементи – стикери с QR код за всеки обект и туристически карти.

Ще бъдат изработени още и туристически информационни карти за туристически обекти и туристически маршрути. Туристическите карти ще бъдат с отбелязани всички туристически (архитектурни, етнографски и природни) забележителности и маршрути в общината. Картите ще бъдат изработени в три варианта.

Съдържанието на картата следва да съдържа качествен и атрактивен снимков, текстов и графичен материал, тематично насочен към промотиране на туристическия материал на туристическите маршрути и обекти в община Трявна, както и туристически маршрути между община Трявна и община Дряново.

Проектното предложение включва и придобиването на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки, които са необходими за мобилното приложение и туристическите карти. Стойността на проекта 19 900 лв.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица