Свържи се с нас

Икономика

Изготвят списък на сградите в Габрово, които могат да бъдат санирани

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Община Габрово изготвя списък на сградите в Габрово, които могат да бъдат допуснати за финансиране по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, обявена преди броени дни. Проведени са срещи, за да се осигури готовността на администрацията да приема заявления за регистриране на Сдружения на собствениците и документи за кандидатстване. Документите ще се приемат веднага след като бъдат разработени от Министерство на регионалното развитие и благоустройството, информираха от администрацията на кмета.

В Областен информационен център – Габрово ежедневно се приемат посетители, на които се предоставя информация за програмата, допустимостта на сградите и стъпките, които трябва да се предприемат за кандидатстване.

Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради ще финансира на 100% дейности за енергийна ефективност на сгради, строени по индустриален способ –  едропанелно жилищно строителство, пакетно повдигнати плочи, едроплощен кофраж с минимален брой от 36 самостоятелни обекти с жилищно предназначение във всички 264 общини на страната. Допустимите за изпълнение дейности по програмата са: конструктивно укрепване на сградата; обновяване на общите части (покрив, фасада, стълбищна клетка и др.); въвеждане на мерки за енергийна ефективност – топлоизолация и подмяна на дограма, ремонт и подмяна на вътрешни инсталации и/или връзки към системите за топлоснабдяване и газоснабдяване в общите части на сградата; енергоефективни мерки в асансьорите.

Община Габрово ще проведе допълнително информационна кампания, насочена към допустимите за финансиране по програмата многофамилни жилищни сгради. Към момента желаещите могат да получат допълнителна информация в Областен информационен център – Габрово.

Методическите указания към общините и Сдруженията на собствениците, както и необходимите образци за кандидатстване пред общината ще бъдат изготвени от МРРБ до края на месец януари. До тогава представителите на етажната собственост могат да регистрират Сдружение на собствениците по реда на Закона за управление на етажната собственост. За целите на програмата е необходимо да се регистрира едно Сдружение на собствениците за цялата сграда, независимо от броя на входовете в нея.

Регистрацията на Сдружение на собствениците по реда на Закона за управление на етажната собственост е безплатна и се извършва в Центъра за информация и услуги на гражданите на Община Габрово от 8.30 часа до 17.00 часа всеки работен ден. Преди нея собствениците на самостоятелни обекти в сградата в режим на етажна собственост трябва да проведат учредително събрание. Сдружението се създава от собственици, представляващи не по-малко от 67 на сто идеални части от общите части на етажната собственост.

Съгласно разпоредбите на чл. 29., ал. 1 от ЗУЕС, Председателят на управителния съвет (управителят), избран по време на учредителното събрание, в 14-дневен срок от провеждането му внася в Община Габрово Заявление за вписване на сдружението в публичен регистър.

Към Заявлението се прилагат следните документи:

 1. Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адрес в етажната собственост;

 2. Копие от Протокола на учредителното събрание /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);

 3. Копие от приетото споразумение /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);

 4. Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.

ВАЖНО! За целите на Програмата е необходимо да се регистрира ЕДНО Сдружение на собствениците за цялата сграда, независимо от броя на входовете в нея. Избраният Управителен съвет действа от името на всички собственици в сградата.

Образец на Заявлението и другите необходими документи, както и допълнителна информация можете да намерите на интернет страницата на Община Габрово на адрес:  www.gabrovo.bg или на място – в Центъра за информация и услуги на гражданите от 8.30 часа до 17.00 часа всеки работен ден.

За удобство на гражданите прилагаме и линк към сайта на МРРБ, където е публикувана брошура, които описват стъпките за кандидатстване по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица