Свържи се с нас

Икономика

Все повече граждани използват персонален идентификационен код пред НАП

Published

on

От офиса на НАП в Габрово информираха, че се увеличава броят на гражданите, които ползват персонален идентификационен код (ПИК). През 2021 година тук са издадени 3 024 разрешения за ползване на електронните услуги на НАП с ПИК.

Общият брой е-услуги на приходната агенция , които могат да се използват с ПИК, надхвърля 60. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.

Най-новите е-услуги на НАП, достъпни с ПИК, от които могат да се възползват потребителите, са справки за връчени, получени или подадени документи при проверки и ревизии, за приключили или текущи контролни производства, както и възможност за връчване и предоставяне на документи на клиентите на НАП или на трети лица в рамките на контролни производства.

С ПИК на НАП могат да се ползват не само е-услугите на агенцията, а и тези, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието и други, напомнят още габровските данъчни.

Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код от НАП , могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата и пощенските клонове в Габровска област, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg), подържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП , в който ще получи издадения ПИК.

От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Обучение на ментори по проект Career Intelligence

Published

on

Габровската търговско-промишлена палата проведе обучение на ментори за работа с платформата Career 4.0. Учители по предприемачество, младежки медиатори, кариерни консултанти, младежки работници се обучаваха как да съпровождат младежите при планиране на бъдещия им път на развитие, създаване и изпълнение на Личен план за развитие и повишаване на знанията и уменията им в областта на предприемачеството.

Платформата събира резултатите от няколко предишни проекта, насочени към същата тематика. Тя се надгражда с виртуален асистент Боти, който подпомага младежите и менторите, както при тяхната работа с платформата, така и при изграждането на Личния план за развитие.

Участниците бяха приветствани от проф. д-р Мартин Крьол – ръководител на проекта от Института затрудово-правни науки към Рурския университет в Бохум, Германия. Той представи амбициозните цели, които си поставят партньорите по проекта и постигнатите досега резултати.

Менторите се запознаха с възможностите, които предоставя платформата, разработените учебни модули и учебни материали. Те минаха и по цялостния процес за създаване на собствен учебен спринт, работа с групи, общуване сучастниците и др.

В края на обучението трябваше да си общуват с виртуалния асистент ида оценят възможностите, които той предлага на обучаемите младежи.

След надграждане на Боти с допълнителни функции през есента на тази година предстои обучение на ученици от НАГ в Габрово с помощта на платформата.

Обучението беше проведено в рамките на проект Career Intelligence, финансиран от програма Еразъм+ на ЕС, по който Габровската търговско-промишлена палата е партньор за България.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица