Свържи се с нас

Новини

Областният: Няма от какво да се срамуваме

Published

on

© Copyright 2014 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2014 — Gabrovo News. All Rights Reserved

През тази една година беше свършена немалко по обем работа и считам, че екипът, който работи тук няма от какво да се срамува от престоя си в сградата на Областна администрация – Габрово. Това заяви пред местните медии относно своя отчет за периода 20.06.2013 г. – 10.08.2014 г. областният управител Николай Григоров.

От казаното стана известно, че основната цел на ръководството на Областна администрация – Габрово е било създаване на условия и стремеж за постигане на устойчиво и балансирано развитие на територията на област Габрово. „В рамките на едногодишния период на управление успяхме да създадем условия и нагласа за подкрепа на всички инициативи, които допринасят за благосъстоянието на гражданите и бизнеса“, каза Николай Григоров.

Визията на правителството и съответно на регионалната политика е била фокусирана върху три групи мерки – засилване на социалните програми и преодоляване на младежката безработица; подобряване на бизнес средата и намаляването на административните тежести; мерки за демократизиране на процеса на управление.

„На първо място – създадохме условия за продължаване на положителните тенденции, стартирани от предишните областни управители – продължихме инициативата „Дързостта да бъдеш първи” и отново издадохме тематични календари с информация за габровската индустрия през годините; организирахме подготовката на честванията „Шипченска епопея”; продължихме сътрудничеството с информационния център към Представителството на Европейската комисия в България. Създадохме условия за нормално протичане на Евроизборите и осигурихме постоянно работно място на Районната избирателна комисия в Габрово.

Следвайки основните декларирани приоритети, участвахме в допустимите за Областна администрация социални програми, насърчавайки заетостта и борейки се с младежката безработица: проект „Нов избор – развитие и реализация“ по схема „Развитие“ на ОП „Развитие на човешките ресурси“; Регионална програма за заетост и Национална програма „Сигурност“, реализираща се в 56 кметства и кметски наместничества на територията на Габровска област – общо са назначени 155 лица за отчетния период. Включихме се в проекти за оптимизация на работните процеси и усъвършенстване на човешките ресурси в Областна администрация – Габрово като по този начин индиректно създадохме условия за улесняване на административния процес и обслужване.

Популяризирахме активно дейността на всички комисии и съвети към Областен управител – Габрово и целенасочено  демократизирахме процеса на управление като създадохме Обществен съвет към Областния управител на област Габрово. Съветът е учреден на проведено на 04.09.2013 г.  учредително събрание. Общественият съвет започна дейността си с 28 членове, като в последствие по тяхна инициатива се присъединиха още двама членове, представители на студентската общност и на гражданското общество в Областта. От учредяването до настоящия момент Общественият съвет е провел 6 редовни заседания на които са разгледани следните обществено значими теми: методиката за изчисляване на такса „битови отпадъци” по ЗМДТ и съответните подзаконови нормативни актове; предложения за промени в закона за училищното и предучилищното образование; договорите по проекта „Интегриран проект за водния цикъл на град Габрово”; популяризирането на Габровска област като атрактивна туристическа дестинация; Плана за управление на Природен парк „Българка”, и др. В изпълнение на взетите от Съвета решения са изпратени писма и предложения  до: кмета на Община Габрово, Общински съвет – Габрово, Звеното за изпълнение на проекта „Интергриран проект за водния цикъл на град Габрово”, Министерски съвет,

Министерството на околната среда и водите, Министерството на финансите, Министерството на образованието и науката. Създаването и функционирането на Обществения съвет беше отличено от Фондация за прозрачни регламенти като една от най-добрите практики за партньорство между Областна администрация и структурите на гражданското общество за реализиране на прозрачност в действията на администрациите.

Винаги съм насърчавал диалога с гражданите и през отчетния период са приети и обработени 71 преписки за приемен ден. Проведени бяха 9 приемни дни. Съответно 4 през 2013 г. и 5 през 2014 г. Зам. Областните  управители са провели 5 приемни дни. Изнесени приемни бяха проведени през м. ноември 2013 г. в трите общини от областта – Севлиево, Трявна и Дряново. Разгледани са 175 жалби на граждани като на всички е отговорено“, информира още губернаторът на Габрово.

През отчетния период под  председателството на Николай Григоров в Областния съвет за развитие са били обсъдени и одобрени важни стратегически и планови документи. През м. септември 2013 г. беше приета Областната стратегия за развитие на област Габрово за периода 2014-2020 (документът, заедно с решението за приемането му, е публикуван на интернет страницата на ОА – Габрово). Съветът одобри Годишния мониторингов доклад за 2012 г. за изпълнение на Областната стратегия за развитие на социалните услуги 2011-2015 г. Съгласувани бяха предварителните регионални генерални планове за водоснабдяване и канализация на две обособени територии – на  „Бяла” ЕООД, гр. Севлиево и на „ВиК” ООД Габрово.

Непрекъсната е била още координацията на регионално ниво със секретариата на Регионалния съвет за развитие на Северен централен район (РСР). „Като Областен управител участвах и в заседанията на РСР, свързани с: представяне на планови документи на национално ниво, одобряване на годишни доклади, възможности за финансиране на задължения по Закона за регионалното развитие, обсъждане на ключови проекти за рехабилитация и модернизация на пътната инфраструктура и др.“, допълни областният управител.

Активните мерки в сферата на постигане на устойчиво социално-икономическо развитие чрез координация с териториалните структури са довели до подобряване на контрола и отчетността на дейността на териториалните звена на територията на Област Габрово – изискани са били отчети от 29 регионални структури. Всички са представили информацията в изискуемия срок. От направения анализ става ясно, че териториалните звена изпълняват поставените им задачи.

Очаквайте още актуална информация относно свършеното от областния управител на Габрово и неговия екип на по-късен етап.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Започва подготовката за благоустрояване на парк Баждар

Published

on

Във връзка със стартиране дейностите по изграждане на най-големия вътрешноградски парк в Габрово – „Баждар“ започва премахване на дървесна растителност в лошо фитосанитарно състояние, боледуващи дървета от корояди, сухи, паднали и потенциално опасни такива, както и паднала суха дървесна маса, храсти и издънкова малоразмерна растителност на територията на парка.

Проектът включва основен ремонт и модернизация на алейната мрежа, зелената система, паркообразуващите елементи, съоръжения и атракции при минимална намеса в теренните дадености и максимално запазване на съществуващата дървесна растителност.

Условно паркът ще бъде разделен на три основни зони: Зона Юг; Зона Център и Зона Север. Във всяка от тях са заложени дейности за реставрация и преизграждане на съществуващи паркови елементи – алеи, подпорни стени, канавки, водостоци, пешеходни трасета, кътове за отдих, перголи, пейки; създаване на велосипедни алеи, детски площадки, зони за спорт, за пикник, парково обзавеждане.

За цялата територия е проектирано парково осветление, а за ключови композиционни елементи – художествено осветление. Благоустрояването на парка включва също екстремен велопарк – в северната паркова зона и детски полигон (велопарк) на подходящ равен терен.

Ще бъдат изпълнени решения за отводняване на територията на парка, поливането на зелените площи, водоснабдяване и отвеждане на отпадните води на обслужващите сгради и съоръжения.

Зареди още

Любопитно

Търсят кмет и заместник – кмет на Габрово за един ден

Published

on

За поредна година Община Габрово ще бъде част инициативата за кариерно ориентиране „Мениджър за един ден“ и ще посрещне любопитни, мотивирани и пълни с идеи младежи, които имат желание да участват пряко в работата на институцията и да видят как минава един динамичен ден. 

Към кмета Таня Христова тази година се присъединяват и заместник ‐ кметът по „Образование, социални дейности, култура и туризъм“ Невена Минева и заместник ‐ кметът по „Строителство, инфраструктура и екология“ Деян Дончев. 

Желаещите да заемат за ден техните позиции могат да кандидатстват, като първо се регистрират в сайта на „Мениджър за един ден“ и подадат кандидатурата си: 

– за позицията Кмет на Община Габрово – Кмет на Община Габрово – Мениджър за един ден | JA Bulgaria 

-за позицията Заместник‐кмет „Образование, социални дейности, култура и туризъм“ – Заместник‐кмет ОСДКиТ – Мениджър за един ден | JA Bulgaria 

-за позицията Заместник‐кмет „Строителство, инфраструктура и екология“ – Заместник – кмет по строителство, инфраструктура и екология – Мениджър за един ден | JA Bulgaria 

Ако искаш да станеш част от екипа на Общината, макар и само за един ден, кандидатствай! 

Един ден не е достатъчен да научиш всичко, но е достатъчен, да провокира интерес, за да можеш натрупаните впечатления по-късно да развиеш в умения.  

Инициативата е организирана от Джуниър Ачийвмънт България и е достъпна за младежи, ученици и студенти на възраст 16-23 от цялата страна. Посланието на кампанията е „Започни от тук!“. 

Зареди още

Култура

Поредна фестивална селекция за Куклен театър – Габрово

Published

on

Превърнал се във визитна картичка на кукления театър, спектакъла – „Главатарят, който искал да плени месечината“, след седмично турне в град Кюстендил, ще вземе участие в 7- то издание на Международния фестивал на изкуствата – „Магията на вятъра“ – 2025, който се провежда в Сливен.

След завръщането си екипа на Главатаря, няма миг спокойствие, между репетициите на новото премиерно заглавие „Макс и Морис“, за втори път поема към фестивална дестинация. Само преди два месеца трупата се завърна от XII-ТИ Международен куклен фестивал на открито – „Дни на куклите“ – 2025, провел се в Бургас, където бе покорена в два дена публиката с представлението – „Бременските музиканти“ под режисурата на Мая и Митко Димитрови.

Престижното събитие селектирало участието на габровския куклен театър, се е  утвърдило като сцена, отворена към различни публики – деца, тийнейджъри, възрастни, жители и гости на Сливен. Фестивалът е с многостранно послание и за това няма състезателен характер – за почитателите на кукления театър и за всички, които търсят живо и разнообразно културно преживяване.  

Спектакълът – „Главатарят, който искал да плени Месечината“ с участието на Алекса Манчева, Виктория Василева, Янна Генчева, Павел Кинчев, Петър Гайдаров е драматизация по турска народна приказка, но в процеса на работа целенасочено екипът се стремеше да надскочи националния характер на произведението.

Въз основа на тази трактовка представлението придоби по-мащабен – извън битов и глобален лик. Сценография и кукли – Елена Цонкова, художественото осветление – Ивайло Марков, авторска музика – Станимир Иванов Програмата включва внимателно подбрани, награждавани спектакли, които представят най-доброто от сцената на България и света.

Във фестивала ще участват театри от Бургас, Ямбол, Габрово, Плевен и София, както и международни гости, сред които Турция и унгарската трупа „Малко театро“ от Будапеща – дългогодишен партньор на селекционера. Събитията ще реализира в  различни локации и пространства. Основната сцена на Кукления театър, читалище „Зора“, където ще се състои габровският спектакъл и Националната художествена гимназия – „Димитър Добрович“.

Освен театралните заглавия, програмата включва уъркшопи, изложби, стрийм шоу и открити събития на площада пред театъра и пред общината. Мисията е да достигне всичко до възможно най-много хора – дори случайни минувачи. Да се изненадат и да се потопят в магията на изкуството.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица