Свържи се с нас

Икономика

Десет са сключените до момента договори за саниране в Габрово

снимка: Община Габрово

Дванадесет са габровските сдружения, вписани в регистъра на заявените искания за финансиране по „Национална програма енергийна ефективност“ към 4 юни 2015 година. Десет са сключените договори за целево финансиране, информираха от Община Габрово.

снимка: Община Габрово

снимка: Община Габрово

Те са на сдружения: ЖБ Камчия, гр.Габрово – ул.Орловска 139, Щастливеца, гр. Габрово, ул. Младост №2,4,6 и 9, Катюша – гр. Габрово, бул. Могильов №84, Габрово, ул.Йосиф Соколски 037, Вх.В и Вх.Г Гр .Габрово , ул.Мир 25, Прохлада 7911 – гр. Габрово, ул. Прохлада №7-9-11, Сдружение на собствениците Люляк , бул. Могильов № 83, 85, 87 Габрово, Св.Св.Кирил и Методий №7 и 9, Узана, гр. Габрово, ул. Спортна 3, вх. А,Б,В Габрово, квартал Русевци, блок №5, ул. Найден Геров №58, 60, 62, 64

Актуална информация за хода на програмата, вписаните заявления и сключени договори можете да следите на адрес: http://www.bbr.bg/bg/energy-efficiency.

Идеята за саниране на сградите не е нова за Община Габрово. В периода 2007 – 2009 година Габрово беше част от „Демонстрационно обновяване на многофамилни жилищни сгради“ – проект на Министерство на регионалното развие и благоустройството, изпълняван с подкрепата на Програмата на ООН за развитие. Проектът се реализира в 3 фази, като целта му бе да разработи и тества за пръв път в България пълния цикъл от обновителни дейности по многофамилни сгради, като начин да се придобие практически опит и да се извлекат поуки за успешното изпълнение на Националната програма за обновяване на жилищни сгради (и възможности за модифицирането й).

В рамките на проекта в гр. Габрово бяха обновени общо 3 бр. сгради – сграда на ул. „Осми март“ № 33, на ул. „Осми март“ № 17 и на ул. „Васил Друмев“ № 18-20. Бяха изпълнени мерки по подмяна на хидроизолация, ремонт и отводняване на покривите; изпълнение на допълнителна външна топлоизолация по стени, покрив, плоча над сутерен; подмяна/ремонт на външна дограма;  ревизиране и подмяна на компрометирани части на всички инсталации в общите части на сградата; строително-ремонтни работи в общите части на сградата: боядисване стени на стълбищна клетка, ремонт/подмяна входни врати, входна козирка, входни стъпала. Община Габрово пое  финансовия ангажимент за осигуряване на 90 % от разходите за благоустрояване на публичните прилежащи околоблокови пространства.

За изпълнение на настоящата Програма се предоставя 100 % безвъзмездна финансова помощ на сдружения на собствениците, регистрирани по реда на чл. 25, ал. 1 от Закона за управление на етажната собственост в публичния регистър на съответната община/район и в регистър БУЛСТАТ. Допустими за кандидатстване са всички многофамилни жилищни сгради, строени по индустриален способ: ЕПЖС (едропанелно жилищно строителство); ППП (пакетно повдигани плочи); ЕПК (едроплощен кофраж); пълзящ кофраж и разновидностите им, с минимум 36 самостоятелни обекта с жилищно предназначение.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Рекорден брой посетители в музей „Етър” от началото на годината

Рекорден брой посетители са преминали през музей „Етър” през първите девет месеца на 2019 година. 196 150 българи и чужденци са присъствали на организираните от екипа на музея събития, разгледали са изложбите, разходили са се из музейните обекти.

снимка: Музей „Етър“

Само през септември през „Етър” са преминали 36 353 души. Това е месецът с най-много посетители през цялата година. Принос, разбира се, има Международният панаир на традиционните занаяти, проведен на 6, 7 и 8 септември, който привлече интереса на 15 233 души. Това е рекорд по посещаемост и за самия Панаир.

