

Икономика
ОИЦ – Габрово отчете успешна 2013-та година

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved
Областният информационен център – Габрово отчете като успешна измиващата 2013-та година. Това експертите направиха на пресконференция относно отчитане на дейността за свършеното през годината. Управителят на Центъра Маринела Събева определи годината като изключително успешна и мотивира мнението си с равносметката, която представи пред присъстващите журналисти.
През тази година ОИЦ – Габрово е провел 29 информационни събития, 12 часове на класа с ученици от Националната Априловска гимназия и Природо-математическа гимназия „Акад. Иван Гюзелев“, както и 6 срещи с медиите.
650 души са посетили офиса от януари до ноември 2013 г., за да потърсят информация за актуални възможности за финансиране, 1350 души са присъствали на събитията през годината. Повече от 6 месеца преди завършването на проекта ОИЦ – Габрово е с изцяло изпълнени индикатори, но най-важното са спечелените проекти от хора, информирани от експертите на място в офиса или по време на организираните информационни срещи.
Сред проведените големи инициативи на ОИЦ – Габрово са Дните на градското планиране, Дните на интелигентната енергия и Международния ден на пасивната къща и ОП „Региони в растеж“. Проведени са информационни срещи и по темите за интегрираното планиране и управление на територията, приемната грижа, актуалните възможности за гражданите, бизнеса и общинските администрации, предизвикателства пред новия програмен период, Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС и електронното подаване на проектни предложения.
По време на срещата бе подчертано и изключително активното сътрудничество с мрежата на „Глобални библиотеки“, с които през 2013 г. са проведени серия от събития и набелязани начини за информиране на жителите на малките населени места за възможности за европейско финансиране. Едно от важните събития на 2013 г. е съвместния семинар между медии и екипи по проекти от общинските администрации по темата за подобряване на комуникацията и информираността на гражданите по отношение на проекти, изпълнявани с европейски средства.
Специално внимание ОИЦ – Габрово е отделил на работата си с младите хора, тъй като те са потенциалните бенефициенти и ползватели на средствата от ЕС през новия програмен период 2014-2020 г. 194 деца са посетили офиса на Центъра по време на организираните часове на класа през 2013 г.

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved
На пресконференцията присъства и директорът на Природоматематическа гимназия „Акад. Иван Гюзелев“ Цветана Кюмюрджиева. Тя подчерта важността на провеждането на това обучение за повишаване познанията на учениците за ЕС и възможностите за финансиране, насочени към младите хора, тяхното образование и обучение.
Представена беше статистика на сключените през 2013 г. договори за безвъзмездна финансова помощ по различните оперативни програми. За област Габрово те са 39 на брой с 33-ма бенефициенти и са на обща стойност 132 580 903 лв. Най-много са сключените договори по ОПРЧР – 22 договора, следвана от ОПРКБИ – 8 договора и ОПАК – 5 договора.
Най-много договори – 25 на брой, са сключили бенефициентите от Габрово, като Община Габрово е водеща със 6 сключени договора по проекти. Данните са от ИСУН и са актуализирани към 18.11.2013 г.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации


За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.
Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.
Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.
В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.
През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.
Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.
Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.


Икономика
НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна

Служителите от „Фискален контрол“ на НАП са поставили под наблюдение по-големите борси, тържища и складове в цялата страна. Контролните действия стартираха на 16 септември сутринта и до момента на входа и на изхода на обектите са проврени близо 3500 камиона и микробуса, които превозват стоки с висок фискален риск, като плодове и зеленчуци, месо и др.
Данъчните инспектори изискват документи за произход на стоките, както и отчитат ли се всички реализирани продажби в търговските обекти, спазват ли се задълженията за регистриране и отчитане на продажбите в съответствие с нормативните изисквания. В някои от обектите проверяващите са констатирали нарушения като липса на касов апарат, неотчитане на приходи в реален размер, фактуриране на по-ниски цени от продажните и др.
За времето, в което присъстват в борсите, тържищата и складовете, фискалните инспектори са отчели завишени обороти в сравнение с предходни периоди. С цел да избегнат проверяващите екипи, част от рисковите търговци са изнесли дейността си извън тържищата и борсите. Затова и служителите на НАП контролират и санкционират нелегалната търговия и извън границата на стоковите борси.
„Поставили сме под наблюдение възможно най-много обекти, както в района на борсите, така и извън тях. Целта ни е да се гарантира коректното отчитане на обороти и плащането на дължимите данъци. Правим това и за да защитим търговците, които спазват закона. Резултатите от наблюденията и проверките ще бъдат анализирани, след което ще предприемем необходимите действия, за да предотвратим опитите за избягване на данъчно облагане в борсите, тържищата и складовете“, коментира проверките зам. изпълнителният директор на НАП Евгени Нанков.

Икономика
Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП

Близо 1000 граждани и фирми дадоха своята оценка за контролните действия на Националната агенция за приходите. Над 90% от анкетираните са оценили високо професионализма на служителите и взаимодействието им с участниците в контролното производство. Близо 97% от попълнилите въпросника са заявили, че са получили пълна информация и разяснения за необходими документи и действия в рамките на проверките. Най-честите препоръки към НАП, които дават гражданите и дружествата, са свързани с намаляване на административната тежест, подобряване и адаптиране на контролните подходи. Проучването стартира през юли, като от приходната агенция изпращат линк за попълване на анкетата на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. То се провежда периодично за всяко тримесечие. За достъп до анкетата не се изисква въвеждането на данни за потребителския профил (акаунт) на анкетирания и негов имейл.
До края на септември ще бъдат изпратени анкети на лицата, чиито контролни действия са приключили през април, май или юни. Целта на проучването е приходната агенция да получи обратна връзка за хода на контролните производства и проявените комуникативни и професионални умения от служителите на НАП.
Резултатите от проучването ще се ползват за подобряване на комуникацията и намаляване на административната тежест в хода на контролните производства, оптимизиране на процеса и повишаване на професионалната компетентност на органите по приходите.
Анкетата е анонимна, съдържа общо 14 въпроса и попълването й отнема не повече от 10 минути.
„Благодарим на лицата, които отделиха от времето си, за да участват в проучването. Очакваме все по-висока активност, като апелираме към дружествата и гражданите да отправят ясно формулирани препоръки, които да ни помогнат да подобрим работата си и да улесним максимално данъкоплатците“, каза Пламен Димитров – директор на дирекция „Контрол“ в НАП.

-
Икономикапреди 7 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Икономикапреди 4 дни
НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна
-
Икономикапреди 4 дни
Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП
-
Културапреди 3 дни
НМО показа в Ямбол с изложбата „Училищни символи и ритуали“
-
Новинипреди 4 дни
Положиха основния камък на новия параклис кв.“Шенини“ в Габрово
-
Новинипреди 4 дни
9-годишният Иван Екимов спечели шахматен турнир в Стражица
-
Културапреди 4 дни
„Габровски гласчета“ с четири „ДА“ в „България търси талант“
-
Културапреди 3 дни
Историческият музей в Дряново с две нови книги