Свържи се с нас

Новини

Тунелът под Шипка е под заплаха за този програмен период!

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Първото нещо, което трябва да направи Николай Сираков, след като получи заповедта си за назначаване като Областен управител на Габрово, е да си вземе чантата и да отиде в Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ заедно с вицепремиера Томислав Дончев, депутата Цветомир Михов и всички от управляващото мнозинство, защото меко казано е, че проектът за тунел под Шипка е под заплаха за този програмен период.

Това мнение сподели пред местните медии бившият областен управител на Габрово Николай Григоров. Той беше категоричен, че тунелът под Шипка трябва да остане приоритет на управляващите, както са били заявили в предизборната си кампания. „Така както заявиха по време на предизборната си кампания, включително министри, депутати и областен управител.“

Николай Григоров директно заяви, че вариантът, който сегашното правителство ще реализира и което по думите му „предишно некадърно правителство на ГЕРБ, с премиер Георги Близнашки, е объркало апликационната форма и постигнатото дотук“, заплашват бъдещия тунел под Стара планина.

Според бившия областен управител на Габрово управляващите за пореден път са разделили страната на столица и провинция. „Защото в ОП „Транспорт“ разписаните през месец юли три приоритета бяха АМ „Струма“, Тунелът под Шипка и Западната дъга на София. Магистрала „Хемус“ никога не е стояла като приоритет“, обясни Николай Григоров.

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

„Истината е, че няма да има икономии от строителството на АМ „Струма“, а напротив – за реализацията ще са нужни допълнителни средства. Това е мнението на Камарата на строителите и на специалистите по пътищата, а не мое. Управляващите трябва да включат тунела под Шипка отново като приоритетен проект, имащ абсолютна техническа готовност и готов да стартира“, допълни още Григоров.

Той припомни, че в момента се прави идейният проект за самото тунелно съоръжение, а процедурите по довеждащите пътища са завършени и по тях се работи. Според Николай Григоров истината е, че парите се пренасочват към проект за софийското метро, за да са „добре столичани“, а записаното в предизборната програма на ГЕРБ за развитие на страната и намаляване на дисбаланса между регионите са „фишеци“.

Пред журналистите Григоров беше категоричен, че съществуват механизми още докато не е затворена оперативната програма, проектът за тунел под Шипка да бъде включен като приоритет. „В противен случай този проект няма да бъде осъществен и до 2020 г., тъй като няма пари и държавна гаранция, а всички приказки за тунела са просто „прах в очите“ на избирателя“, каза в заключение той.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица