Свържи се с нас

Икономика

Данъчната кампания в Габрово приключи успешно

Директорът на Приходната агенция в Габрово Драгомир Кунев Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Успешно приключи данъчна кампания 2019 г. и в офиса на НАП – Габрово, отчетоха от приходната агенция. Към 30 април в салона за обслужване на клиенти са приети 8 501 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях 1 535 са с баркод, 1 855 с електронен подпис и 2 173 декларации с ПИК.

Важно е да се отбележи, че при приетите декларации с ПИК се отбелязва ръст спрямо миналата година с 21,46%. В пощенските клонове в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна са приети 541 декларации.

Повече от половината данъчни декларации за доходите на физическите лица в национален мащаб са подадени по интернет, с персонален идентификационен код (ПИК) на НАП или електронен подпис, като 2019 е първата година, в която електронните формуляри са повече от хартиените.

От началото на годината до момента чрез електронната система за плащане (т.нар. виртуален POS) и чрез физическите POS терминали в офисите на НАП са платени над 70 млн. лв. без такси.

От приходната агенция в Габрово съобщават още, че през 2020 г. декларирането на доходите ще бъде значително по-лесно за хората, които имат ПИК или електронен подпис.

Тогава всички доходи от трудов договор, както и хонорарите и възнагражденията по граждански договори, ще бъдат предварително попълнени от НАП в данъчните декларации на гражданите и те ще имат възможност да ги прегледат, коригират и допълнят при нужда.


Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Рекорден брой посетители в музей „Етър” от началото на годината

Рекорден брой посетители са преминали през музей „Етър” през първите девет месеца на 2019 година. 196 150 българи и чужденци са присъствали на организираните от екипа на музея събития, разгледали са изложбите, разходили са се из музейните обекти.

снимка: Музей „Етър“

Само през септември през „Етър” са преминали 36 353 души. Това е месецът с най-много посетители през цялата година. Принос, разбира се, има Международният панаир на традиционните занаяти, проведен на 6, 7 и 8 септември, който привлече интереса на 15 233 души. Това е рекорд по посещаемост и за самия Панаир.

Музеят е бил интересен за публиката през цялата година, става ясно от обобщените данни за деветте месеца. 34 795 са посетителите през август, 25 719 през юли, 25 692 през юни, 31 620 през май. През пролетта музеят също е предпочитана дестинация за десетки хиляди българи и чужденци.

снимка: Музей „Етър“

Дори през зимата в „Етър” идват впечатляващо много хора. Екипът на музея очаква до края на годината да бъде надминат рекорда по посещаемост от последните 10 години, регистриран през 2016-та – 211 442 посетители.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Възнагражденията на членовете на избирателни комисии не се облагат

Във връзка с предстоящите на 27 октомври местни избори, от офиса на НАП в Габрово информират гражданите на областта, че съгласно разпоредбите на Изборния кодекс, възнагражденията на членовете на районна, общинска и секционна избирателна комисия не се облагат с данъци по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.

Поради обстоятелството, че тези доходи са необлагаеми, те не подлежат на деклариране в годишна данъчна декларация по чл.50 от ЗДДФЛ.

Членовете на избирателни комисии, за времето, необходимо за работата им в съответната комисия, се осигуряват като лица, упражняващи трудова дейност на изборна длъжност.

Осигурителните вноски на тези лица по Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване са за сметка на държавния бюджет.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Габрово спечели награда в туризма

Община Габрово участва в Седмата работна среща между бизнеса и местната власт, която се провежда с любезното съдействие на община Чепеларе и традиционно се организира от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, в периода 7-9 октомври 2019 г.

Основната цел на срещата бе свързана с популяризиране на туристическия потенциал на региона и събитията, организирани на територията на съответната дестинация. На официална церемония на в к.к. Пампорово бяха оповестени победителите в Първия национален конкурс „Община с най-добра маркетингова политика 2019“, провеждан в рамките на Работна среща.

Категориите бях три, според показателите на легловата база, предлагана за туристи. Габрово спечели награда в категория „Малка община“, където конкуренцията беше най-оспорвана, информираха от местната общинска администрация. Победител в категория „Голяма община“ стана Варна, а Велинград спечели приза за „Средна община“.

Журито в конкурса оценява общините по различни критерии, като наличие на разнообразни туристически продукти, адекватна туристическа инфраструктура, комуникационни канали, работа и взаимодействие с туроператори, присъствие в електронна среда, наличие на бранд на дестинацията, организиране на събития, участие в знакови туристически форуми.

По всички показатели Община Габрово получи висока оценка и събра максимален брой точки. Така Габрово, Варна и Велинград бяха отличени от туристическия бизнес и представители на академичните среди като дестинации с най-добър маркетинг за годината.

снимка: Община Габрово

Конкурсът се провежда за поредна година и бе базиран на подробен въпросник, разработен от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/, която в партньорство с Европейската асоциация на операторите и агентите в туризма ЕСТТА, са негови инициатори и организатори.

Инициатива е част от стратегията на АБТТА за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане и има за цел да насърчи усилията на общинските администрации за по-успешно регионално маркетингово позициониране и подпомогне информационно тяхната дейност с достъпни научно-практически маркетингови решения.

Всяка година все по-голям брой общини се включват в ежегодната надпревара, което увеличава стимула за все по-добро представяне от тяхна страна. Акцентът в тазгодишното представяне на община Габрово бе свързан с дигиталното предизвикателство и творчеството, вдъхновяващо промяна.

В дискусионната част на програмата основните акценти бяха свързани с ролите и отговорностите на държавата, местната власт, бизнеса и науката за изграждане на висококачествен и конкурентен национален туристически продукт, идентифицирането на ресурси за регионално туристическо развитие, моделиране на иновативни туристически продукти, чрез използване на ресурсите на непознати или нетипични дестинации, места и събития.

Форумът събра на едно място представители на 36 туристически агенции от цялата страна, представители на местната власт, сред които София, Велико Търново, Варна, Пловдив, Велинград, Казанлък, Стара Загора, Несебър, Ловеч, Свищов Троян, Чепеларе и др., представители на Министерство на туризма, академични и медийни партньори, а така също и студенти от СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София и Аграрен Университет Пловдив.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица