

Икономика
Данъчните получат информация за капацитета на бензиностанциите до 9 март
Габровските данъчни съобщават, че до до 9 март всички ведомствени бензиностанции, както и всички задължени лица по чл.118, ал.8 от ЗДДС, трябва да подадат в НАП данни за наличните съдове или съоръжения за съхранение и зареждане с течни горива, с които разполагат.
Това гласят промените в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, които влизат в сила от днес.
Според новите изисквания, задължените лица трябва да изпратят данните по електронен път, подписани с електронен подпис, чрез Портала за е-услуги на приходната агенция. Услугата вече е достъпна на адрес www.nap.bg.
Собствениците на бензиностанциите трябва да подадат данни за всеки от съдовете и съоръженията за зареждане на гориво, с които разполагат, обема, вместимостта на съда, вида на горивото, което се зарежда, предназначението му, регистрационен номер на стопанисваната мобилна цистерна, общото изразходвано гориво през миналата година и др. данни.
Търговията с горива беше идентифицирана като един от най-рисковите браншове от фискална гледна точка още преди 5 години. Последователно бяха предприети законодателни и контролни мерки за намаляване на щетите за бюджета.
Пример за това са дистанционна връзка с приходната агенция, монтирането на нивомерни системи във всеки обект за търговия с течни горива.
През 2013 г. беше внедрена и информационна система „Контрол на горивата“, чрез която НАП и Агенция „Митници“ проследяват движението на течните горива на територията на страната.
Допълнителна информация за декларирането и плащането на данъци гражданите могат да получат на цената на градски разговор от цялата страна на телефона на информационния център на НАП 0700 18 700.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 7 дни
Благотворителен празник за нова детска площадка в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Новинипреди 6 дни
Над 40 дървета ще бъдат засадени в района на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 7 дни
Габрово отбеляза със знания и усмивки „Празника на географията“
-
Кримипреди 7 дни
Шестима са заловените пияни или дрогирани в региона по Великден
-
Кримипреди 7 дни
Министър Митов даде положителна оценка за работата на ОДМВР-Габрово
-
Културапреди 3 дни
Видео урок за Колю Фичето представя великия майстор пред ученици в цялата страна
-
Новинипреди 3 дни
Река Янтра потече бяла след замърсяване (снимки)
-
Новинипреди 6 дни
Камерната зала на Кукления театър в Габрово отново отваря врати