Свържи се с нас

Икономика

Купете имот с Гарант, превърнете го в дом с помощта на нашите партньори

Published

on

След като вече сте закупили имот с ГАРАНТ и сте извършили първата важна стъпка по планиране и проектиране следва доста по-трудоемката част, а именно реализацията на плана – строително-ремонтните дейности, обзавеждането и оборудването. Правилната последователност на извършване е важна, защото по този начин ще спестите време, пари и енергия.

??

• Подготовка на терена – започва се с къртене, демонтаж и премахване на всичко старо и ненужно. Демонтиране на врати, премахване на стари подови настилки, сваляне на тапети и стари мазилки, къртене на фаянс, теракота и мозайка, премахване на преградни стени и т.н.
*Съвет: Добре е, колкото се може по-често помещенията да бъдат почиствани, за да се редуцира събирането на излишна мръсотия, която възпрепятства по-бързото изпълнение на проекта.

• Подмяна на инсталации
В този етап се включват: смяна на дограмата, оформяне на отворите за интериорните врати, подмяна на канализационната и водопроводна мрежа, ако е необходими, изграждане на нова електрическа инсталация, ремонт на отоплителната система.
*Съвет: Практичен и здравословен вариант за отопление е подовото. Има два вида: електрическо и водно, като първото се монтира посредством електрически рогозки, а второто – с т.нар „дълбок монтаж“ чрез полагането на тръби под подовата настилка. Най-голямото предимство на подовото отопление е равномерната температура, която се достига, както и липсата на замърсяване.

• Основни довършителни ремонтни дейности
Най-общо това са: полагане на външна и вътрешна изолация; изравняване на подове и стени; изграждане на преградни стени с гипсокартон или „обличане“ на съществуващи; шпакловки; поставяне на фаянс, теракота, гранитогрес, боядисване с латекс, слагане на тапети, декоративна мазилка; подови настилки; поставяне на осветителни тела и т.н.
*Съвет: За да не бъде интериорът на банята еднообразен, може да „вкарате“ свежи акценти чрез декоративни пана. Такива и подобни предложения може да намерите в магазини „ПАРОС“. А чрез нашето съдействие може да получите до 20% отстъпка при пазаруване там.

• Обзавеждане и декорация
Един от най-приятните етапи, когато домът придобива сравнително завършен вид, показващ индивидуалните вкусове на собствениците си. В този етап се включва: обзавеждането на кухнята; поставянето на всички уреди и мебели в останалите помещения, декорация. Обзавеждането на кухнята почти винаги е по индивидуален проект. Специфичните и нестандартни размери на помещенията, изискват точно проектиране за оползотворяване на всички ниши. За тази задача може да се доверите на нашия партньор Мебелна къща САРАКТА. С професионализъм и прецизност те ще се погрижат както за кухненското, така и за цялостното обзавеждане.
*Съвет: Добре е да предвидите за проектирането, производството и доставката на Вашите мебели период между 30 и 60 дни. Тъй като основният ремонт е дълъг, добре е изборът на мебели и оборудване да се прави паралелно.

И ето че след дълга и упорита работа Вашият нов дом е готов! Най-сетне може да седнете с чаша кафе, излегнали се на дивана и да помислите „Е, струваше ли си?“. Ние можем само да Ви кажем, че домът не е просто място, той е чувство и всяко усилие за постигане на топлина, сплотеност и удовлетвореност, си струва! Ако все още не сте намерили своя бъдещ дом – направете го с ГАРАНТ!

Икономика

МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации

Published

on

За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.

Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.

Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.

В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.

През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.

Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.

Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.

Зареди още

Икономика

НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна

Published

on

Служителите от „Фискален контрол“ на НАП са поставили под наблюдение по-големите борси, тържища и складове в цялата страна. Контролните действия стартираха на 16 септември сутринта и до момента на входа и на изхода на обектите са проврени близо 3500 камиона и микробуса, които превозват стоки с висок фискален риск, като плодове и зеленчуци, месо и др.

Данъчните инспектори изискват документи за произход на стоките, както и отчитат ли се всички реализирани продажби в търговските обекти, спазват ли се задълженията за регистриране и отчитане на продажбите в съответствие с нормативните изисквания. В някои от обектите проверяващите са констатирали нарушения като липса на касов апарат, неотчитане на приходи в реален размер, фактуриране на по-ниски цени от продажните и др.

За времето, в което присъстват в борсите, тържищата и складовете, фискалните инспектори са отчели завишени обороти в сравнение с предходни периоди. С цел да избегнат проверяващите екипи, част от рисковите търговци са изнесли дейността си извън тържищата и борсите. Затова и служителите на НАП контролират и санкционират нелегалната търговия и извън границата на стоковите борси.

„Поставили сме под наблюдение възможно най-много обекти, както в района на борсите, така и извън тях. Целта ни е да се гарантира коректното отчитане на обороти и плащането на дължимите данъци. Правим това и за да защитим търговците, които спазват закона. Резултатите от наблюденията и проверките ще бъдат анализирани, след което ще предприемем необходимите действия, за да предотвратим опитите за избягване на данъчно облагане в борсите, тържищата и складовете“, коментира проверките зам. изпълнителният директор на НАП Евгени Нанков.

Зареди още

Икономика

Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП

Published

on

Близо 1000 граждани и фирми дадоха своята оценка за контролните действия на Националната агенция за приходите. Над 90% от анкетираните са оценили високо професионализма на служителите и взаимодействието им с участниците в контролното производство. Близо 97% от попълнилите въпросника са заявили, че са получили пълна информация и разяснения за необходими документи и действия в рамките на проверките. Най-честите препоръки към НАП, които дават гражданите и дружествата, са свързани с намаляване на административната тежест, подобряване и адаптиране на контролните подходи. Проучването стартира през юли, като от приходната агенция изпращат линк за попълване на анкетата на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. То се провежда периодично за всяко тримесечие. За достъп до анкетата не се изисква въвеждането на данни за потребителския профил (акаунт) на анкетирания и негов имейл.

До края на септември ще бъдат изпратени анкети на лицата, чиито контролни действия са приключили през април, май или юни. Целта на проучването е приходната агенция да получи обратна връзка за хода на контролните производства и проявените комуникативни и професионални умения от служителите на НАП.

Резултатите от проучването ще се ползват за подобряване на комуникацията и намаляване на административната тежест в хода на контролните производства, оптимизиране на процеса и повишаване на професионалната компетентност на органите по приходите.

Анкетата е анонимна, съдържа общо 14 въпроса и попълването й отнема не повече от 10 минути.

„Благодарим на лицата, които отделиха от времето си, за да участват в проучването. Очакваме все по-висока активност, като апелираме към дружествата и гражданите да отправят ясно формулирани препоръки, които да ни помогнат да подобрим работата си и да улесним максимално данъкоплатците“, каза Пламен Димитров – директор на дирекция „Контрол“ в НАП.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица