Икономика
Обучение насочено към фирми, които нямат голям експортен опит
Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) и Висшето училище по застраховане и финанси организират еднодневно въвеждащо обучение на тема „Придобиване на външнотърговски умения за представяне и излизане на външни пазари”.
Въвеждащото обучение е насочено към фирми, които нямат голям експортен опит. Целта е малките и средните предприятия да придобият външнотърговски умения и да се създаде капацитет за извършване на собствена външнотърговска дейност за излизане на европейския и други пазари.
Малките и средните предприятия ще получат подробна информация относно възможностите за: излизане на външни пазари, присъединяване към международни мрежи за бизнес коопериране, достъп до информация за интернационализация на бизнеса, въвеждане на успешни практики за интернационализация на МСП. Основен акцент в обучението са ролевите игри за решаване на конкретни казуси от практиката. Завършилите получават сертификат.
Въвеждащото обучение се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез Проект №BG161РО003 – 4.2.01-0001 “Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия” по ОП “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007 – 2013 г.”.
Програма на въвеждащо обучение на тема
“Придобиване на външнотърговски умения за представяне и излизане на външни пазари”
Габрово, 12 април 2011 г., хотел „Балкан”, ул. „Емануил Манолов” 14
| Час | Модул | Лектор |
| 09.00 – 9.30 | Регистрация на участниците | |
| 1. МОДУЛ “ВЪВЕЖДАЩ” | ||
| 9.30 – 10.00 | Информационно представяне на
Проект №BG161РО003 – 4.2.01-0001 “Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия” на ОП “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007 – 2013 г.” |
ИАНМСП |
| 10.00 – 10.30 | Процедури за кандидатстване на български малки и средни предприятия за участие в промоционални прояви, международни панаири и изложения. Често допускани грешки. Бизнес комуникация, бизнес етикет | ИАНМСП |
| 2. МОДУЛ “ПРИДОБИВАНЕ НА ВЪНШНОТЪРГОВСКИ УМЕНИЯ ЗА ПРЕДСТАВЯНЕ И ИЗЛИЗАНЕ НА ВЪНШНИ ПАЗАРИ” | ||
| 10.30 – 11.30 | Стратегически маркетинг за излизане на външни конкурентни пазари – търсене на потенциални пазарни възможности; режими, регулации и изисквания на потенциалните пазари (1 част) | Външни лектори |
| 11.30 – 11.45 | Кафе пауза | |
| 11.30 – 12.30 | Стратегически маркетинг за излизане на външни конкурентни пазари – търсене на потенциални пазарни възможности; режими, регулации и изисквания на потенциалните пазари (2 част) | Външни лектори |
| 12.30 – 13.00 | Обяд | |
| 3. МОДУЛ РОЛЕВИ ИГРИ ЗА “ПРИДОБИВАНЕ НА ВЪНШНОТЪРГОВСКИ УМЕНИЯ ЗА ПРЕДСТАВЯНЕ И ИЗЛИЗАНЕ НА ВЪНШНИ ПАЗАРИ” (Външни лектори) | ||
| 13.00 – 15.00 | Практически насоки и техники във външнотърговската дейност:
– външнотърговски и митнически документи, водене на преговори, технология на водене на преговори – бизнес комуникация, бизнес етикет – външнотърговски сделки – видове, сключване, изпълнение |
|
| 15.00 – 15.15 | Кафе пауза | |
| 15.15. – 16.00 | Кратки презентации на резултатите по групи и дискусия | |
| 4. МОДУЛ “ПОВИШАВАНЕ НА ИНФОРМИРАНОСТТА НА ПРЕДПРИЕМАЧИТЕ ЗА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ МЕРКИ И ИНСТРУМЕНТИ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА ТЯХНАТА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ” | ||
| 16.00 – 17.00 | Възможности за кандидатстване по ОП “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013 г. и често допускани грешки | ИАНМСП – Главна дирекция Конкурентнспособност и иновации |
| 17.00 – 17.30 | Дискусия (ИАНМСП и външни лектори) | |
Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Икономика
До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.
На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.
Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.
Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.
Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.
За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.


Икономика
Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово
-
Новинипреди 5 дниГаброво отбелязва Световния ден за възпоменание на жертвите при ПТП
-
Кримипреди 5 дниШест кашона с контрабандни цигари „цъфнаха“ от багажник (снимки)
-
Любопитнопреди 6 дниЖБД „Майчина грижа“ с нов сайт
-
Новинипреди 5 дниПредставиха проекта, модернизиращ водната инфраструктура с 64 млн. лева
-
Новинипреди 5 дниВ Габрово се организира среща с настоящи и бъдещи родители
-
Любопитнопреди 5 дниЛексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг
-
Новинипреди 5 дниДиабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово
-
Новинипреди един денПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт









