Новини
Кристина Сидорова: „Всички политици сме длъжници на габровци“
Лидерът на габровските социалисти Кристина Сидорова е водач на листата за общински съветници на коалиция „Алтернатива за Габрово“ – бюлетина №2.
– Г-жо Сидорова, различни обществени групи в Габрово коментират, че като лидер на БСП Вие сте успели да съживите левицата, това означава ли, че ще наложите и нов стил на работа в Общинския съвет?
– Удовлетворително е, че габровци оценяват усилията, които не само аз, а и всички в БСП полагат. Надявам се, че направеното в БСП наистина да можем да приложим и в местния парламент. Идеята, която ме накара да се включа в тази кампания и да се боря за Габрово, е бъдещето на нашия град, бъдеще без клишета, бъдеще за нас и за нашите деца. Това, което се вижда в момента, са много високопарни слова, а всъщност градът ни застарява и се обезлюдява. Габрово няма никакво време, за да продължава развитието му с толкова бавни темпове. Няма време и заради хората, чието търпение е изчерпано и заменено с отчаяние. Много трудно се прави кампания, в която доверието към политиците и партиите е подкопано, когато всеки обещава и се надвиква с опонентите. В това отношение вярвам, че като кандидати на левицата имаме малко преднина, защото представляваме партия с традиции, която ще продължи да се развива и да носи отговорност.
Като общински съветник винаги съм се водила от това, че габровци са моите работодатели и, че местните проблеми не могат да се делят на малки и големи. Щом има засегнати хора, ние сме длъжни да намерим решение. Надявам се, че хората, които ще влязат в новия общински съвет, също ще споделят това – така по-лесно ще стигаме до диалог и ефективни действия. В противен случай Габрово е обречено.
За 25 години политиците разделихме народа – на десни, леви, на сини, червени, зелени. А всъщност всички хора искат добра среда за живот, работа, професионална реализация, заплата, която им позволява да живеят, а не просто да съществуват. Хората, които са включени в нашата листа, са доказали, че мислят за Габрово и са осъзнали, че единствено възможният път вече е само заедно и напред. Всичко друго е дребнотемие.
Видяното от мен в кварталите на Габрово, по селата наистина е стряскащо – хората там оцеляват въпреки системата и управлението. Не може в европейски град къщите на хората да са напукани от свлачища, да нямат канализация, от разликите в напрежението на тока да им гърмят уредите. За съжаление, в 21 век Габрово вече не приличаме на нормален град.
– Върху какво ще концентрирате вниманието си като общински съветник?
– Досега бях член на Комисията по младежта и спорта и по здравеопазване и социалните дейност. Желанието ми е да продължа да работя в тази сфера. Смятам, че по отношение на младежките дейности Габрово е длъжник на младите хора. В спорта като че ли в един момент всичко застина. След 4 години борба най-сетне започна ремонтът на спортното хале на стадион „Христо Ботев“, което съвсем не е достатъчно. Подкрепата за спорта в Габрово не е на нивото, на което трябва да бъде. Говоря не само за отделяните финансови средства, но и за цялостната подкрепа, свързана със спорта и спортната база. Има клубове, които са част от имиджа на нашия град и те се нуждаят от много по-мащабна подкрепа. В някои направления имаме състезатели, които прославят България по света. Твърдя, че познавам част от спортните деятели на града ни и знам колко усилия им коства всеки ден оцеляване, всяка тренировка, за да се постигне доброто представяне. Това са дни, пълни с къртовски труд и напрежение. Те оцеляват почти на магия.
Така че, всички политици са длъжници на дейците на изкуството, културата, на образованието, здравеопазването, на спорта. Това са хората, които опазват и съхраняват духа на Габрово и ни карат да се гордеем. Затова е важно, вместо само по време на празници да им оказваме уважение с поздравителни адреси, да има реални действия за подпомагане на дейността им. Да срещат ежедневното ни уважение. Дейците на културата, образованието, здравеопазването, спорта не могат да се делят на наши и ваши, те са наша национална гордост.
– Как ще коментирате предизборната кампанията?
– Бяхме свидетели на доста вяла кампания, но всеки, който имаше желание, можеше да прочете посланията на политиците. Адмирации че не изпаднахме в междуличностни обвинения, нямаше нападки и грозно оплюване. Това, което изключително ме притеснява е, че хората са крайно обезверени. Затова се надявам новият общински съвет да успее да върне поне малко вярата на хората в това, че управленците на града ни работят за тях, а не за себе си.
*Местни избори 2015. Купуването и продаването на гласове е престъпление*
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Новини
Днес е вторият ден от Коледа – Денят на бащата
Вторият ден на Коледа – 26 декември, е Събор на Пресвета Богородица. В деня след Рождество Христово вярващите се събират, за да величаят с хвалебни и благодарствени песни Божия промисъл и да отдадат почит на Богородица, родила Спасителя.
В този ден се чества паметта на Св. Йосиф Обручник, на цар Давид като славен родоначалник на Исуса Христа и на Яков, брат Божий, пръв християнски епископ на гр. Ерусалим.
По решение на Второто национално общо събрание на съюза “Ние жените за достойнство и равенство” (28 март 1997) църковният празник на Свети Йосиф Обручник, земния баща на Исус, се отбелязва като празник на бащата. За първи път е честван през 1997 г.
Към Коледните празници се числи и Стефановден – на 27 декември. Празникът е посветен на първомъченика на християнската църква архидякон Стефан.
Със Стефановден завършват Коледните празници.

Новини
Честито Рождество Христово!
Рождество Христово или още Коледа е един от най-големите църковни празници. На него християните честват рождението на Исус Христос. Според Евангелието от Лука това става в град Витлеем в провинция Юдея.
Православните християни честват Рождество Христово наравно тържествено с Великден. При католиците и протестантите Коледа е най-почитаният празник. Рождество Христово е един от 20-те църковни празници в България. На този ден постите свършват и семейната трапеза вече включва месни и млечни ястия. Вярващите ходят на черква, където има празнична служба.
Рождество Христово слага начало на ново летоброене. Създателят на новото летоброене, римският монах Дионисий (6 в.) изчислява, че Христос е роден в 754 г. от основанието на Рим.
Според Евангелието на Лука, малко преди раждането на Исус, майка Му Мария, заедно със съпруга ѝ, дърводелецът Йосиф, потомък на Давидовия род, отиват във Витлеем, родното място на Йосиф. Римският император Октавиан Август издава заповед за преброяване на населението в империята — в границите ѝ тогава се намира и Палестина. Всеки трябва да се запише в родното си място. Мария и Йосиф не могат да намерят място в страноприемницата и затова се подслоняват в пещера извън града, където пастирите затваряли овцете. В мига на Рождеството в небето пламва необикновена светлина, явява се ангел, който съобщава на намиращите се наблизо пастири, че е дошъл Спасителят. Витлеемските пастири са и първите, които се поклонили на Бога-Син. Младенецът Исус почитат и трима източни царе, доведени във Витлеем от изгрялата над мястото звезда. С Рождеството си Христос донася частица от светостта на небесния мир. С неговото идване на земята се отбелязва началото на новата ера.
Днес имен ден празнуват всички, които носят имената Христо, Радослава, Радослав, Радостина, Радостин, Божидар, Емил, Емануил, Християн, Ренета, Християна, Кристиян, Кристияна, Кристина, Христина и др.

Новини
Бъдни вечер е! Денят преди Рождество Христово!
Наричат я още Суха Коледа, Малка Коледа, Кадена вечер, Божич. На този ден свършват четиридесетдневните Коледни пости, които са започнали на 15 ноември на Коледни заговезни.
Според народното вярване божата майка се замъчила на Игнажден и на Малка Коледа родила млада бога, но за това съобщила на другия ден. Първескиня, млада булка, която ражда за пръв път, като роди не съобщава новината на този ден, а на следващия – тогава се викат гости.
На Бъдни вечер важна роля играят бъднякът, трапезата, каденето и обредните хлябове. Бъднякът е специално избрано тригодишно право дърво. В гората го отсичал момък, носел го в къщи и го палели в огъня.
Според народното суеверие бъднякът поддържа през цялата година огъня в огнището. Обредните хлябове са три вида. Първите са хлябове посветени на Коледа. Вторият вид хлябове са посветени на селските занаяти – земеделие, скотовъдство, на къщата и покъщнината. Третият хляб е приготвен за коледарите, които ще дойдат да коледуват.
Всички видове хлябове се месят придружени с ритуали и песни. Според песните брашното се сее през три сита, възпети като копринени. Кади се като се използва палешника, а водата, с която се замесва брашното се донася с бял котел от мома или млада булка оженена през есента преди Бъдни вечер, която още не е раждала.
Трапезата на Бъдни вечер трябва да бъде изобилна, а храните на нея – нечетен брой и постни. По традиция се приготвя варено жито, варен фасул, сарми с ориз или булгур, ошав. Слагат се също така чесън, орехи, мед, кромид лук, запазени от лятото пресни плодове, вино, ракия – всичко, което е произведено през годината в суров или обработен вид. На трапезата се поставя също така сурово жито и колакът от Игнажден.
На места в Западна България, Тетевенско, Пловдивско и Македонската област се изпича прясна пита със сребърна пара. Под трапезата на Бъдни вечер се разстила слама.
До трапезата се поставят различни предмети – ремъка на ралото, напълнена с житни зърна ръкавица, паничка с пясък, кесия с пари, сито с житни зърна и вързани за него с червен конец босилек и чесън, сърп. Вечерята на Бъдни вечер винаги е в семеен кръг и трябва непременно да бъде кадена. Най-възрастният мъж или жена прекадява с тамян най-напред масата, след това всички останали стаи и помещения в дома, накрая двора и обора. Според народното схващане с каденето се прогонват злите и нечисти сили.
Вечерята на Бъдни вечер започва рано, за да узреят рано житата. По време на яденето хората не трябва да стават, за да лежат квачките върху яйцата и да измътят пиленца. Само стопанинът има право да става, но трябва да върви приведен, за да се превиват житата от зърно. Остатъкът от хляба се слага на полицата, за да израстнат високо житата през лятото. След вечеря децата се търкалят върху сламата на една страна, за да се превият така и житните стъбла.
От трапезата на Бъдни вечер се запазват орехите, суровото жито и недогорялата свещ за следващите кадени вечери. Самата трапеза според вида на храните има поминален характер. При сядането около нея някъде се оставя празно място – за мъртвите (починал близък или роднина).
През нощта сфрата не се прибира, защото хората вярват, че починалият ще дойде на вечеря. Около трапезата на Бъдни вечер се гадае. Гадае се за времето през всеки месец от новата година, за очакваната реколта от различните култури, за здравето на всеки член от семейството, за предстоящия брак на момите.
Посреднощ на Бъдни вечер тръгват коледарчетата. Те са момчета от осем до дванадесетгодишна възраст, които ходят по къщите на роднини, съседи и цялото село. Това ходене се нарича „коледуване“. Всяко коледарче носи дрянова пръчка.
Коледарчетата са предвестници на коледарниците. Не се чуват онези песни, които се пеят по Коледа, пеят се само кратки песни и припевки. За коледарчетата домакинята е приготвила рано сутринта колачета, които им дава заедно със сушени круши, сливи, орехи, ябълки, грозде.

-
Кримипреди 4 дниПиян водач без книжка причини тежка катастрофа със загинал край Севлиево
-
Кримипреди 5 дниОставиха в ареста един от двамата, „шетали“ из цяло Габрово
-
Новинипреди 5 дниОбластна среща акцентира върху ранното включване на децата в образованието
-
Новинипреди 3 дниБъдни вечер е! Денят преди Рождество Христово!
-
Новинипреди 4 дниВиктор Меразов е Спортист на Габрово за 2025 година
-
Новинипреди 2 дниЧестито Рождество Христово!
-
Новинипреди 18 часаДнес е вторият ден от Коледа – Денят на бащата






