Свържи се с нас

Икономика

Подаваме всички декларации за физически лица с персонален код

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Клиентите на НАП вече могат да променят персоналния си идентификационен код (ПИК). След първата регистрация за ползване на е-услугите на НАП с ПИК, гражданите могат да променят персоналния си код колкото пъти желаят. Новият ПИК обаче трябва да е с дължина между 8 и 12 символа, като последните 4 задължително трябва са цифри, уточняват от НАП.

Увеличават се и услугите, които могат да се ползват с ПИК, съобщават още от приходното ведомство. Освен декларацията за облагане на доходите, осигурителните декларации 1 и 6, с ПИК вече може да се подава и справката за изплатени доходи на физически лица (по чл. 73 от ЗДДФЛ). В близките седмици чрез персонален код ще може да се подаде и декларацията за авансови данъци (по чл. 55 от ЗДДФЛ), която се изисква от самоосигуряващите се и наемодателите всяко тримесечие.

От началото на март персоналните кодове вече се връчват на клиентите в запечатани пликове, което подобрява сигурността. Друга промяна, въведена през март е, че ползването на е-услуги с ПИК става след задължително еднократно въвеждане на валиден имейл адрес и потвърждаване чрез него на достъпа до е-услуги.

ПИК се издава в офиса по постоянен адрес на физическите лица безплатно и безсрочно. До момента са издадени 220 000 персонални кода на физически лица. Най-често клиентите на НАП проверяват с ПИК своите задължения. От началото на годината до сега тази услуга е ползвана 2 325 000 пъти. На следващо място по популярност е справката за извършени плащания, като тази услуга е ползвана 1 222 000 пъти.

От НАП напомнят още, че всеки, който подаде декларацията си за облагане на доходите до 31 март 2015 г. по електронен път с ПИК, ще ползва отстъпка от 5% от данъка за довнасяне, ако към този момент клиентът няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения и внесе в срок до 30 април дължимия по декларацията данък. От приходната агенция съветват всеки клиент, който подава декларацията с ПИК, за да ползва отстъпката, преди това да провери онлайн за неплатени стари задължения.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата или да се подадат на място в някои пощенски станции, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Срокът за подаване на годишните данъчни декларации за облагане на доходите изтича на 30 април, като в същия срок трябва да бъде заплатен и дължимия данък за довнасяне. Всички данъци се плащат по една банкова сметка. При превод на пари към бюджета се попълва код за вид плащане – 11 00 00 „Данъци и други приходи за централния бюджет“.

Подробна информация за декларирането и плащането на данъци и осигуровки можете да получите от сайта на НАП www.nap.bg. Телефонни консултации се правят на цената на градски разговор в кол центъра на приходната агенция. Номерът е 0700 18 700.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево

Докоснете се до технологиите, които променят света!

Published

on

На 20 септември, от 10.00 до 14.00 часа, фабриката ни за производство на оборудване за високо напрежение в Севлиево ще отвори своите врати за всички посетители.

В сърцето на Севлиево, в една чиста, модерна и иновативна производствена среда, нашите екипи създават решения и технологии, които движат света към по-устойчиво енергийно бъдеще. От десетилетия тук се раждат и развиват технологии, знания, опит и идеи, които превръщат града в ключова точка на картата на енергийните иновации.

Заповядайте да научите повече, както и да се запознаете от близо с компанията и възможностите, които предлага. Обиколките ще се провеждат на всеки 20 минути, като последната група ще бъде допусната в 13.40 ч.

  • Ще имате възможност да се запознаете отблизо с процесите, технологиите и хората, които стоят зад производството на високоволтово оборудване
  • Ще научите повече за възможностите за работа и кариера и атрактивните условия, които компанията предлага
  • Ще усетите духа на иновациите, които вдъхновяват следващата ера на устойчивата енергия.

Ако проявявате интерес и любопитство към световните технологии- заповядайте в Деня на отворените врати. Адресът на събитието е бул. „Никола Петков“ №32.

Започваме точно в 10.00 часа на 20 септември, събота.

Важно: 
Поради спецификата на производствената среда, деца няма да бъдат допускани на територията на фабриката. Не е необходима предварителна регистрация.

Очакваме ви с нетърпение!

Зареди още

Икономика

Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева

Published

on

През второто тримесечие на 2025 г. област Габрово запазва 15-ото си място в националната класация по показателя средна брутна месечна работна заплата. Данните   на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, сочат, че средната стойност за региона е 2 008 лв., което представлява ръст от 8.8% спрямо първото тримесечие на годината и увеличение от 7.7% на годишна база.

Средната заплата през април е била 1 938 лв., през май – 2 013 лв., а през юни достига 2 072 лв. Повишение се отчита в редица икономически дейности, сред които „Образование“, „Държавно управление“, „Професионални дейности и научни изследвания“ и „Култура, спорт и развлечения“.

В обществения сектор заплатите бележат ръст от 16.1%, докато в частния увеличението е по-умерено – 4.9%. Спрямо второто тримесечие на 2024 г. значителен напредък има в „Строителство“, „Образование“ и „Хотелиерство и ресторантьорство“.

Най-високо средномесечно трудово възнаграждение през периода е отчетено в „Държавно управление“ – 2 774 лв., „Образование“ – 2 750 лв. и „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 315 лв.

Най-нископлатени остават служителите в „Операции с недвижими имоти“ – 1 020 лв., „Административни и спомагателни дейности“ – 1 213 лв. и „Други дейности“ – 1 369 лв.

В националната класация областта се нарежда след София (столица), София (област), Варна, Враца, Пловдив, Стара Загора, Шумен, Русе, Плевен, Търговище, Бургас, Перник, Разград и Пазарджик.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица