Свържи се с нас

Икономика

Консултативният съвет по туризъм проведе заседание

Published

on

На 5 март се проведе първото за годината заседание на консултативния съвет по въпросите на туризма в Община Трявна. Председател на Консултативния съвет е кметът на Община Трявна Силвия Кръстева.

снимка: Община Трявна

Освен представители на общинската администрация, в срещата се включиха Юлия Нинова – директор на СМРЗИ, Валентин Йосифов – управител на хотел „Калина Палас“, Боян Цачев – управител на комплекс „Българка“, Здравко Минчев – управител на семеен хотел „Комплимент“, Алекс Згрипаров – представител на агенция за недвижими имоти „Тревненските къщи“ и Момчил Манолов – управител на семеен хотел „Сокай“.

снимка: Община Трявна

В рамките на заседанието бе обсъден и приет единодушно отчет на изпълнението на програмата за развитие на туризма на територията на Община Трявна за 2019 г.

Силвия Кръстева изрази своето желание консултативният съвет да заседава по-често, а не само веднъж годишно.

снимка: Община Трявна

Бе взето решение да се провеждат заседания четири пъти в годината. Беше обсъден и одобрен новият облик на официалния сайт на Община Трявна.

Бе отбелязано, че има увеличение на броя нощувки, регистрирани в местата за настаняване на територията на община Трявна, а също и на броя посетители на музейните обекти.

снимка: Община Трявна

Почти двойно е увеличен броят на чужденците, посетили общината, спрямо предходни години. През 2018 година в Трявна са нощували 3 788 чужденци, а през 2019 година – общо 6 698. Туристическият данък за 2019 г. е с най-голям размер в сравнение с предходни години.

Втора и последна точка от дневния ред бе приемане на Програма за развитие на туризма в община Трявна за 2020 г. Кметът на община Трявна Силвия Кръстева сподели, че се работи по създаването на нови рекламни материали за община Трявна.

До 2 седмици ще бъде обявен и конкурс за длъжността в Туристическия информационен център. Беше обсъдена и приета идеята Община Трявна да обяви конкурс за изработка на туристическо лого на Трявна.

снимка: Община Трявна

Кметът сподели и за едно от новите събития в културния календар, които предстои да се реализират в Трявна през тази година, а именно празник на виното. Момчил Манолов разказа за една идея, която ще се осъществи съвместно с хотел „Сокай“ и Община Трявна.

Предвижда се организиране на голям празник за Еньовден на 24-ти юни с пресъздаване на традициите и обичаите, характерни за празника. Предстои да бъде обявена информация за събитието. Бяха обсъдени съществуващите указателни табели, чието обновяване предстои.

Програмата бе приета единодушно. Предстои да бъде внесена за обсъждане и приемане от Общински съвет – Трявна. Втора среща на консултативния съвет за 2020 година ще се състои през месец май.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица