Свържи се с нас

Новини

Григоров: Купуването на два електромобила в условията на криза е излишно!

Published

on

В дневния ред на заседанието на Общински съвет – Габрово през изминалата седмица бе включено предложение на кмета на община Габрово Таня Христова за „закупуването на 2 броя електромобили за нуждите на габровското ОП „Регионално депо за неотпасни отпадъци“. Общинският съветник, областен председател и ръководител на групата на БСП – Габрово в местния парламент Николай Григоров заяви, че решението предизвиква сериозно безпокойство и несъгласие в групата на социалистите.

Според предложението на кмета Таня Христова закупуването на двата електромобила трябва да се реализира чрез схема за насърчаване употребата на електрически превозни средства и Инвестиционната програма за климата с Национален доверителен екофонд. Като Нацоналният доверителен екофонд осигурява финансиране на 20 000 лева за един автомобил.

А в случая финансирането ще бъде, в размер на 40 000 лева, като от своя страна Общината трябва да даде 90 хил. лева. Това е и поводът за разговор с Николай Григоров.

– Какво буди безпокойство сред общинските съветници от групата на „БСП за България“, г-н Григоров?
– Доколкото успяхме да се доберем до някаква информация, средства за покупката на тези автомобили, които не са никак малко – 90 хил. лева, ще трябва да се осигурят от Бюджета за 2021 г.

– Защо възразявате за покупката на електромобилите?
– В ситуация като днешната, в условията на КОВИД-19 не само в общината, но и в страната, закупуването на електромобил е един лукс, който според нас габровската община не може да си позволи. Не само защото средствата, които ще се използват, са от местните данъци – от таксите за битовите отпадъци. А защото тези средства трябва да се използват единствено именно за дейности, свързани с управлението на отпадъците – почистване, депониране и т.н.

Освен това тази година за известен период от време част от търговците бяха освободени от тези такси и наеми, именно защото в началото на пандемията няколко месеца те не работеха. По-късно постъпиха искания за намаляване на такса смет и от други търговски обекти. Габровската левица и лично аз, смятаме, че след Нова година ще постъпят още доста искания за намаляне и освобождаване от плащането на такса смет, тъй като, поради развитието на пандемията, няма как всички обекти и особени онези, свързани с търговията и услугите да функционират. Някои от тях работят с намален капацитет, а други направо затварят – дискотеки, нощни заведения, клубове.

Освен тях ще добавим и други търговски обекти – магазини за нехранителни стоки, малки магазинчета, МОЛ-овете също ще изпитват затруднения, търговците, които са платили тротоарно право, за да пласират стоките си и т. н.

Фирмите в сферата на услугите, които са немалко в Габрово, също свиват своята дейност, а други я преустановяват, тъй като не могат да работят дистанционно. При тази ситуация Общината да си позволи да харчи 90 000 лева за електромобили е като пир по време на чума. Приемам доводите, че наистина ОП „Регионално депо за неопасни отпадъци“ има нужда от автомобили, с които да се извършва дейността, свързана с контрола на чистотата на града.

– Но защо електромобили?
– Наистина възниква въпросът защо трябва да се купуват скъпите електомобили, вместо да се купи нов, значително по-евтин автомобил, с който ще може да се достига до всички труднодостъпни места в общината. А аз и колегите ми не сме убедени, че с електромобил може да се достигне безпроблемно до всички точки на общината, особено през зимата.

Защото, пак казвам, има по-евтини високопроходими автомобили и то нови, чиято поддръжка не е много по-скъпа от тази на електромобилите. Аргументацията е, че електромобилите са значително по-евтини като поддръжка, което вероятно е така.

А мотивировката, която е приложена към предложението на кмета Таня Христова за купуването на двата електромобила, не е добре издържана.

– Какъв е мотивът?
– Че обикновените автомобили имат голям разход, че гаранционният срок е за сметка на търговеца и т.н. Като в обосновката към предложението е посочено, че годишните разходи на един бензинов автомобил са в размер на 5 488 лева, а на електромобила, който е освободен от годишен данък МПС те са общо – 717, 60 лева.

– Колко са автомобилите, с които разполага ОП „Регионално депо за отпадъци“ в момента?
– С два. Единият автомобил е на 5 години, а другият – на повече от 15. Но купуването на два електромобила по никакъв начин няма да повиши ефективността от работата на инспекторите, тъй като тя не зависи от това с какво превозно средство се возят, а доколко стриктно изпълняват задълженията си. Дейността на депото и доколко то ефективно си върши работата, ще бъде оценявана в началото на идващата година.

Но пак повтарям, ние считаме за каприз на Общината и на кмета на града Таня Христова да се купуват непременно електромобили с мотива, че видите ли, те са икономични и прочие. Смятаме, че тази покупка не е по нашия джоб. И то в момент, когато трябва внимателно да следим харченето на всеки лев.

А и когато става дума за промяна на Бюджета, свързана с инвестиции, считам, че те трябва да са насочени към инфраструктурни проекти. Между другото, едната от точките в дневния ред на предстоящото заседание на Общински съвет е свързана с актуализация на инвестиционната програма, където част от средствата, предвидени за културни институти, се насочват към проект, чрез който да се изгради съврменна писта за лека атлетика на стадион „Христо Ботев“.

Приемам да се осигурят средства за нейното изграждане. Приемам да се изразходват средства и за инвестиции в инфраструктура, която би облекчила живота на хората в крайните квартали и по селата.

Отварям една скоба – изследването, което беше направено от Института за пазарна икономика във връзка с новия план на Габрово показа, че рязко се увеличава броят на хората, които се регистрират със свой настоящ адрес по селата.

Тази година пандемията изостри желанието на доста габровци не само да се регистрират в селата на областта, но и да се заселят трайно в тях. Освен това, приемайки, че постъпленията от такса смет са достатъчни, се задават въпроси защо те не се инвестират в създаването на нови контейнери от типа на подземните, които са съвременни и модерни.

А и това е пътят, по който трябва да се върви. Затова питам отново, защо при това нямане, на което сме свидетели и което в следващите месеци има вероятност и да нарасне, защо си позволяваме лукса да имаме още електромобили. Какъв е този каприз?! Това скъпо удоволствие, което според нас в този момент е излишен лукс за няколко човека, които се възползват от него.

А ще платим всички ние, с нашите пари тези 90 000 лева, които не са никак малко. Ето защо ние считаме, че това е поредният пример за нецелесъобразно изразходване на общинските финанси, особено в днешната трудна икономическа ситуация, свързана с КОВИД-19. Без солидна икономическа обосновка, без да се посочи с какво ще се подобри работата на ОП „Регионално депо за неопасни отпадъци“, без да се правят разчети за по-дългосрочни инвестиции в инфраструктура.

Считаме, че в случая с лека ръка се пилеят парите на габровци, които не се изкарват никак лесно.

– Колко са електромобилите в момента на Община Габрово?
– Два. Единият се използва от РЕМО „Етъра“, а другият от Общината. Пак повтарям, считам за нецелесъобразно да се харчат пари за електромобил за ОП „РДНО“. Ако наистина наличният им автомобил не е в добро състояние, харчи много гориво, поддръжката му е скъпа, би могло да се купи един нов по-високопроходим значително по-евтин, с което да си изпълняват задълженията.

Да, съгласен съм, че наистина електромобилите са транспортът на бъдещето, но ние не сме стигнали до етапа, в който можем да си го позволим. Просто няма достатъчно пари, така да се каже.

– Колко са зарядните станции за електромобили в община Габрово?
– Една и тя се намира в Общината, и вероятно там ще се и паркират.

– Сега се предлага купуването на два електромобила, а електротранспортът (тролейбусният транспорт) в Габрово настоящото управление на Общината го ликвидира, защо?
– Тролейбусният транспорт беше екологичен, удобен, евтин, но и аз питам защо трябваше да се нарежат тролейбусите, електропроводната мрежа, да се премахнат стълбовете и унищожи подземната инфраструктура.

Едва сега ли разбрахме, че това е транспортът на бъдещето? Къде бяха преди няколко години същите тези управляващи, когато ни убеждаваха, че тролейбусният транспорт е отживял времето си, морално остарял и че е много по-добре да имаме автобуси на метан, отколкото тролейбуси.

Или тук става дума за интересите за единици хора? Извинете, но и за електромобилите е същото. Кой ще ги ползва – един определен кръг хора, а ще плащаме всички. Затова повтарям, че това е излишно удоволствие в условията на криза.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Новини

Шестима починали и 73 заразени с КОВИД – 19 за последните дни

Published

on

Шест души са починали, а 73 са новозаразените с коронавирус през последните няколко дни на територията на област Габрово. Данните на Регионалната здравна инспекция в Габрово са за периода от 1 до 3 март, включително.

В първия ден на месец март потвърдените случаи на КОВИД – 19 в региона са 42. Починали са двама мъжe и една жена, на възраст от 64 до 75-годишна възраст, всичките от Габрово.

За периода 2 – 3 март новорегистрираните случаи на вирусната инфекция са 31, а битката за живота си са изгубили трима мъже, 75-годишен от Габрово и двама севлиевци, на 57 и 74 години.

От потвърдените 73 случаи в областта за периода от 1 до 3 март, 50 пациенти са с леки симптоми или без симптоми и провеждат домашно лечение, а останалите 23-ма души са хоспитализирани в лечебно заведение за болнична помощ.

За периода от 1 до 3 март в четирите общини на област Габрово най-много заразени с КОВИД – 19 има в Габрово, общо 38 случаи. Тридесет и една са положителните проби в Севлиево, три в Дряново и една в Трявна.

По данни на Министерството на здравеопазването през изминалото денонощие на територията на областта са регистрирани нови 6 заразени с коронавирус.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Започна модернизацията на пистата и терена на стадион „Христо Ботев“

Published

on

С церемония по извършване на символична първа копка днес, 4 март, започнаха дейностите по реновиране и модернизация на лекоатлетическата писта и футболния терен на стадион „Христо Ботев“ в Габрово.

Официалното начало поставиха министърът на младежта и спорта Красен Кралев и кметът на община Габрово Таня Христова, които дадоха старт на предстоящите строително-ремонтни дейности по модернизацията на спортното съоръжение в нашия град.

За обновяването на футболния терен и откритата лекоатлетическа писта на стадион „Христо Ботев“ Община Габрово кандидатства пред Министерството на младежта и спорта. В своето изказване кметът Таня Христова благодари на спортното министерство за указаната подкрепа. Тя припомни, че нови физкултурни салони ще бъдат изградени в ПТГ „Д-р Никола Василиади“ и ОУ „Неофит Рилски“. В Габрово скоро ще бъде завършен и ремонтът на залите по хандбал и вдигане на тежести, които се намират в Спортен комплекс „Христо Ботев“. Инвестицията на ММС в двете съоръжения е над 270 000 лв.

Предложението включва нова естествена трева за игрището (8 812 м2), изграждане на съвременна поливна система и подмяна на дренажните тръби. Ще бъдат доставени и две нови футболни врати.

Предвижда се обновяване на прилежащата лекоатлетическа писта (400 м) и съоръженията към нея. Заложени са шест коридора с настилка тип „ин ситу“, сектори за хвърляния, сектори за хоризонтални и вертикални скокове.

Церемонията по първа копка се проведе в присъствието на футболния тим на „Янтра“ и представители на спортната общност в Габрово. „Винаги се вълнувам, когато даваме началото на реконструкцията на такива обекти, тъй като моят живот е бил свързан и с леката атлетика, и с футбола. Габрово има нужда от нова писта за лека атлетика, която ще бъде изградена по най-високите стандарти. Надявам се това даде много сериозен тласък за развитието на този спорт. Новото футболно игрище също ще отговаря на високи изисквания. По този начин стадион „Христо Ботев“ ще се превърне в едно модерно европейско съоръжение. Там, където Общината помага, където клубовете работят, държавата винаги е насреща да протегне ръка. Надявам се през следващия мандат да продължим това сътрудничество“, заяви спортният министър.

Планираната стойност на проекта е 1 199 746.63 лв. със срок за изпълнение от осем месеца. Безвъзмездната финансова помощ е 100% и се отпуска по Наредба № 4 на ММС за изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Няма да има промяна в датите на пролетната ваканция

Published

on

Министерството на образованието и науката няма да променя утвърдения график на ваканциите за учениците.

Пролетната ваканция за учениците от 1 до 11 клас ще бъде от 3 до 11 април, включително.

За дванадесетокласниците ваканцията ще е от 8 до 11 април, включително.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица