

Икономика
Общинските съветници в Габрово приеха бюджет 2017
Предизвикалият дебати проект на бюджет на община Габрово за 2017 г. беше приет с 24 гласа „за“ и 8 „въздържали се“ от местния парламент на първото заседание за тази година, проведено на 26 януари. Новината съобщиха от администрацията на кмета.
Мотото на „Бюджет 2017“ е „По-добро качество на живот“, а финансовата му рамка е в размер на 39 702 943 лв. За сравнение, миналогодишният бюджет на община Габрово беше в размер на 41 680 129 лв.
Нямаше общински съветници гласували „против“ проекта на бюджета, който бе приет с промяна в една от точките относно размера на трансфери и субсидии с целеви характер.
Промяната беше по предложение на Постоянната комисия „Спорт и младежки дейности“ към Общински съвет – Габрово и засяга финансирането на спортните клубове. Съветниците одобриха промяната, според която на лицензираните и регистрирани в общината спортни клубове ще се отпуснат 215 000 лв. за извършване на дейност в обществена полза.
От тази субсидия 40 000 лв. ще се разпределят по утвърдените критерии между футболните клубове. Мотивите на Постоянната комисия по спорт и младежки дейности бяха, че по този начин ще се спази основния принцип при разпределяне на средства за подпомагане на спортните клубове – да се подпомага основно детско-юношеския спорт, както и че с така гласуваната субсидия ще се осигури по-голям финансов ресурс за 32 клуба по различни видове спорт.
Общинските съветници приеха с 28 гласа „за“, 1 „против“ и 2 „въздържали се“ предложението за преобразуване на Професионалната гимназия по строителство от държавно в общинско училище и сливането й със СУ „Отец Паисий“ в Габрово.
Промяната се налага, поради неосъществен прием на ученици през последните две години, въпреки необходимостта от кадри в строителството и възможността им за добра реализация. Един от основните мотиви на предложението, беше намаленият брой ученици през учебната 2016/17 г. – 48 ученици, разпределени в 10, 11 и 12 клас в дневна форма на обучение и две паралелки във вечерна форма на обучение – в 10 и в 12 клас с по 19 ученици всяка.
Като приемащо училище беше избрано СУ „Отец Паисий“, заради възможностите и състоянието на материално-техническата база и наличието на сграден фонд за обучение на учениците. Преобразуването е предвидено да се осъществи за учебната 2017/18 г.
С 28 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържали се“ беше приет отчетът за изпълнението на програмата за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост за 2016 г., както и съответната програма за 2017 г.
Общинските съветници приеха отчета на програмата за развитие на туризма на територията на община Габрово за 2016 г. и тази за 2017 г. 29 от тях гласуваха „за“, 1 „против“, а двама се въздържаха.
Не по малко дискусии предизвикаха отчетът за изпълнението на Общинския план за младежта за 2016 г. и предложението за новия план за младежта за тази година. Отчетът бе приет с 28 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържали се“. Общинският план за младежта за 2017 г. бе одобрен с 27 гласа „за“, 1 „против“ и 4 „въздържали се“ като той продължава дейностите по приоритетите, отразени в миналогодишния план.
На тази сесия бе прието и предложението за промяна на границите на кметство Донино, като към него се присъединяват населените места Ангелов, Балиновци, Брънеците, Иванковци, Копчелиите, Овощарци, Орловци и Спасовци. 28 общински съветници гласуваха „за“ и нито един „против“ или „въздържал се“.
Предложението бе прието въз основа на допитване до присъединените населени места. Допитването бе организирано във формата на подписка и бе в изпълнение на решение № 200 на Общински съвет – Габрово от 27.10.2016 г. Повече от 50% от имащите право на глас са взели участие в него, а резултати са били проверени в ГД ГРАО. Проверката е установила, че всички подписи са валидни.
Общинските съветници одобриха с 24 гласа „за“ и 3 „въздържали се“ отчета за изпълнението на Решенията на местния парламент, приети в периода от 28 юли до 22 декември 2016 г. През този период Общински съвет – Габрово е приел общо 105 решения от 6 заседания.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации


За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.
Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.
Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.
В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.
През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.
Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.
Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.


Икономика
НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна

Служителите от „Фискален контрол“ на НАП са поставили под наблюдение по-големите борси, тържища и складове в цялата страна. Контролните действия стартираха на 16 септември сутринта и до момента на входа и на изхода на обектите са проврени близо 3500 камиона и микробуса, които превозват стоки с висок фискален риск, като плодове и зеленчуци, месо и др.
Данъчните инспектори изискват документи за произход на стоките, както и отчитат ли се всички реализирани продажби в търговските обекти, спазват ли се задълженията за регистриране и отчитане на продажбите в съответствие с нормативните изисквания. В някои от обектите проверяващите са констатирали нарушения като липса на касов апарат, неотчитане на приходи в реален размер, фактуриране на по-ниски цени от продажните и др.
За времето, в което присъстват в борсите, тържищата и складовете, фискалните инспектори са отчели завишени обороти в сравнение с предходни периоди. С цел да избегнат проверяващите екипи, част от рисковите търговци са изнесли дейността си извън тържищата и борсите. Затова и служителите на НАП контролират и санкционират нелегалната търговия и извън границата на стоковите борси.
„Поставили сме под наблюдение възможно най-много обекти, както в района на борсите, така и извън тях. Целта ни е да се гарантира коректното отчитане на обороти и плащането на дължимите данъци. Правим това и за да защитим търговците, които спазват закона. Резултатите от наблюденията и проверките ще бъдат анализирани, след което ще предприемем необходимите действия, за да предотвратим опитите за избягване на данъчно облагане в борсите, тържищата и складовете“, коментира проверките зам. изпълнителният директор на НАП Евгени Нанков.

Икономика
Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП

Близо 1000 граждани и фирми дадоха своята оценка за контролните действия на Националната агенция за приходите. Над 90% от анкетираните са оценили високо професионализма на служителите и взаимодействието им с участниците в контролното производство. Близо 97% от попълнилите въпросника са заявили, че са получили пълна информация и разяснения за необходими документи и действия в рамките на проверките. Най-честите препоръки към НАП, които дават гражданите и дружествата, са свързани с намаляване на административната тежест, подобряване и адаптиране на контролните подходи. Проучването стартира през юли, като от приходната агенция изпращат линк за попълване на анкетата на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. То се провежда периодично за всяко тримесечие. За достъп до анкетата не се изисква въвеждането на данни за потребителския профил (акаунт) на анкетирания и негов имейл.
До края на септември ще бъдат изпратени анкети на лицата, чиито контролни действия са приключили през април, май или юни. Целта на проучването е приходната агенция да получи обратна връзка за хода на контролните производства и проявените комуникативни и професионални умения от служителите на НАП.
Резултатите от проучването ще се ползват за подобряване на комуникацията и намаляване на административната тежест в хода на контролните производства, оптимизиране на процеса и повишаване на професионалната компетентност на органите по приходите.
Анкетата е анонимна, съдържа общо 14 въпроса и попълването й отнема не повече от 10 минути.
„Благодарим на лицата, които отделиха от времето си, за да участват в проучването. Очакваме все по-висока активност, като апелираме към дружествата и гражданите да отправят ясно формулирани препоръки, които да ни помогнат да подобрим работата си и да улесним максимално данъкоплатците“, каза Пламен Димитров – директор на дирекция „Контрол“ в НАП.

-
Икономикапреди 7 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Икономикапреди 4 дни
НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна
-
Икономикапреди 4 дни
Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП
-
Културапреди 3 дни
НМО показа в Ямбол с изложбата „Училищни символи и ритуали“
-
Новинипреди 4 дни
9-годишният Иван Екимов спечели шахматен турнир в Стражица
-
Новинипреди 4 дни
Положиха основния камък на новия параклис кв.“Шенини“ в Габрово
-
Културапреди 3 дни
„Габровски гласчета“ с четири „ДА“ в „България търси талант“
-
Културапреди 3 дни
Историческият музей в Дряново с две нови книги