Музеят е бил интересен за публиката през цялата година, става ясно от обобщените данни за деветте месеца. 34 795 са посетителите през август, 25 719 през юли, 25 692 през юни, 31 620 през май. През пролетта музеят също е предпочитана дестинация за десетки хиляди българи и чужденци.

снимка: Музей „Етър“

Дори през зимата в „Етър” идват впечатляващо много хора. Екипът на музея очаква до края на годината да бъде надминат рекорда по посещаемост от последните 10 години, регистриран през 2016-та – 211 442 посетители.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Възнагражденията на членовете на избирателни комисии не се облагат

Във връзка с предстоящите на 27 октомври местни избори, от офиса на НАП в Габрово информират гражданите на областта, че съгласно разпоредбите на Изборния кодекс, възнагражденията на членовете на районна, общинска и секционна избирателна комисия не се облагат с данъци по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.

Поради обстоятелството, че тези доходи са необлагаеми, те не подлежат на деклариране в годишна данъчна декларация по чл.50 от ЗДДФЛ.

Членовете на избирателни комисии, за времето, необходимо за работата им в съответната комисия, се осигуряват като лица, упражняващи трудова дейност на изборна длъжност.

Осигурителните вноски на тези лица по Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване са за сметка на държавния бюджет.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Габрово спечели награда в туризма

Община Габрово участва в Седмата работна среща между бизнеса и местната власт, която се провежда с любезното съдействие на община Чепеларе и традиционно се организира от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, в периода 7-9 октомври 2019 г.

Основната цел на срещата бе свързана с популяризиране на туристическия потенциал на региона и събитията, организирани на територията на съответната дестинация. На официална церемония на в к.к. Пампорово бяха оповестени победителите в Първия национален конкурс „Община с най-добра маркетингова политика 2019“, провеждан в рамките на Работна среща.

Категориите бях три, според показателите на легловата база, предлагана за туристи. Габрово спечели награда в категория „Малка община“, където конкуренцията беше най-оспорвана, информираха от местната общинска администрация. Победител в категория „Голяма община“ стана Варна, а Велинград спечели приза за „Средна община“.

Журито в конкурса оценява общините по различни критерии, като наличие на разнообразни туристически продукти, адекватна туристическа инфраструктура, комуникационни канали, работа и взаимодействие с туроператори, присъствие в електронна среда, наличие на бранд на дестинацията, организиране на събития, участие в знакови туристически форуми.

По всички показатели Община Габрово получи висока оценка и събра максимален брой точки. Така Габрово, Варна и Велинград бяха отличени от туристическия бизнес и представители на академичните среди като дестинации с най-добър маркетинг за годината.

снимка: Община Габрово

Конкурсът се провежда за поредна година и бе базиран на подробен въпросник, разработен от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/, която в партньорство с Европейската асоциация на операторите и агентите в туризма ЕСТТА, са негови инициатори и организатори.

Инициатива е част от стратегията на АБТТА за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане и има за цел да насърчи усилията на общинските администрации за по-успешно регионално маркетингово позициониране и подпомогне информационно тяхната дейност с достъпни научно-практически маркетингови решения.

Всяка година все по-голям брой общини се включват в ежегодната надпревара, което увеличава стимула за все по-добро представяне от тяхна страна. Акцентът в тазгодишното представяне на община Габрово бе свързан с дигиталното предизвикателство и творчеството, вдъхновяващо промяна.

В дискусионната част на програмата основните акценти бяха свързани с ролите и отговорностите на държавата, местната власт, бизнеса и науката за изграждане на висококачествен и конкурентен национален туристически продукт, идентифицирането на ресурси за регионално туристическо развитие, моделиране на иновативни туристически продукти, чрез използване на ресурсите на непознати или нетипични дестинации, места и събития.

Форумът събра на едно място представители на 36 туристически агенции от цялата страна, представители на местната власт, сред които София, Велико Търново, Варна, Пловдив, Велинград, Казанлък, Стара Загора, Несебър, Ловеч, Свищов Троян, Чепеларе и др., представители на Министерство на туризма, академични и медийни партньори, а така също и студенти от СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София и Аграрен Университет Пловдив.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица