Новини, Политика|14.03.2019 14:52

Oбходът на Габрово и тунелът под Шипка ще ускорят развитието на Северна България

снимка: Агенция „Пътна инфраструктура“

С цялостното доизграждане на автомагистрала „Хемус“, на проектите Русе – Велико Търново, Видин – Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин.

Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски на форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ в Русе, организиран от кмета на Община Русе Пламен Стоилов, в координация с Института за пътна безопасност.

Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Пред участниците във форума Терзийски подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново, за които правителството в края на м. г. осигури 1,3 млрд. лв.

Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките – от Боаза до пътен възел „Дерманци“ и от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен – Ловеч и Русе – Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г.

Целта е строителството на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе – Велико Търново да приключи до 2023 г. През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза, съобщи още Терзийски.

Председателят на УС на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с АМ „Хемус“ да се изпълнява и най-важният проект за област Русе – автомагистралата „Русе – Велико Търново“. С изграждането й ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе – Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалеят, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, заяви Терзийски.

Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата „Русе – Велико Търново“, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември м. г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ депозира отговор пред 5-членния състав на ВАС. Очакваме решението на съда и в зависимост от решението имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла, съобщи Терзийски.

Той заяви, че разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе – Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от автомагистралата „Русе – Велико Търново“ ще са готови през 2023-2024 г., съобщи Терзийски.

Пред участниците във форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ председателят на УС на АПИ представи и останалите приоритетни пътни проекти Видин – Ботевград, обходния път на Габрово и тунела под Шипка.

Терзийски пожела на организаторите срещата да стане традиционна и през следващите години в Русе да се представя напредъкът при изпълнението не само на пътните проекти, но и привлечените нови инвестиции в региона.


Следете ни и във Фейсбук на:

http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

1 Коментар

  • Предложение за ново кръгово движение на пощата с мост над Янтра към ул. Тотю Иванов и пробив на ул. Македония зад OMV

    Също и двупосочно движение покрай пощата и по ул. Македония, което ще съкрати пътя и ще облекчи движението на пътуващите към Борово.
    Сега то се извършва покрай Априловската гимназия, като в пиковите часове е труден левия завой. А еднопосочността на ул. Македония вече не е актуална,
    била е предвидена навремето така заради товарния транзит, който така или иначе вече не минава оттам.

    С новия мост над река Янтра ще се създаде по-добра свързаност между районите от двете страни на реката,
    ще се облекчи също левия завой на стоматологията за идващите от ул. Юри Венелин към Стемо,
    както и цялото движение по ул. Николаевска и Горнокрайския мост, които и без друго са отеснели заради паркиралите автомобили.
    А чисто естетически градът ще се отвори за реката и в този район, и пространството ще се облагороди.

    С пробива на ул. Македония зад OMV и свързването й с другата част от улицата частично ще се реши проблема
    с паркиращите засега автомобили по тротоарите на бул. Априлов, ще се облекчи влизането и излизането на живущите в този район.
    Сега им е трудно включването с ляв завой по булеварда от единствения вход/изход – пресечката до стадиона, а след направата на кръгово на пощата
    може въобще да бъдат забранени левите завои към вътрешнокварталните улици от двете страни на булеварда,
    както и излизането от тях с ляв завой, а колите да въртят по кръговите на Шивара и пощата, и всичко да става само с десен завой.
    Или да влизат/излизат по новопостроената част зад OMV.

Напиши коментар