

Новини
Инж. Шимбов: „Габровци трябва да ценят и пазят изграденото по водния цикъл“
„Изграденото по Водния проект в Габрово вече е в ръцете на хората, които трябва да го оценят и пазят“, каза инж. Николай Шимбов – ръководител на строителния екип на фирма Пътинженеринг ЕООД за етап 3 от рехабилитацията и разширяването на ВиК мрежата – част от Интегрирания проект за водния цикъл.
На финала на дейностите по проекта, той представи извършените от фирмата ремонтни работи, изпълнени в едни от най-тежките за строителство терени на града.
Инж. Шимбов, с какво беше характерен обектът, който изпълнихте в Габрово?
Пътинженеринг ЕООД се развива главно в областта ниското строителство. Изпълнявали сме обекти във високото строителство като кооперации и административни сгради, но основната ни сила е в изграждане на пътна инфраструктура, водопроводни и канализационни системи. Реализирали сме големи проекти и в други населени места, но обектът ни в Габрово бе най-мащабния проект от гледна точка на обем работа. Важен елемент от него бе съвместяването с останалите изпълнители – основно с колегите от другите два линейни етапа. Обектът ни беше характерен и с това, че ни бе възложено строителство в квартали – като Беленци и Лисец, които се намират основно в планински терен, където не е изграждана канализация, а водопроводната мрежа бе стара и доста амортизирана – по самите улици ясно личаха множеството аварии, които колегите от ВиК – Габрово във времето са отстранявали, кърпейки тази водопроводна мрежа.
Кой бяха най-тежките участъци?
Във всеки подобект има някакво предизвикателство. Но в двата квартала – Лисец и Беленци срещнахме най-големи трудности с изкопните работи. Там имаше скала, която за жалост с хидравлични чукове и багери трудно се отстраняваше. Наложи се да използваме и взривна технология в кв. Беленци. Това първоначално не беше предвидено в проекта, но след проучване и изследвания, с които се ангажираха всички участници в процеса – възложителя Община Габрово, надзора на обекта и проектантите, се стигна до решението да се извършват взривни работи в квартала, за да могат да се положат проводите. Беше изготвен проект за взривни работи, в който бяха спазени всички нормативни изисквания и последователност. В него едно от условията бе да се направи предварителен взрив на определен пробен участък. След пробното взривяване, гражданите се убедиха, че няма никакъв проблем за околния терен. Мога да кажа, че благодарение на професионализма на хората, които извършиха тази работа, в квартала дори едно счупено стъкло няма от детонация или изхвръкнал материал от скална маса. Не бива да забравяме и добрата работа на проектантите, които са изчислили количеството взрив и начина за изпълнение на този подход, както и стриктното спазване на условията за безопасност, задължителни при такива дейности.
Как ви приемаха хората, свидетели на вашата дейност?
Имаше доста негативизъм. Съвсем оскъдната настилка, която имаше по улиците изчезна тотално и хората нямаха вяра, че всичко един ден ще бъде възстановено и улиците ще бъдат асфалтирани. След като беше завършен целият строителен процес, те сами се убедиха, останаха доволни и забравиха несгодите, които претърпяха във времето. Мисля, че крайният продукт е добър. Изградихме около 4 км нов водопровод и около 3 км нова канализация само в кв. Беленци и изцяло нова пътна мрежа. Кварталът стана привлекателно място за живеене.
Какво още се наложи да преодолеете при изпълнението на етап 3 от проекта?
Нашият етап бе малко труден за управление от гледна точка на това, че отделните подобекти не са концентрирани на едно място – от един обект до друг имаше отстояние от 6-7 км, което допълнително ни затрудни, но проблемите са, за да бъдат решавани.
Проблемен подобект бе подмяната на водопроводната мрежа в централната градска част – от часовниковата кула на площад Първи май към Шиваров мост, където по всички улици бяха подменени съществуващите водопроводи. Изпълнихме и чугунен магистрален водопровод, който започва от Шиваров мост, преминава по улиците Неофит Рилски, Николаевска, Цанко Дюстабанов и стига до площада, от където пък колегите от фирма Станилов продължиха изграждането му в техния участък. Знаете, в центъра на Габрово има тесни улички. Паркираните автомобили допълнително усложняват ситуацията, а при изпълнение на строителна дейност трябва да се въведе временна организация. За да не се спира ритъма на живот в града и блокира трафика, трябваше често да се изготвят графици, съвместно с колегите от Община Габрово, с КАТ и другите изпълнители.
Проблем се оказа и характерът на строителството в по-старата част на града. Пример е ул. Николаевска – къщичките са сбити една до друга, с много сградни отклонения, които трудно откривахме, защото когато е изграждан водопроводът са липсвали ясно разписани правила как да бъде извършено самото водоснабдяване и подадено водопроводно и канализационно отклонение. Така, за да открием отклоненията създадохме трудности на гражданите, живеещи на ул. Николаевска.
Другият по-важен обект бе довеждащият водопровод от Пречиствателната станция за питейни води към разпределителната шахта на град Габрово, от където водата тръгва по двата бряга на реката по чугунени водопроводи – единият стига до пл. Първи май, другият върви по бул. Априлов. Тази задача също бе голямо предизвикателство, не се прави всеки ден такъв голям водопровод – с диаметър 90 см. Вече изключихме старата водопроводна мрежа, която бе от стоманени тръби, полагани през 60-те години, и ще бъдат елиминирани течовете на питейна вода, които срещнахме по време на изпълнението на новия водопровод.
Предизвикателство беше и прилагането на безизкопна технология, която се използва на малко места в страната. Габрово имаше честта тя да бъде заложена и изпълнявана по проекта. Около 2 км и 700 м тръби положихме безизкопно при рехабилитацията на етернитов водопровод от водоем Любово до града, който попада в републиканския път Шипка – Габрово – Велико Търново, чиято настилка бе нова и не трябваше да бъде нарушавана.
Професионално удовлетворени ли сте от своята работа?
Абсолютно съм удовлетворен от свършената работа и най-вече от крайния резултат, защото имаше период през 2013 г., когато градът навсякъде беше разкопан и прашен. Без това не може, градът трябваше да преболедува. След като беше подменена инфраструктурата и възстановени улиците, това донесе нови визия на града и спокойствие на хората. Всъщност, вече имаме една по-добра водопроводна мрежа, не замърсяваме природата с канализационни води и финалните акорди – пътната настилка също е факт. Изпитвам удовлетворение като мина по улиците на Габрово и видя какво сме направили, знаейки какво е било. Това стана възможно благодарение на усилията на възложителя Община Габрово, с помощта на Оперативна програма „Околна среда“ и на строителите. Но от тук нататък, всичко вече е в ръцете на гражданите, които трябва да го оценят и да го запазят. Става дума за мащабна инвестиция във вашия град, която доста населени места в България не могат да си позволят, а имат нужда. Би следвало това да бъде оценено и пазено – една вещ не се ли пази, рано или късно ще трябва да се подмени, а такава подмяна е доста скъпо удоволствие, което не може да се случи с бюджетите на нашите общини.
Източник: Община Габрово.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Крими
Инцидент с велосипедист край Яворец


Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.
Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.
В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.
Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Новини
Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината


Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.
Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.
Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.


Новини
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост


От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.
Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.
НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.
Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.
Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.
Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.
До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

-
Икономикапреди 4 дни
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
-
Новинипреди 5 дни
По стъпките на героите
-
Любопитнопреди 4 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево
-
Кримипреди 5 дни
Задържан е садистът, убил малко коте в Севлиево
-
Икономикапреди 4 дни
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева
-
Новинипреди един ден
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост
-
Икономикапреди 3 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Новинипреди 2 дни
140 години от Съединението