Свържи се с нас

Икономика

Инспектори съдействаха за изплащане на близо 1,5 млн.лева забавени заплати

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

За първите 9 месеца на годината, след намеса на инспекторите от Дирекция „Инспекция по труда” – Габрово са изплатени забавени трудови възнаграждения на работници и служители в размер на 1 499 515 лева. Данните съобщи директорът на институцията Димитър Димитров.

За деветмесeчието на 2012 година инспекторите са извършили  1107 проверки, като за третото тримесeчие техния брой е 378 броя. Най честите нарушения от постъпилите сигнали и жалби са за неизплатени трудови възнаграждения и обезщетения, проблеми с прекратяване на трудовите правоотношения, работното време, заплащане на положен извънреден труд, както и заплащане на положен труд в празнични дни. Благодарение своевременната намеса на инспекторите от дирекцията, в по голямата си част проблемите са решени.

За периода са били проверени 935  предприятия, като  233 от тях са проверени за първи път. От началото на годината до сега са констатирани 4974 нарушения, като констатираните нарушения за третото тримесeчие  на годината са 1485 броя.

В резултат на извършените през деветте месеца на 2012 година проверки и с цел отстраняване на констатираните нарушения инспекторите по труда са приложили 4866 принудителни административни мерки. От тях дадените задължителните предписания са 4826;  спрените машини и съоръжения са 31; спрените незаконни нареждания са 4; отстранените работници са трима.

Установените работещи без трудов договор или без връчено уведомление са 57 броя за деветте месеца на годината. Извършените съвместни проверки с представители на други контролни органи и синдикати са: с представители на МВР – 14 проверки, с представители на НОИ – 3 проверки, с представители на НАП – 10  проверки, с представители ДНСК – 1 проверка, с представители на ИДТН – 15 проверки, с представители на синдикати – 21 проверки и с представители на работниците и служителите – 62 проверки.

35 са регистрираните колективни трудови договори /КТД/ и анекси към тях. За посочения период са възстановени  8 броя изгубени трудови книжки. За деветте месеца на 2012 година са дадени консултации общо 2291 броя, в това число: в приемни 1077 броя и са дадени консултации при проверки – 1214 броя.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Публично обсъждане на отчета за касово изпълнение на Бюджет 2019

Published

on

Председателят на Общински съвет – Габрови и кметът на Габрово канят жителите, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на отчета за касовото изпълнение на бюджета за 2019 г. на Община Габрово.

Събитието ще се проведе следващия четвъртък, 16 юли, от 17.30 часа в Ритуална зала на Община Габрово.

Материалите са на разположение в Центъра за информация и услуги на гражданите в сградата на общинската администрация на хартиен носител. Можете да ги намерите оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Среща с бизнеса в Габрово за новата кохезионна политика на ЕС

Published

on

В Габрово днес, 8 юли, в зала Възраждане се проведе първата за страната информационна среща за бизнеса, по време на която бяха дискутирани въпроси, свързани с новата кохезионна политика на Европейския съюз за периода 2021-2027 г. в контекста на Зелената сделка.

Гости на срещата бяха Деница Николова, заместник – министър на регионалното развитие и благоустройството, и Жечо Станков, зам.- министър на енергетиката. Двамата отговаряха на различни въпроси, свързани с темата. На събитието присъстваха още областният управител и кметът на Габрово.

Преди дискусионната част от срещата двамата представиха пред участниците ключови моменти за посоката, която в третия програмен период ще се следва, за конкурентно, икономическо и социално развитие на регионите ни.

Заместник – министърът на енергетиката подчерта, че ще бъдат обособени региони или области, в които средствата от ЕС ще бъдат разходвани и обяви, че област Габрово е идентифицирана като такава област заедно с още 17 такива.

Предстои да бъдат разработени регионални планове – на областно ниво трябва да бъде разписан детайлен план, в който детайлно да бъде разписано какво точно ще бъде инвестирано с цел запазване трансформацията на икономиката от гледна точка на това тя да запази конкурентоспособността си, да продължи да генерира добавена стойност и съответно да продължи да има по – голяма заетост с цел запазване атрактивността на всяка една от областите.

Реалните инвестиции в регионите за следващия програмен период могат да бъдат насочени към бизнеса за Енергийна ефективност; Развойна дейност; Енергийна ефективност в жилищни сгради; Рекултивация на нарушени терени от добив на подземни богатства; Инвестиции в електро и газови мрежи.

Ще бъдат търсени максимални ползи и покриване на специфичните нужди на съответната територия, каза още заместник – министърът на регионалното развитие и допълни, че фокусът на усилията в новия програмен период ще бъде не да се финансира само града Гарово например, а да се търси възможността за финансиране на агломерацията от гледна точка на функционалните връзки на града с останалите селища.

„Партньорството е в основата на всичко – без партньорство между публичните институции и бизнеса и икономическия сектор не би могло да се постигне какъвто и да било икономически напредък и ефект върху териториите“, допълни още Деница Николова.

Принципът заложен по отношение развитието на територията на страната в новия подход на регионалната политика е да фокусира усилията си върху икономическото развитие. Всяка инвестиция, свързана с европейските средства в частност оперативните програми, които ще бъдат управлявани от страна на МРРБ, ще бъдат с ключова думичка „икономическо развитие“, защото това ще е ефектът, който ще се търси от всяка една инвестиция.

Това след себе си предполага, че бизнесът като основен двигател на процеса ще има своята основополагаща роля за инвестиционния процес на територията стана ясно още по време на срещата.

„Новият програмен период има още една промяна и тя е свързана с това, че ние ще се съобразяваме основно с местните нужди т.е. ако до момента централно определяхме мерки за градска среда, за градски транспорт или образователна или социална инфраструктура, сега ние ще търсим механизма отдолу нагоре – от гледна точка на специфичните нужди на всяка територия. Всяка публична инфраструктура, която ще се изгражда от страна на общината ще трябва да е свързана с посоката на икономическия ефект“ – добави зам. – министър Николова и подчерта, че в не малка степен ще бъдат насочени средства по отношение на публична инфраструктура към индустриални паркове.

Акцент в срещата беше поставен и върху ролята на Регионалните съвети за развитие, които реално ще правят предварителната селекция и подбор на проекти за публична инфраструктура на съответните територии.

*Снимки: Областна администрация – Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Обявиха процедура за модернизиране на уличното осветление на Габрово

Published

on

С решение на кмета на Община Габрово е открита процедура по реда на Закона за обществените поръчки, с предмет: Внедряване на енергоспестяващи мерки и ремонт на уличното осветление на Габрово чрез договор с гарантиран резултат.

Основните дейности в предмета на обществената поръчка включват подмяна на улични и паркови натриеви осветители с нови енергийно-ефективни, с оглед осигуряване на нормативните изисквания за осветеност за съответния клас улици и паркови площи.

Изграждане и монтаж на нови касети, извън съоръженията на енергоразпределителното дружество за улично осветление на подходящо място, в това число комутационната апаратура.

Изграждане на Нова интелигентна система за контрол, наблюдение и управление на уличното и парково осветление.

Поддръжка на системата за улично осветление, реализирана в резултат на инвестицията за срока на изплащане на инвестицията след въвеждане в експлоатация на ЕСМ за срока на договора.

При реализиране на предвидените инвестиции, в Доклада за обследване на енергийната ефективност, се предвижда минимален размер на икономиите на енергия спрямо нормализираното потребление – 1558229 kwh/година.

Цената за изпълнение предмета на поръчката следва да се изплаща от реализираните за срока на откупуване спестявания от разход за електрическа енергия.

Допълнителна информация, както и повече обявената процедура можете да намерите оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица