Свържи се с нас

Икономика

МДМТ-Тремол предпочитан партньор за Касови апарати и фискални системи

Кое прави МДМТ-Тремол предпочитан партньор в обслужването на Касови апарати и фискални системи?
*Платена публикация*

Published

on

През последните няколко години МДМТ – оторизиран търговски, фискален и сервизен център на Тремол в регион Габрово, все по-бързо и уверено разширява пазарния си дял и доказва стабилността си. Все повече търговски обекти търсят съдействие от компанията за цялостно фискално оборудване, системи за управление и контрол на бизнеса, съвременни средства за комуникация между звената (подаване на поръчки от сервитьор към кухня чрез мобилни устройства тип таблет) и др. Голяма част от туристическите обекти в региона се обръщат към фирмата със запитвания и търсят професионален съвет за модернизиране на техническото си оборудване, изграждане на електронни заключващи системи, осигуряване контрол на достъпа на персонала до различни зони в обекта и др.

IMG_34101

За мнозина е изненадващо как извън всяка комерсиална логика, фирма, която  предлага фискален продукт само на един производител (Тремол) и една софтуерна компания (Мистрал), в относително затворен икономически район успява да постигне такива резултати и сериозна репутация.

Отговорът на компанията е изключително обоснован и логичен:

Когато МДМТ избира продуктите, които ще предлага се води от 1 принцип: „Кое е най-доброто за клиента? Кое е достатъчно качествено, надеждно и удобно за него?“

Така проучвайки техническите параметри и надеждността на наличната на пазара техника, МДМТ избира устройствата и марката, които отговарят на критериите на клиентите и работи само с тях- познава ги в дълбочина и осигурява пълно техническо обслужване, в собствения си сервиз. А това спестява време и средства на клиентите. Затова и МДМТ като единствен фискален център на Тремол в региона има право да сменя фискална памет на касов апарат и го прави в рамките час, независимо от това с коя фирма клиентът има договор за годишно обслужване.

2_mdmt_KA_fisk

Водени от принципа за осигуряване на най-доброто, МДМТ винаги мисли и в посока как да добави стойност към бизнеса на своите клиенти,  какво може да оптимизира техните разходите и повиши приходите от дейността им. Затова, след тестове на различни продукти,  фирмата започва да предлага и  софтуер  за управление и контрол на бизнеса  отново само на една компания – „Мистрал“. Днес все повече клиенти ползват различните версии на програмата спрямо типа на обекта (заведение/ хотел/ магазин). Справките, които софтуерът предлага подпомагат бизнеса като показват реална статистика за дейността, търсенето, нивата на печалба, продуктите/услугите, които не носят приходи и следва да се заменят с други, както и определят  приноса на всеки служител към резултатите на фирмата.

3_Mistral_bild_F

Познаването на нуждите и критериите на клиентите,  изцяло изчистената концепция за марка и предлагането на доказал се продукт може да са предпоставка, но не и достатъчна причина за успех.  Важни са също качеството на сервизното оборудване, с които разполага фирмата, бързината на действие (ремонтите се извършават в собствения сервиз на МДМТ), съотношението цена-качество, гъвкавият начин на работа (опциите за обслужване на място или дистанционно, както и наличието на различни планове за сервизни договори, съобразени с нуждите на клиента).

Онова, обаче, което прави фирмата специална за клиентите е отношението и качеството на обслужване,  а това МДМТ постига с непрекъснато развитие на знанията и компетенциите на своя екип.

4_mdmt_tremol_fi_centre

Работното време на търговския и сервизен център на МДМТ е от понеделник до петък от 9:00 – 18:30ч., събота от 10:00-14:00ч., а адресът на фирмата – гр. Габрово, ул. „П. Каравелов“ No 3 (срещу касите на енергото).

Повече информация можете да получите на www.mdmt.bg и fb: www.facebook.com/MDMTSERVICE.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Вземете безвъзмездно до 100 000 лв. за фотоволтаици – нова програма за бизнеса

Published

on

Микро, малки и средни предприятия вече могат да се възползват от нова възможност за финансиране на фотоволтаични системи и енергийно ефективни решения. Това е възможно чрез процедура BG16RFPR001-2.004 „Eнергийна ефективност и използване на енергия от възобновяеми източници в предприятията” по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“  2021-2027 г. (ПКИП).

С общ бюджет от 126 млн. лв., програмата цели да ускори прехода към климатична неутралност и да помогне на над 1 200 предприятия в страната да намалят разходите си за енергия чрез модерни технологии и възобновяеми източници. Подкрепата е насочена към инвестиции, които водят до по-ниски разходи за електроенергия и повишават устойчивостта на фирмите.

Какво се финансира?
Предприятията могат да получат между 30 000 и 100 000 лв. безвъзмездна помощ, с интензитет до 65% от стойността на проекта за следните дейности:

  • изграждане на фотоволтаични системи за собствено потребление;
  • инсталиране на батерии за съхранение на енергия;
  • закупуване на енергийно ефективни машини и оборудване;
  • подмяна на старо осветление с LED и интелигентни системи за управление;
  • всички съпътстващи разходи по монтаж, свързване и пускане в експлоатация.

Кои фирми могат да кандидатстват?
За да участват в процедурата, предприятията трябва да отговарят на следните условия:

  • Да са регистрирани преди 31.12.2021 г.;
  • Да попадат в определените допустими икономически сектори (КИД-2008);
  • Да имат реализиран минимален оборот за 2023 г.:
    – 100 000 лв. за микропредприятия;
    – 300 000 лв. за малки;
    – 1 000 000 лв. за средни предприятия;

Важно: Предприятия, които развиват дейност в приоритетни райони, какъвто е и Габрово, получават предимство при оценката на проектите.

Защо е важно?
С нестабилните цени на електроенергията и все по-честите прекъсвания на захранването, фотоволтаичните системи и енергийната ефективност вече не са само тенденция, а необходимост, особено за бизнеса, който търси устойчивост, предвидимост на разходите и по-добра конкурентоспособност.

И в Габрово интересът расте
Габрово попада в списъка с приоритетни райони, където проектите ще бъдат оценявани с допълнителни точки. Това дава сериозно предимство на местния бизнес в класирането.

През последните години в региона се наблюдава засилен интерес към фотоволтаични решения. Все повече компании в Габрово инвестират в енергийна независимост, особено предвид зимните периоди с нестабилно захранване и високи цени на електроенергията.

Според експерти, изграждането на фотоволтаична система с батерии е не само екологично, но и икономически оправдано – инвестицията се изплаща средно за 3–4 години, а системата работи над 20 години.

Интер Пауър – водещ партньор в Габрово и региона
С дългогодишен опит и десетки успешно изградени фотоволтаични системи, Интер Пауър е сред най-доверените и предпочитани изпълнители в региона. Те ще ви съдействат от първоначалната консултация до реализацията на проекта, включително при подготовката на документи, избор на оборудване и техническо изпълнение като ще спестим време, ресурси и административна тежест.

Интер Пауър предлага:

  • Пълна проверка за допустимост по програмата;
  • Изготвяне на проектна документация;
  • Консултация и съдействие при кандидатстване;
  • Проектиране, доставка и монтаж на фотоволтаична система;
  • Техническа поддръжка и въвеждане в експлоатация.

А какво предстои за физическите лица?
Въпреки че тази програма е насочена само към бизнеса, домакинствата също трябва да помислят за енергийна независимост. Очакванията за зимата са тревожни – възможни са нови увеличения на цената на електроенергията, както и чести прекъсвания на електрозахранването, особено в по-малки населени места и планински райони.

Собствената фотоволтаична система с батерия дава:

  • Спокойствие при аварии или прекъсвания
  • Намаляване на сметките за ток
  • Принос към опазване на околната среда

Интер Пауър предлага и индивидуални решения за физически лица – съобразени с енергийните нужди на всяко домакинство, с гъвкави схеми на плащане и възможности за бъдещо финансиране по национални програми.

За повече информация относно програмата, кандидатстването и условията, свържете се с Интер Пауър на e-mail: r.peykova@inter-power.eu или на тел. 0877 801 815.

Зареди още

Икономика

Над 4 млрд. лева ще бъдат инвестирани в енергийна ефективност

Published

on

Над 4 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради в страната до края на 2029 г. В тази сметка са включени средствата от Плана за възстановяване и устойчивост, Фонда за справедлив преход на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. и втория етап на Националната програма за енергийна ефективност, която ще стартира до края на т.г.

Това обяви в Габрово заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Дора Янкова. Тя участва във форум „Кметовете говорят“, организиран от „ЕнЕфект“ и Община Габрово. В него се включиха още вицепремиерът Томислав Дончев, кметът на Габрово Таня Христова, изпълнителният директор на Фонд на фондовете Александър Ненков, изпълнителният директор на ЕнЕФект Драгомир Цанев, кметове на общини, представители на местната и на централната власт от цялата страна, международни партньори от Испания, Словакия, Чехия, Гърция, Финландия, представители на бизнеса, неправителствения сектор и др.

Зам.-министър Янкова отбеляза, че в момента тече изпълнение на одобрените 1038 проекта по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), чрез които около 150 000 български граждани ще имат възможност да обновят жилища си. В тази връзка тя поздрави кмета на Габрово за проявената инициативност и информира, че по двата етапа на програмата в общината ще бъдат обновени общо 24 жилищни блока с 807 жилища в тях, със 77 000 кв. м застроена площ на стойност 22,5 млн. лв.

„Първата национална програма за енергийна ефективност генерира около 5000 сдружения на гражданите в цялата страна, от които са обновени 1968 жилищни блока, а средствата за реновиране на други 48 са предоставени на съответната община, на чиято 2 територия се намират. По Плана за възстановяване и устойчивост кандидатстваха 3006 сдружения, от които 660 се повтарят. Това означава, че в обществото има голяма енергия и интерес гражданите да си обновят жилищата, понижавайки разхода за енергия и подобрявайки стандарта си на живот. Това ни задължава да разработим нови стимули и инструменти, чрез които да санираме стария жилищен фонд“, коментира още заместник-регионалният министър.

Дора Янкова информира, че от 1 юли ще започне разплащането към общините по вече сключените договори за енергийна ефективност по ПВУ. Първоначално са предвидени около 33 млн. лв., като по-голямата част от тях са предназначени за покриване на разходите на домакинствата за технически паспорт и енергийно обследване, които бяха необходимо условие за кандидатстване по ПВУ.

Съгласно регламента сдруженията на собствениците с одобрени проекти и сключени договори получават обратно парите си по Етап 1. „Опитваме се да наваксаме голямото забавяне от предишни управления. Благодарение на активността на правителството и доверието от страна на ЕК, успяхме да запазим целия ресурс за енергийна ефективност по ПВУ“, коментира още Янкова.

Заместник-регионалният министър каза още, че до края на годината ще стартира и вторият етап на Националната програма за енергийна ефективност, която е с ресурс от 2,5 млрд. лв. до края на 2029 г. „В момента в дискусия с Националното сдружение на общините и професионалните организации разработваме методическите указания и правилата за кандидатстване и изпълнение. Стремежът ни е да направим програмата с максимално олекотени административни процедури, без излишни тежести. В същото време програмата ще е справедлива и прозрачна, за да се разходва по най-добрия начин общественият ресурс“, коментира Янкова.

Според нея е много важно да се защити интересът на малките населени места, защото до момента в 103 малки общини няма нито един одобрен проект за саниране на сгради, въпреки че са били допустими по някои от програмите.

Предстои да се обявяват и пазарни консултации за определяне на референтната стойност на цената за саниране на сградите. Целта е строителните фирми да дадат актуални цени на стойностите на материалите и труда, с оглед инфлационните процеси от 2023 г. насам, за да има пазарни цени.

„Предстои ни и дебатът за нова жилищна стратегия, борбата с енергийната бедност и достъпа до жилище. Трябва да обсъдим и бъдещите програми за саниране, те да не се свеждат само до топлоизолация и дограма, а за цялостно енергийно обновяване 3 и управление на сградите, достъпна среда, зелени мерки, подобряване на цялата среда около блока – осветление, паркинг, площадки и т.н.“, коментира още Янкова.

Зареди още

Икономика

Габрово събира държавата, науката и бизнеса в името на иновациите и растежа

Published

on

В Ритуалната зала на Община Габрово се проведе ключова среща между заместник министър-председателя и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев, представители на Министерския съвет и Министерството, кмета на Габрово Таня Христова, научната общност и представители на бизнеса от региона.

Събитието бе организирано от Министерството на иновациите и растежа, в партньорство с Община Габрово, Технически университет – Габрово и Регионалния иновационен център „Амбициозно Габрово“. В центъра на дискусиите бяха новите възможности за финансиране по европейски програми, насочени към малките и средни предприятия, иновациите, дигитализацията и енергийната ефективност.

Представителите на Министерството подчертаха, че до края на годината се очакват над 20 процедури по двете управлявани програми с общ бюджет над 1 милиард лева. Сред водещите теми бяха Индустрия 4.0, цифровите двойници, изкуственият интелект и развитието на иновационната инфраструктура – ключови приоритети, които ще формират бъдещето на българската икономика.

Особено внимание беше отделено на нуждата от по-тясно взаимодействие между бизнеса и научните среди, включително използването на лабораторна инфраструктура и развитието на индустриални зони в стратегически райони.

Според Томислав Дончев, в момента се развиват 10 индустриални зони, но страната се нуждае от още поне толкова, за да се ускори реализацията на инвестиционни проекти и да се съкрати времето за тяхната реализация поне четири-пет пъти. Енергийната ефективност също бе сред основните акценти – определена като стратегически инструмент за повишаване на конкурентоспособността, устойчивостта и енергийната независимост на страната.

По време на срещата бе повдигнат въпросът за Центровете за върхови постижения и Центровете за компетентност, включително този в Техническия университет – Габрово. Въпреки направените инвестиции за милиони левове, инфраструктурата остава слабо използвана от бизнеса.

Вицепремиерът обяви, че скоро ще бъде създадена публична платформа с информация за наличното оборудване и условията за достъп до всеки технологичен парк в страната. Сред обсъдените теми бе и тази за отбранителната индустрия, където Дончев изрази желание разходите да се превърнат във възможности.

Той подчерта потенциала на България да се утвърди като производител на дронове и специализирани продукти за сектора – посока, която би дала силен тласък на икономиката.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица