Свържи се с нас

Икономика

Общинските съветници в Габрово приеха бюджет 2017

Published

on

данъци 1

Предизвикалият дебати проект на бюджет на община Габрово за 2017 г. беше приет с 24 гласа „за“ и 8 „въздържали се“ от местния парламент на първото заседание за тази година, проведено на 26 януари. Новината съобщиха от администрацията на кмета.

Мотото на „Бюджет 2017“ е „По-добро качество на живот“, а финансовата му рамка е в размер на 39 702 943 лв. За сравнение, миналогодишният бюджет на община Габрово беше в размер на 41 680 129 лв.

Нямаше общински съветници гласували „против“ проекта на бюджета, който бе приет с промяна в една от точките относно размера на трансфери и субсидии с целеви характер.

Промяната беше по предложение на Постоянната комисия „Спорт и младежки дейности“ към Общински съвет – Габрово и засяга финансирането на спортните клубове. Съветниците одобриха промяната, според която на лицензираните и регистрирани в общината спортни клубове ще се отпуснат 215 000 лв. за извършване на дейност в обществена полза.

От тази субсидия 40 000 лв. ще се разпределят по утвърдените критерии между футболните клубове. Мотивите на Постоянната комисия по спорт и младежки дейности бяха, че по този начин ще се спази основния принцип при разпределяне на средства за подпомагане на спортните клубове – да се подпомага основно детско-юношеския спорт, както и че с така гласуваната субсидия ще се осигури по-голям финансов ресурс за 32 клуба по различни видове спорт.

Общинските съветници приеха с 28 гласа „за“, 1 „против“ и 2 „въздържали се“ предложението за преобразуване на Професионалната гимназия по строителство от държавно в общинско училище и сливането й със СУ „Отец Паисий“ в Габрово.

Промяната се налага, поради неосъществен прием на ученици през последните две години, въпреки необходимостта от кадри в строителството и възможността им за добра реализация. Един от основните мотиви на предложението, беше намаленият брой ученици през учебната 2016/17 г. – 48 ученици, разпределени в 10, 11 и 12 клас в дневна форма на обучение и две паралелки във вечерна форма на обучение – в 10 и в 12 клас с по 19 ученици всяка.

Като приемащо училище беше избрано СУ „Отец Паисий“, заради възможностите и състоянието на материално-техническата база и наличието на сграден фонд за обучение на учениците. Преобразуването е предвидено да се осъществи за учебната 2017/18 г.

С 28 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържали се“ беше приет отчетът за изпълнението на програмата за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост за 2016 г., както и съответната програма за 2017 г.

Общинските съветници приеха отчета на програмата за развитие на туризма на територията на община Габрово за 2016 г. и тази за 2017 г. 29 от тях гласуваха „за“, 1 „против“, а двама се въздържаха.

Не по малко дискусии предизвикаха отчетът за изпълнението на Общинския план за младежта за 2016 г. и предложението за новия план за младежта за тази година. Отчетът бе приет с 28 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържали се“. Общинският план за младежта за 2017 г. бе одобрен с 27 гласа „за“, 1 „против“ и 4 „въздържали се“ като той продължава дейностите по приоритетите, отразени в миналогодишния план.

На тази сесия бе прието и предложението за промяна на границите на кметство Донино, като към него се присъединяват населените места Ангелов, Балиновци, Брънеците, Иванковци, Копчелиите, Овощарци, Орловци и Спасовци. 28 общински съветници гласуваха „за“ и нито един „против“ или „въздържал се“.

Предложението бе прието въз основа на допитване до присъединените населени места. Допитването бе организирано във формата на подписка и бе в изпълнение на решение № 200 на Общински съвет – Габрово от 27.10.2016 г. Повече от 50% от имащите право на глас са взели участие в него, а резултати са били проверени в ГД ГРАО. Проверката е установила, че всички подписи са валидни.

Общинските съветници одобриха с 24 гласа „за“ и 3 „въздържали се“ отчета за изпълнението на Решенията на местния парламент, приети в периода от 28 юли до 22 декември 2016 г. През този период Общински съвет – Габрово е приел общо 105 решения от 6 заседания.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Спират да текат сроковете за осигурените лица

За периода на извънредното положение.

Published

on

Нормативно определените срокове за осигурените лица, каквито са повечето останали без работа, спират да текат за периода на извънредното положение. Това е регламентирано в Закона за мерките и действията по време на извънредно положение, съобщават от Агенцията по заетостта.

Заявления, жалби и други документи за парични обезщетения могат да се подават по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор към съответното териториално поделение на Националния осигурителен институт.

Документите, включително и за получаване на обезщетения, ще се смятат за подадени в срок, в случай че са подадени до 14 дни след отмяната на извънредното положение. Вече се предоставя нова услуга, чрез която хората, посещаващи бюрото по труда, за да се регистрират като безработни, могат на същото място да подадат и заявление за обезщетение, без да посещават и офиса на НОИ.

Заявленията за обезщетения ще се предават на НОИ служебно. Регистрация в бюрото по труда може да се заяви и по пощата или по електронен път към бюрото по труда, в което търсещият работа желае да се регистрира по постоянен или по настоящ адрес.

В условията на извънредно положение бюрата по труда в цялата страна работят и приемат клиенти в офисите си при засилени предпазни мерки, включително и за спазването на карантинния срок за завърналите се от чужбина.

На всички, които се регистрират в бюрото по труда, се предлага подходящо за тяхното образование и квалификация работно място, при наличие на такова. Към момента също се търси работна сила, а свободните места са публикувани в сайта на Агенцията по заетостта.

Лицата, които не ползват електронните услуги на Агенцията по заетостта или на НОИ и не се възползват от отложените срокове, трябва да предвидят повече време за подаване в бюрото по труда на двете заявления за регистрация като безработни и за обезщетения за безработица, както и да разполагат с изискваните документи.

Информация във връзка с получаването на обезщетения за безработица може да се намери на официалния сайт на НОИ.

За връзка с Дирекция „Бюро по труда“ – Габрово се обръщайте на следните контакти:
Адрес: ул. „Цанко Дюстабанов“ № 24. Работното време е от 08:30 до 17:00 часа.

Телефон за информация: 066 806 785
Център „Работа“ – тел. 066 806 785
Активна политика на пазара на труда – моб. тел. 0879 005 762
Ел. поща: dbt-gabrovo@mbox.contact.bg
Интернет страница на Агенцията по заетостта
Фейсбук профил.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Промени в данъчно – осигурителните изисквания

Published

on

От Габровския офис на НАП информират своите клиенти, че във връзка с обявеното извънредно положение в Република България, Народното събрание прие промени, свързани с данъчно-осигурителните изисквания в периода на извънредното положение.

До 30 юни 2020 г. се удължава се срокът за подаване на декларациите за облагане с корпоративни данъци (чл.92 ЗКПО) и срокът за внасяне на дължимия корпоративен данък по годишната декларация (чл.93 ЗКПО).

През 2020 г. задължените по ЗКПО лица правят авансови вноски на база прогнозната данъчна печалба за 2020 г., при съобразяване със следните особености:
• в случай, че към момента вече е подадена годишната данъчна декларация за 2019 г., корекции на размера на авансовите вноски до 15 април и след това се правят с декларацията по чл. 88 от ЗКПО;
• в случай, че до 15 април не е подадена годишната данъчна декларация за 2019 г., тя трябва да се подаде до тази дата, като се попълни само частта от нея, в която се декларират авансовите вноски за 2020 г. Корекции на размера на авансовите вноски се правят с декларацията по чл. 88 от ЗКПО;
• корекциите на авансовите вноски, направени с декларацията по чл. 88 от ЗКПО, се ползват след подаване на декларацията.

Посочените особености се дължат на това, че срокът за извършване на месечните авансови вноски за месеците януари, февруари, март и април и на тримесечната авансова вноска за първо тримесечие е до 15 април, а срокът за подаване на годишната данъчна декларация за 2019 г., с която се декларира видът и размерът на авансовите вноски за текущата година, е до 30 юни 2020 г.

Сроковете за внасяне на авансовите вноски за 2020 г. са следните:
• Месечните авансови вноски за първото тримесечие (януари, февруари и март) на 2020 г. се внасят до 15 април 2020 г., а за месеците от април до декември в срок до 15 число на месеца, за който се отнасят. Тримесечните авансови вноски за първото и второто тримесечие на 2020 г. се внасят до 15 число на месеца, следващ тримесечието, респ. 15 април и 15 юли 2020 г., а за третото тримесечие – в срок до 15 декември. За четвъртото тримесечие не се прави тримесечна авансова вноска.

Физическите лица, извършващи стопанска дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, в т.ч. еднолични търговци, както и земеделски стопани, когато са избрали да се облагат като еднолични търговци, прилагат гореописаните правила за авансовите вноски, като за тях срокът вместо до 15 април е до 30 април 2020 г.

Удължава се срокът за деклариране и внасяне на данъка върху разходите по ЗКПО, както и на данъка върху приходите на бюджетните предприятия, данъка върху приходите от помощни и спомагателни дейности по смисъла на Закона за хазарта и на данъка върху дейността от опериране на кораби, до 30 юни 2020 г.

Срокът за подаване на годишния отчет за дейността (ГОД) също се удължава до 30 юни, както и за подаване на годишната декларация за облагане на доходите на физическите лица, извършващи стопанска дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, в т.ч. еднолични търговци, дейност като земеделски стопани, когато са избрали да се облагат като еднолични търговци, както и за внасяне на дължимия от тези лица данък по декларацията.

Удължава се срокът за ползване на 5% отстъпка от дължимия данък за довнасяне по годишната данъчна декларация за облагане на доходите на физическите лица до 31 май за физически лица, извършващи стопанска дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, в т.ч. еднолични търговци, както и земеделски стопани, когато са избрали да се облагат като еднолични търговци.

Срокът за физическите лица, които не са еднолични търговци за подаване на годишна данъчна декларация и за внасяне на данъка по декларацията остава непроменен – 30 април 2020 г.

Срокът за ползване на 5% отстъпка от данъка за довнасяне е 31 март. По време на действие на извънредното положение се спира принудителното изпълнение по ДОПК, като за периода на спирането се начисляват лихви.

Може да се извършва обезпечаване на задълженията и разпределение на суми по изпълнителни дела. По искане на длъжниците публичните изпълнители може да извършват изпълнение върху вземания и парични средства от банки, вземания от трети лица, вложени ценности в трезори и съдържанието в сейфове.

Няма да се провеждат публични търгове и няма да се извършва въвод във владение. По време на извънредното положение не се образуват изпълнителни дела от публичните изпълнители на НАП, освен в особено важни случаи.

Габровските данъчни отново напомнят на своите клиентите да отложат посещенията си в офиса на НАП до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/ с персонален идентификационен код (ПИК) или с електронен подпис.

Структурите на НАП продължават да работят и да извършват административно обслужване на клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Информация и съдействие клиентите на НАП получават и на информационния телефон на НАП – 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа, включително по финансови въпроси за бизнеса и гражданите, във връзка с мерките срещу разпространението на коронавируса.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

„Национални дни на кариерата“ стават виртуални

На 24, 25 и 26 март всеки търсещ нова работа или стаж може да участва във виртуална среща с желан от него работодател в рамките на иновативно виртуално събитие

Published

on

Деветнадесетото издание на най-големия кариерен форум в България „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ 2020 все пак ще се състои, като за първи път ще се проведе изцяло виртуално.

От традиционни събития в седем български академични града, „Национални дни на кариерата“ ще се пренесат безопасно онлайн и без нужда от физическо посещение. На първите по рода си „Виртуални национални дни на кариерата“ кандидатите ще могат да избират сред 150 водещи работодатели, опериращи във всички отрасли и предлагащи позиции за клоновете си в цялата страна.

Кога – 24, 25 и 26 март от 11:00ч.-17:00ч.
Къде – онлайн на national.careerdays.bg.

Участието в събитието е лесно и изисква само интернет връзка, устройство и бърза регистрация. Виртуалният форум се провежда в сътрудничество с водещите в технологичните разработки за виртуална кариерна платформа от САЩ.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица