Свържи се с нас

Новини

Д-р Иван Иванов: Отговорното управление на общинските финанси е гарант за стабилното бъдеще на Севлиево

Published

on

иван-иванов, архив

снимка: Община Севлиево, Архив

Д-р Иванов, кои са основните акценти в Отчета за изпълнението на бюджета на Община Севлиево за първото полугодие на 2015 г.?

През последните четири години аз и екипът ми от Общинската администрация работим всеотдайно, за да осигурим един стратегически по-развит, благоустроен и съвременен град Севлиево. Постигнатите ни до момента резултати показват, че вървим в правилната посока, благодарение на гражданите, бизнеса, институциите и всички хора, които застават зад нас.

Когато говорим за изпълнението на бюджета на Община Севлиево през първото полугодие на 2015 г. трябва да отбележа, че зад цифрите стои едно цялостно изпълнение на бюджета, без да са допуснати просрочени и неразплатени задължения.

За настоящата 2015 г. Община Севлиево получи всички субсидии и трансфери от републиканския бюджет, които са в размер на 7 960 759 лв.

Както през последните три години, така и през настоящата прилагаме адекватни мерки за повишаване събираемостта на приходите. Поради тази причина през отчетния период са събрани 495 405 лв. просрочени задължения от минали периоди на физически и юридически лица. Отчетохме и успешна данъчна кампания, мнозина граждани и фирми се възползваха от 5 процентната отстъпка по ЗМДТ при изплащане на годишния размер на задължението. Общият обем на данъчните приходи е в размер на 1 374 491 лв. От данък върху недвижимите имоти са постъпили 490 045 лв., които представляват 77 % от планираните за годината. С най-голям относителен дял в данъчните приходи в размер на 47 % е данък върху превозните средства, от които са събрани 645 551 лв. Със 149 222 лв. в повече спрямо същия период на 2014 г., са постъпленията от такса битови отпадъци, които достигнаха обем от 1 139 367 лв. С тези средства целево се финансира дейност „Чистота“. От търговските дружества с общинско участие към 30 юни са постъпили дивиденти в размер на 68 275 лв.

Удовлетворени сме от изпълнението на неданъчните приходи на Общината в размер на 2 786 982 лв., спрямо 1 802 718 лв. към 30 юли 2014 г., което формира ръст в абсолютна стойност от 984 264 лв.

Какъв е ключът към успехите в разходната политика на Община Севлиево?

Благодарение на предприетата от самото начало на мандата политика за финансова устойчивост, увеличаване на приходоизточниците, повишаване събираемостта на данъчни и неданъчни приходи, както и оптимизиране на разходните показатели, през първото шестмесечие на 2015 г. Община Севлиево няма просрочени задължения към доставчици.

Отчитаме ритмичност при изплащането на работните заплати и осигурителните вноски, както и необходимите разходи за издръжка. Редовно се изплащат стипендии на учениците, предоставят се необходимите субсидии на второстепенните разпоредители, прилагащи системата на делегирани бюджети във функция „Образование”, на второстепенните разпоредители във функция „Социално подпомагане и грижи”, функция „Култура” и на читалищата на територията на общината.

Средствата, с които се финансира функция „Образование” са обем от 3 644 597 лв., в това число за издръжка и подобряване на материално-техническата база в детските градини на територията на Община Севлиево са предоставени средства от местни дейности в общ размер на 471 270 лв.

Колко второстепенни разхоредители се финансират от общинския бюджет?

Броят на второстепенните разпоредители с бюджет към Община Севлиево е 35. Продължихме тенденцията за увеличаването им, тъй като на практика предоставената финансова автономност, със съответните права и задължения, дава добри резултати в посока предоставяне на по-качествени услуги и висока мотивация на целия екип при изразходване на публични средства. В съответствие с разпоредбите на Закона за публичните финанси и във връзка с решения на Общински съвет – Севлиево са разкрити 7 нови второстепенни разпоредители към бюджета: Дом на културата „Мара Белчева“ – гр. Севлиево, Градска библиотека, Младежки център – Севлиево, Спортни имоти, Детски комплекс „Йовко Йовков“, Център за настаняване от семеен тип за деца /младежи без увреждания и Център за настаняване от семеен тип за деца/ младежи с увреждания.

Какви са постъпленията от разпореждане с общинска собственост?

Изпълнението на Програмата за разпореждане с имоти общинска собственост е приоритет за нас и през 2015 г., тъй като в последните години, с изключение на предходната 2014 г., са реализирани постъпления от продажби на общинска собственост в изключително ниски нива, което възпрепятстваше финансирането на основни ремонти и придобиване на дълготрайни активи със собствени бюджетни средства.

През първо шестмесечие на 2015 г. от разпореждане с общинска собственост са постъпили 628 496 лв., спрямо 92 964 лв. към 30 юли 2014 г. Имаме преизпълнение на годишния първоначален план, който по първоначален бюджет беше заложен в обем от 500 000 лв. Тези средства се изразходват с целево предназначение за основни и текущи ремонти на социална и техническа инфраструктура, както и за покриване на погасителните вноски по инвестиционни кредити.

Приходите от наеми на общинско имущество и земя са в общ размер от 323 734 лв.

Какъв е размерът на инвестиционните разходи на общината?

По първоначалния бюджет на Община Севлиево за 2015 г. са планирани 1 418 000 лв. целева субсидия за капиталови разходи. От тях 916 200 лв. са предназначени за изграждане и основен ремонт на общински пътища. На основание ПМС № 187/20.07.2015 г. ще ни бъде предоставена допълнителна субсидия в размер на 800 000 лв. за ремонт на общинска пътна и улична мрежа.

Изпълнението на капиталовите разходи на община Севлиево към 30.06.2015 г. е в размер на 8 818 744 лв., в зависимост от източника на финансиране средствата се разпределят по следния начин:

– Целева субсидия от Републикански бюджет – 95 486 лв.

– Собствени бюджетни средства – 232 432 лв.

– Средства от Европейски съюз – 8 374 207 лв.

– Други източници, включително от целеви средства и преходни остатъци от 2014 г. и дарения – 116 619 лв.

В какво инвестира Община Севлиево през тези шест месеца от годината?

През първото полугодие на 2015 г. приключихме изграждането на новия пенсионерски клуб в ж.к. „Митко Палаузов“ – град Севлиево, който е на обща стойност 82 640 лв.

Направихме проектиране и изградихме напоителна система в парк „Казармите“ на стойност 71 725 лв., ремонт на мост над р. Росица в махала Тумбалово в размер 49 836 лв.

В реализация са мероприятия по изпълнението на Генералния план за организация на движението, за които са планирани над 200 000 лв., от тях към момента са усвоени 40 816 лв.

Имаме сключени договори за монтаж на светофарна уредба на кръстовището на ул. „В. Левски“ и ул. „Ст. Пешев“, както и реконструкция на кръстовището на ул. „Росица“ и ул. „Ст. планина“(пред блок „Явор“) и кръстовището на улиците „Ст. планина“, „Св. Св. Кирил и Методий“ и „Ив. Преснаков“. Планираме и изграждането на паркинги за леки МПС до Стар гробищен парк и пред СОУ “Васил Левски“.

До края на лятото ще приключим с ремонтните дейности в детските градини ОДЗ „Слънце“ сграда 2 и ОДЗ „Пролет“ сграда 1 в гр. Севлиево, които възлизат на повече от 250 хил. лв.

Стартирахме проектиране на сепарираща инсталация за битови отпадъци – град Севлиево, като очакваната стойност със строителството на обекта е в размер на над 3 500 000 лв.

Какви средства постъпиха в общината с изпълнението на европейските проекти?

Получените трансфери за първо шестмесечие на 2015 г. възлизат на 1 668 875 лв. Общо извършените разходи във връзка с реализацията на проекти, финансирани от „Националния фонд” и Разплащателна агенция към ДФ „Земеделие“ са в размер на 9 113 359 лв., в това число 8 374 207 лв. са разходите с инвестиционно предназначение.

Най-голям дял за отчетния период са усвоените средства по проект „Инвестиционен проект за рехабилитация и разширение на водопроводна и канализационна мрежа на гр. Севлиево“, на стойност 8 130 199 лв.

Действащите проекти по „Програма за развитие на селските райони” към ДФ „Земеделие” са „Реконструкция на водопроводна и канализационна мрежа на селата Петко Славейков и Кръвеник” и „Изграждане на противопожарна кула с. Крушево, поземлен имот 126020”. Към края на второ тримесечие на 2015 г. усвоените капиталови разходи по проекта за канализационните мрежи възлизат на 189 519 лв., а за противопожарната кула в с. Крушево – 54 489 лв.

Общо отчетените средства, финансирани от проекти по Оперативни програми, са в размер на 9 113 359 лв., спрямо 6 716 800 лв. за същия период миналата година. Съумяхме да обезпечим всички мостови плащания и средства за собствено участие по проекти, финансирани от Европейския съюз.

Какви очаквания имате за приключването на мандата?

Няма да посрещнем местните избори с „опразнена каса“ и поети ангажименти с отложено плащане в следващия мандат, с лавина от просрочени задължения, каквито заварихме през ноември 2011 г. Поучихме се от грубите грешки на предишното ръководство. Извървяхме труден път до момента, в който можем със самочувствие да представим финансовите си резултати. Имаме амбицията да подобряваме и надграждаме постигнатото, защото отговорното управление на общинските финанси е гарант за стабилното бъдеще на Севлиево.

Информация: Община Севлиево

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

ОДБХ – Габрово с инструкции заради върлуващия в региона птичи грип

Published

on

Областната епизоотична комисия проведе заседание, във връзка с усложнената епизоотична ситуация в региона по отношение на болестта Инфлуенца авиум (птичи грип). Д-р Светослав Спасов, директор на Областна дирекция „Безопасност на храните“-Габрово /ОДБХ/, разясни, че обстановката изисква повишено внимание и вземане на конкретни мерки.

С цел предотвратяване на разпространението на болестта се забранява провеждането на пазари и изложби на птици, като представители на ОДБХ и МВР ще следят за спазването на забраната.

Решено бе още ОДБХ да организира индивидуални срещи със собствениците на всички регистрирани птицевъдни стопанства и люпилни на територията на областта, на които да им бъдат връчени предписания.

Собствениците на индустриални ферми за птици да уведомяват ОДБХ преди извеждане на птиците от помещението, в което са отглеждани (продажба, доотглеждане, насочване за клане или друго) по план график, като представители на ОДБХ да организират съвместни проверки с местните органи на МВР и АПИ за спазване на предоставените графици.

Собствениците на индустриални ферми за птици да извършват почистване и дезинфекция на помещението за отглеждане на птици, като след извършване на почистването и дезинфекцията, да се вземат проби.

Заболяването се разпространява чрез изпражненията на птиците, техните пера, вътрешности, кръв, в черупките на яйцата. За предпазване е необходимо да се избягва пряк допир със замърсени от птици предмети и повърхности. Птичето месо и птичи продукти да се приготвят при висока температура (70°С) и достатъчно продължително.

Предстоят заседания на общинските епизоотични комисии за определяне на конкретни мерки за информираност на гражданите, кметовете и кметските наместници.

Зареди още

Новини

КНСБ – Габрово ще отбележи Деня на труда с информационна кампания

Published

on

По повод 1 май – Деня на труда и международната работническа солидарност, Регионалният съвет на КНСБ – Габрово организира информационна кампания с изнесена приемна, която ще се проведе на 30 април от 13.00 до 16.00 часа пред сградата на бившето НТС на ул. „Брянска“ 30, където се намира и офиса на синдиката в Габрово.

По време на събитието екипът на регионалната структура, заедно с представители на федерации към КНСБ ще дават безплатни консултации свързани с трудовото и осигурителното законодателство и ще информират гражданите за кампанията „По-високи доходи с твоя синдикат“, която КНСБ провежда в цялата страна.

Специално участие в приемната ще вземе психологът Габриела Гатева, която ще дава професионални насоки за разпознаване симптомите на бърнаут, как влияе той на здравето на работниците и начините за справяне с последиците от „прегарянето“.

Зареди още

Икономика

Заключителна конференция: Въглеродна неутралност и повишена енергийна производителност на МСП

Published

on

ПОКАНА

Габровската търговско-промишлена палата кани представители на малки и средни предприятия, на общините и институциите от областта, представителите на медиите на заключителна конференция по проект: „Въглеродна неутралност и повишена енергийна производителност на МСП в Габрово и Габровска област“.

Проектът се изпълнява в партньорство с норвежката фирма Prios Kompetanse AS и се финансира от Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, в рамките на програма “ Развитие на бизнеса, иновации и МСП в България“.

Участниците ще имат възможност да се запознаят с извършените дейности по проекта, както и с добри практики от България (Клинтех България и Община Габрово) и Норвегия. Експерти от Техническия университет в Габрово ще насочат вниманието ни към мерките, които биха могли да се приложат за повишаване на енергийната ефективност и какъв ефект би могъл да се очаква.

Конференцията ще се проведе в хибриден формат на 29 април 2029 г. от 13.30 часа в Конферентната зала на Библиотеката на Техническия университет Габрово – гр. Габрово, ул. „Хаджи Димитър“ 4 (Ректорат). След края на конференцията дискусиите ще продължат на чаша вино.

Моля, заявете участие на място на мейл: office@chamber-gabrovo.com.
Линк за включване в събитието: Join Zoom Meeting https://us06web.zoom.us/j/8322874812?pwd=ZHhDd0M2ZVczYjgwQ2NDS2YxKzFrUT09 Meeting ID: 832 287 4812
Passcode: 123

Приложение: Предварителна програма
За допълнителна информация: тел. 066 80 31 42, e-mail: office@chamber-gabrovo.com Галина Михнева, Ганка Бакалова

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица