

Новини
Общината като стопанин

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved
Признавам, че доста се двоумих преди да занимавам читателите с неща, които ме шокират в Габрово. Но тъй като знам, че дребни проблеми няма, реших да споделя своите притеснения. Вчера на светофарите до бившата Стоматология едва не ме блъсна конска каруца, с два огромни чувала в нея, управлявана от ромче на 10-12 год. До Второ основно училище в самите контейнери се бяха настанили 2-3 полуголи 5-6 годишни ромчета, които ровеха в отпадъците.
Затова питам и искам институциите да ми отговорят!
Нарушава ли се Наредба 10 на Общината, която регламентира отглеждането на селскостопански животни в градска среда. Нарушава ли се ЗООР и Наредба 3 на Общината? Защото конете се отглеждат в центъра на града и пасат необезпокоявани на брега на реката, до бившото ХЕИ.
Знаят ли съответните служители от Закрила на детето в какви условия живеят и с доходи се издържат тези деца? Защото признавам, че ми омръзна да чета за проекти, с които ще интегрираме ромите. А и доста европейски пари се наляха в държавата и потънаха незнайно къде. И понеже стана въпрос за контейнери, не мога да не споделя своите и на съкварталците си притеснения. Беше премахната, изградената законно (със съответния протокол) площадка до паметника на Митко Палаузов. Мотиви – никакви. И макар, че живущите наоколо си искаха старата площадка, контейнерите бяха преместени на съседната улица, която не е ремонтирана и мястото е крайно неподходящо.
Вместо да развалят нещо направено, по-добре администрацията да бе помислила за пространството до паметника на Тотю Иванов, ограден с мръсни контейнери (без площадка) и обърнато в безплатен паркинг.
Време е в този град да започне да се мисли, с мисълта на СТОПАНИН и с нашите предложения и с нужния контрол, нещата да тръгнат напред.
Текат възстановителните дейности по ул.,,Неофит Рилски“, които пораждат поредица от въпроси.
Защо набързо бе асфалтира улицата, преди да се изградят тротоарите, което от своя страна доведе до трайно замърсяване със строителни отпадъци и донякъде до увреждане на трайната настилка?
Кой и кога ще възстанови левия (посока центъра) тротоар след приключилото свързване с новия водопровод и кой и кога ще почисти строителните отпадъци след фирмите-изпълнители?
След като старият тротоар, незнайно защо, бе свързан с новия на номер 27, до блока се образува блато от дъждовната вода, която няма къде да се оттича. Не случайно народът е казал, че няма глупава вода, а има глупав инженер и затова водата пълни мазите и основите на блока.
Пред същия блок, на новия асфалт, се образува езеро при всеки дъжд и всяка преминаваща кола изхвърля водата до прозорците на 1-я етаж.
Надяваме се тези 2 проблема да намерят решение в най-кратко време.
Защо след като почти месец се полагаха бордюри по ул.,,Чардафон“, същите се демонтираха и ще се поставят отново. Липса на контрол или несъгласуваност с изпълнителя е причината за това, което ме подсеща, че на ул.,,Нитолаевска“ на места плочките се редиха 3 пъти.
Ще се мести автобусната спирка от ,,Любовната чешма“ на старото й място, но съгласувано ли е това с КАТ, тъй като всички спрели в района на аптека ,,Амброзия“ коли, ще бъдат в нарушение по ЗДП.
Извинявам се на всички съграждани, чиито проблеми не съм изложила, но всеки има право да сподели болката си – друг е въпросът дали това ще доведе до промяна.
Автор: Детелина Венкова – член на КС на ГД ,,ДНЕС“ – Габрово.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Крими
Инцидент с велосипедист край Яворец


Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.
Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.
В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.
Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Новини
Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината


Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.
Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.
Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.


Новини
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост


От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.
Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.
НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.
Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.
Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.
Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.
До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

-
Икономикапреди 5 дни
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
-
Новинипреди 5 дни
По стъпките на героите
-
Любопитнопреди 4 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево
-
Кримипреди 5 дни
Задържан е садистът, убил малко коте в Севлиево
-
Икономикапреди 5 дни
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева
-
Новинипреди 2 дни
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост
-
Новинипреди 2 дни
140 години от Съединението
-
Икономикапреди 4 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници