Свържи се с нас

Новини

6 севлиевски двойки подадоха заявления за подпомагане на ин витро процедури

babyПриключи приемът на документи за финансиране по общинската програма за подпомагане на севлиевски двойки с репродуктивни проблеми. До края на миналата седмица в Община Севлиево са подадени 6 заявления от семейства, които желаят да получат финансова помощ, информира Мирела Ганчева от местната общинска администрация.

„Бюджетът на общинската програма за финансово подпомагане на изследвания и процедури, свързани с асистирана репродукция за севлиевски двойки, е 20 000 лв. Това е втората поредна година, в която отпускаме средства, за да подкрепим хората с такъв вид проблеми, защото най-важното и най-ценното на този свят са децата“, коментира кметът д-р Иван Иванов.

Със заповед на кмета на Севлиево е сформирана специална комисия, която на 7 юли 2015 г. ще разгледа подадените заявления. Съгласно Правилника за финансово подпомагане на изследвания и процедури, свързани с асистирана репродукция за семейства и лица с репродуктивни проблеми, живеещи на семейни начала на територията на Община Севлиево, в три дневен срок от провеждането на заседанието, комисията ще излезе с решение, което ще предложи за гласуване пред общинските съветници на предстоящата сесия през месец юли.

Максималната сума, която ще се отпуска от местната хазна е 2 000 лева.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/14058610933873

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Новини

Създават Областен съвет за хора с увреждания

Работна среща, за създаване на Областен съвет за хора с увреждания, се проведе днес (28 януари)в Областна администрация. Поканата за срещата бе от заместник – областния управител Мария Пенева и е в изпълнение на чл. 19 от Закона за хора с увреждания, където е отреден ангажимент на областните управители по създаване на областни съвети.

снимка: Областна администрация – Габрово

Основна роля на Съвета е да съдейства и подпомага областния управител при осъществяване, анализиране, разработване на стратегии, планове, мерки и други дейности, свързани с изпълнението на политиката в областта на правата на хората с увреждания. Да оказва подкрепа за насърчаване, защита и гарантиране на пълноценното и равноправно упражняване на правата на хората с увреждания, включително чрез отправяне на предложения за повишаване на социалната и икономическата ефективност на този процес пред компетентните държавни, общински, обществени и стопански органи и организации на областно ниво.

При осъществяване на своята дейност Областният съвет за хората с увреждания си взаимодейства с Националния съвет за хората с увреждания, Областния съвет за тристранно сътрудничество, Областния съвет за сътрудничество по етнически и интеграционни въпроси и други съвети, комисии, групи, чиято дейност е свързана с правата на хората с увреждания.

снимка: Областна администрация – Габрово

Съгласно нормативната уредба в състава на Съвета се включват представители на областната и общинската администрация, на териториалните органи на изпълнителната власт, на национално представителните организации на и за хората с увреждания, национално представителните организации на работниците и служителите и на работодателите, юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на дейност в обществена полза, както и други заинтересовани лица, работещи в областта на правата на хората с увреждания.

По време на срещата беше приет и Правилник за дейността на Съвета. Той ще се свиква при необходимост или по предложение на всеки от членовете, при предварително подаден доклад до председателя на Съвета.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Елена Йончева с поредица инициативи в Брюксел с цел превръщане на борбата с корупцията в основен приоритет на ЕС

През изминалите дни Елена Йончева, евродепутат от Групата на Социалистите и Демократите в Европейския парламент, отново призова eвропейските институции да превърнат борбата с корупцията в свой основен приоритет. Йончева е член на новата антикорупционна интергрупа в Европейския парламент, която наскоро започна активна дейност. Групата вече проведе няколко срещи и насочва своите усилия към укрепване на дейността на новосъздадената Европейска прокуратура и сътрудничеството й с ОЛАФ, подобряване на независимостта на медиите и гарантиране на сигурността на разследващите журналисти. На 3 март тази година интергрупата планира среща и с европейския главен прокурор Лаура Кьовеши.

Паралелно с това, Йончева работи активно по темата и в Комисията по граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи. Вчера, 27.01.2020 г., на редовното заседание на Комисията, тя настоя Хърватското председателство да обърне по-голямо внимание на борбата с корупцията.

„Проблемът с корупцията все по-често се появява в ежедневието на европейските граждани. Много често тя не се проявява като изолирано престъпление – може да я откриете от нелегална миграция до организирана престъпност и пране на пари“, заяви Йончева.

Meeting of the Anti-Corruption Intergroup

Евродепутатът попита също дали Хърватското председателството планира конкретни мерки, насочени към засилване на разследванията на корупционни престъпления в отделните държави-членки. По-късно днес, 28.01.2020, Елена Йончева продължава дискусиите по тема за борбата с корупцията и в дебат с новия комисар по вътрешни работи, шведката Илва Йохансон.

Припомняме, че миналата седмица Йончева постави въпроса за приоритизирането на борбата с корупцията и пред комисаря по правосъдие Дедие Рейндерс. Тогава евродепутатът посочи, че от години проблемът с корупцията не получава нужното внимание от институциите в Брюксел – липсва цялостна антикорупционна стратегия на ЕС, а наличните инструменти са недостатъчни. В отговор Рейндерс пое ангажимент новата Европейска комисия да обърне специално внимание на темата за борбата с корупцията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Габрово ще подкрепи протеста срещу Наредба Н-18

Над 50 собственици на заведения, хотели, търговци и представители на малкия и средния бизнес от Габрово ще подкрепят националния икономически протест срещу спорната Наредба Н-18 на финансовото министерство.

Протестната акция на българския бизнес е насрочена за утре, 29-ти януари, от 12.00 часа на площад „Народно събрание“ в София.

Създаден е Национален Организационен Комитет в защита на малкия и среден бизнес в България, подкрепен от Българската Асоциация на Заведенията, Сдружение на Заведенията, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и други представители на малкия и среден бизнес.

Основните искания, подкрепени и от собственици на заведения, хотели, търговци и представители на малкия и средния бизнес в Габрово, са свързани с намаление на ДДС на 5%, както и отмяна на текстовете в наредбата на НАП за запечатване на търговски обекти, без изрично доказана вина от страна на търговеца, стопанисващ обекта.

Исканията са включително и за отлагане действието на Наредба Н-18 за касовите апарати, докато не бъдат изчистени спорните моменти, касаещи прилагането й, вече внесени в Народното събрание и Министерски съвет.

От бранша настояват също така да се сформира работна група за обсъждане на възможностите за въвеждане на диференцирана ставка на ДДС за храните и сектора на обществено хранене и развлечение, категоризирани по Закона за туризма, на 5 %, каквато е практиката в страните – членки на Европейския съюз.

„Досега, търговците на няколко пъти се обявихме против Наредбата. Считаме, че тя създава допълнителна финансова тежест за легалния бизнес, като най-потърпевши от нея са представителите на малките и средните фирми от бранша.

Въвеждането на по-ниска дефинирана ставка на ДДС за храните и сектора ще доведат до по-добър продукт за крайния клиент“, заяви пред „Габрово Нюз“ собственик на местно заведение, който ще вземе участие в готвения утре икономически протест.

„Чрез протеста ние не търсим конфронтация с никого. Не сме политически ангажирани. Това е икономически протест. За нас е важно да защитим правата си и прехраната на служителите си. Търсим комуникация със законодателя и искаме да бъде чути“, добави още той, отбелязвайки, че в сегашния си вид на Наредбта НАП има дори достъп и до ноу-хау-то на фирмите, което определи като недопустимо.

Той съобщи, че приблизително около 500 000 души у нас работят в ресторантьорския и хотелския бранш, като засегнати от Наредба на практика са целият малък и среден бизнес, представляващи близо 90% от икономиката.

Исканията на бранша ще бъдат внесени отново в деловодствата на Министерството на финансите и Националната агенция по приходите.

Припомняме, че от 25 януари в около 36 града в България, в това число и в Габрово, собственици и служители в ресторанти, кафенета, заведения за хранене, хотели работят облечени в жълти жилетки.

Символичният протест е заради спорната наредба Н-18, задължаваща собствениците на обекти да добавят специален модул в софтуерите си, който дава достъп на проверяващите до личните данни на всички от персонала и до рецептурните книжа, които често са фирмена тайна. Новите правила трябва да влязат в сила от 31 януари т.г.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица