Свържи се с нас

Икономика

Изтече крайният срок за регистрацията по ДДС

Published

on

От габровския офис на НАП информират своите клиенти, че на 7 януари, изтече крайният срок за регистрацията по ДДС, която произтича от промените в Закона за ДДС, влезли в сила от началото на тази година. Досега всяка фирма беше задължена да се регистрира, когато месечният ѝ оборот достигнеше 50 000 лв.

С промените оборотът на фирмите с „еднородна“ дейност се сумира и ако надхвърля прага, регистрацията става задължителна.

Според новия закон дейността се приема, че е еднородна, когато е налице значителна идентичност по отношение на две или повече от следните характеристики: предлаганите стоки или услуги, ползваните активи, персонала, търговската марка/наименованието на обекта, доставчиците/клиентите.

Оборотът се сумира също при последователното извършване на еднородна дейност в един и същи търговски обект от две или повече свързани лица или лица, действащи съгласувано, в облагаемия оборот на всяко следващо лице се включва оборотът, реализиран в обекта от всички лица, извършвали последователно дейността в съответния обект преди него, за период, не по-дълъг от последните 12 последователни месеца, включително текущия месец, и се счита за оборот, реализиран от съответното лице през първия ден на започване на еднородната дейност в обекта от това лице.

Не се приема, че е налице последователно извършване от две лица на еднородна дейност, ако е налице прекъсване на дейността за повече от един месец от датата на преустановяване на дейността от предходното лице и датата на започване на дейността от лицето, определящо оборота по реда на ал. 10. ал. 10 на чл. 96 от ЗДДС от 01.01.2020 г.

За заварените случаи е предвиден преходен режим, според който лице, което към датата на влизането в сила на закона отговаря на условията за задължителна регистрация по ДДС е длъжно да подаде заявление за регистрация в 14-дневен срок от влизането в сила на закона, тоест до 14 януари 2020 г- допълват още габровските данъчни.

За повече информация нашите клиенти могат да звънят на национален телефон 0700 18 700 или на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Ние питаме – екипът на ГАРАНТ знае: Какво прави дома Дом?

Published

on

„Ние продаваме имот, Вие създавате дом!“ – това е мотото, под което екипът на Гарант продължава да работи за вас през 2020 г. Закупилите от нас имот могат да се възползват от договорени отстъпки до -20% и да се допитат до професионалистите в строително-монтажните и довършителни работи, обзавеждането и оборудването, и застраховането. Всеки човек има различно разбиране за Дом, а какво е за нашия брокер Пeпа Метева може да прочетете по-долу.

– Какво е първото нещо, което си представяш, когато чуеш думата „дом“?
– Семейство, деца, уют, сигурност, спокойствие, щастие. Това е домът за мен!

– Когато предлагаш имот на потенциални купувачи успяваш ли да уловиш тяхното усещане за Дом и как си го представят те?
– За успешната ми работа като брокер това е едно от основните ми умения. Още с първоначалния си контакт с потенциални купувачи на жилищен имот се старая да разбера техните очаквания и разбира се заедно да стигнем до успешен финал.

– Кампанията „Ние продаваме имот, Вие създавате дом!“ е свързана с още повече „улесняване“ на новодомците? Възползват ли се от нея, какви са твоите наблюдения?
– Повечето от моите клиенти се възползват от предоставената им възможност и с удоволствие ползват както паричните отстъпки, така и професионалните съвети от консултантите в „ПАРОС“, „САРАКТА“, „СТРОЙКО-КОМЕРС“ ООД, „АМАРАНТ“. След всяка успешна сделка чувствам удовлетворение и знам, че още един имот е превърнат в истински Дом!

Ако и Вие искате да станете новодомци и да осъществите мечтата си за уютно и вдъхновяващо място, потърсете брокерите на ГАРАНТ.

Зареди още

Икономика

Гражданите с безплатен достъп до кариерно ориентиране и консултиране

Габровска търговско- промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране- Габрово“ ще предоставят безплатни услуги по кариерно ориентиране за всички граждани от областта.

Published

on

Габровска търговско- промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“ подписаха споразумение за сътрудничество.

Като първа стъпка от това сътрудничество, кариерни консултанти от Центъра ще предоставят безплатни услуги по кариерно ориентиране и консултиране за хората от област Габрово от всички възрасти, в офиса на Габровска търговско – промишлена палата.

Въпреки, че кариерните консултанти от Центъра работят предимно с ученици и техните родители, сега всеки, който има нужда да бъде консултиран, ще може да се обърне към тях за съвет.

Това съобщиха за „Габрово Нюз“ Галина Михнева – изпълнителен директор на Габровската търговско- промишлена палата и Пенко Атанасов – директор на ЦПЛР „Кариерно ориентиране- Габрово.

Консултантите ще бъдат на разположение в дните вторник и четвъртък от 10.00 до 16.30 ч. в офиса на Габровска търговско-промишлена палата, на адрес: ул. „Брянска“ №30, сградата на НТС.

Всеки, който пожелае, ще бъде консултиран според своите нужди и заявки. Ето все пак няколко идеи с какво може да Ви бъде полезен кариерният консултант:
– Да помогне при изясняване на личните Ви кариерни цели.
– Да Ви помогне да подобрите уменията си за търсене на работа.
– Да помогне при подготовката на документи за кандидатстване и явяване на интервю за работа.
– Да Ви помогне при изготвяне на индивидуален кариерен план за развитие.
– Да помогне при адаптиране на ново работно място и др.

За заявки и записвания се приемат на: ЦПЛР „Кариерно ориентиране- Габрово“- 066 98 88 89; cko_gabrovo@mon.bg или Габровска търговско- промишлена палата 066 80 31 42.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

ОПТ – Габрово обявява търг за две паркоместа

Published

on

„Общински пътнически транспорт“ ЕООД Габрово, обявява публичен търг, с тайно наддаване, за отдаване под наем на две паркоместа на автомобили, извършващи таксиметров превоз на пътници, на 07.08.2020г., с втора дата 11.08.2020г.

Документацията за търга се закупува и получава в административната сграда на дружеството, стая 304.”

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица