Свържи се с нас

Икономика

МДМТ-Тремол предпочитан партньор за Касови апарати и фискални системи

Кое прави МДМТ-Тремол предпочитан партньор в обслужването на Касови апарати и фискални системи?
*Платена публикация*

Published

on

През последните няколко години МДМТ – оторизиран търговски, фискален и сервизен център на Тремол в регион Габрово, все по-бързо и уверено разширява пазарния си дял и доказва стабилността си. Все повече търговски обекти търсят съдействие от компанията за цялостно фискално оборудване, системи за управление и контрол на бизнеса, съвременни средства за комуникация между звената (подаване на поръчки от сервитьор към кухня чрез мобилни устройства тип таблет) и др. Голяма част от туристическите обекти в региона се обръщат към фирмата със запитвания и търсят професионален съвет за модернизиране на техническото си оборудване, изграждане на електронни заключващи системи, осигуряване контрол на достъпа на персонала до различни зони в обекта и др.

IMG_34101

За мнозина е изненадващо как извън всяка комерсиална логика, фирма, която  предлага фискален продукт само на един производител (Тремол) и една софтуерна компания (Мистрал), в относително затворен икономически район успява да постигне такива резултати и сериозна репутация.

Отговорът на компанията е изключително обоснован и логичен:

Когато МДМТ избира продуктите, които ще предлага се води от 1 принцип: „Кое е най-доброто за клиента? Кое е достатъчно качествено, надеждно и удобно за него?“

Така проучвайки техническите параметри и надеждността на наличната на пазара техника, МДМТ избира устройствата и марката, които отговарят на критериите на клиентите и работи само с тях- познава ги в дълбочина и осигурява пълно техническо обслужване, в собствения си сервиз. А това спестява време и средства на клиентите. Затова и МДМТ като единствен фискален център на Тремол в региона има право да сменя фискална памет на касов апарат и го прави в рамките час, независимо от това с коя фирма клиентът има договор за годишно обслужване.

2_mdmt_KA_fisk

Водени от принципа за осигуряване на най-доброто, МДМТ винаги мисли и в посока как да добави стойност към бизнеса на своите клиенти,  какво може да оптимизира техните разходите и повиши приходите от дейността им. Затова, след тестове на различни продукти,  фирмата започва да предлага и  софтуер  за управление и контрол на бизнеса  отново само на една компания – „Мистрал“. Днес все повече клиенти ползват различните версии на програмата спрямо типа на обекта (заведение/ хотел/ магазин). Справките, които софтуерът предлага подпомагат бизнеса като показват реална статистика за дейността, търсенето, нивата на печалба, продуктите/услугите, които не носят приходи и следва да се заменят с други, както и определят  приноса на всеки служител към резултатите на фирмата.

3_Mistral_bild_F

Познаването на нуждите и критериите на клиентите,  изцяло изчистената концепция за марка и предлагането на доказал се продукт може да са предпоставка, но не и достатъчна причина за успех.  Важни са също качеството на сервизното оборудване, с които разполага фирмата, бързината на действие (ремонтите се извършават в собствения сервиз на МДМТ), съотношението цена-качество, гъвкавият начин на работа (опциите за обслужване на място или дистанционно, както и наличието на различни планове за сервизни договори, съобразени с нуждите на клиента).

Онова, обаче, което прави фирмата специална за клиентите е отношението и качеството на обслужване,  а това МДМТ постига с непрекъснато развитие на знанията и компетенциите на своя екип.

4_mdmt_tremol_fi_centre

Работното време на търговския и сервизен център на МДМТ е от понеделник до петък от 9:00 – 18:30ч., събота от 10:00-14:00ч., а адресът на фирмата – гр. Габрово, ул. „П. Каравелов“ No 3 (срещу касите на енергото).

Повече информация можете да получите на www.mdmt.bg и fb: www.facebook.com/MDMTSERVICE.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Габрово се срина до 15-то място в страната по заплати

Published

on

Област Габрово регистрира сериозен спад в класацията по средна брутна месечна работна заплата и вече се нарежда на 15-то място в страната. Това сочат последните данни на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, за първото тримесечие на 2025 година.

Само три месеца по-рано, в края на 2024 г., областта заемаше 9-та позиция. Сега Габрово отстъпва зад София (столица), Варна, София (област), Враца, Пловдив, Стара Загора, Русе, Бургас, Плевен, Шумен, Перник, Търговище, Разград и Велико Търново.

Средната месечна работна заплата в Габрово за периода януари–март 2025 г. възлиза на 1 845 лева. Това е понижение от 4.3% спрямо четвъртото тримесечие на 2024 г., когато средното възнаграждение е било по-високо. По месеци, през януари тя е 1 820 лв., през февруари – 1 823 лв., а през март достига 1 892 лв. Макар и на годишна база да има ръст от 10.8% спрямо същия период на предходната година, но този ръст не е достатъчен, за да задържи областта в по-предна позиция спрямо останалите региони.

По-сериозно увеличение на заплатите се отчита в обществения сектор – 20.2%, докато в частния ръстът е по-скромен – 7.8%. Най-голям спад в заплащането е отчетен в секторите „Професионални дейности и научни изследвания“, „Образование“ и „Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети“.

В същото време се наблюдава увеличение на заплатите в „Селско, горско и рибно стопанство“, „Строителство“ и „Административни и спомагателни дейности“. По отношение на нивото на възнагражденията по икономически дейности, най-високо платени през първото тримесечие са били служителите в „Държавно управление“ със средна заплата от 2 319 лв., следвани от заетите в „Образование“ – 2 208 лв., и тези в „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 054 лв. Най-ниски са били заплатите в секторите „Административни и спомагателни дейности“ – 1 173 лв., „Други дейности“ – 1 342 лв., и „Култура, спорт и развлечения“ – 1 470 лв.

Спадът на област Габрово с шест позиции в рамките на едно тримесечие е показателен за икономическия натиск и дисбаланси в пазара на труда. Това поставя предизвикателства пред устойчивото развитие на региона и откроява нуждата от целенасочена подкрепа в секторите с намаляващи доходи.

Зареди още

Икономика

Габрово дава глас на бъдещето: Устойчиви градове, енергийни общности, нова визия

Published

on

За четвърта поредна година Габрово ще бъде домакин на дискусионния форум „Кметовете говорят“, който се завръща в разширен формат на 24 и 25 юни 2025 г. Събитието ще е в рамките на конференцията „Изпълнението започва сега: Решения за забавени процеси в търсене на устойчиви резултати“. На фокус ще са ключови въпроси, свързани със стъпките към по-добро управление на проектите и прилагане на технологични иновации в полза на общините. 

Програмата предвижда представяне на визията „Габрово 2030“ от кмета Таня Христова – стратегически инвестиции, системни решения и енергийна независимост. Темата ще бъде надградена от вицепремиера Томислав Дончев, който ще очертае възможностите пред общините и гражданите в контекста на новите програми за енергийна ефективност както чрез националното финансиране до 2030 г., така и по Социалния климатичен фонд.

За участие в сесията е поканена и Дора Янкова, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството с ресор „Сградно обновяване“, която ще даде практически указания за изпълнението на текущите проекти по Националния план за възстановяване и устойчивост. Двудневният форум ще обърне внимание на темата за ролята на градовете в борбата с климатичните промени. Опитът си ще споделят експерти от Габрово, Столична община, финландския град Еспоо, както и представители на бизнеса относно изграждане на енергийни общности, фотоволтаични системи, локални решения за геотермална енергия, системи за управление на енергията чрез изкуствен интелект, пътни карти за сградно обновяване.

Събитието ще завърши с отворена среща за гражданите на Габрово на тема „Какви са ползите от енергийната ефективност, възобновяемата и споделената енергия?“. В нея ще бъдат представени резултатите от соларни обследвания в квартали на града, термографски визуализации на топлинни загуби, примери за местни ВЕИ системи и модели за собствено потребление на енергия в многофамилни сгради.

Конференцията ще се състои присъствено в зала „Възраждане“ и зала „Ритуална“ на Община Габрово. Организатори са Центърът за енергийна ефективност „ЕнЕфект“, Общинската мрежа за енергийна ефективност „ЕкоЕнергия“, Областният информационен център и Община Габрово. Участието е безплатно с регистрация в електронна форма на адрес – https://forms.gle/gQMsV49KFgQDjUbY8 .   Предварителна програма.

Зареди още

Икономика

Изкуственият интелект в производството

Published

on

Изкуственият интелект (ИИ) бързо навлиза във всички сфери на нашия живот, включително и в производството. В рамките на проекта DIGITAL COACH INTELIGENCE Габровската търговско-промишлена палата проведе двудневен семинар.

В първия ден участниците – на място и онлайн, се запознаха с бъдещите дейности по проекта, примери от Учебната фабрика на Рурския университет в Бохум, Германия за контрол на качеството с помощта на ИИ, добри практики в приложението му в управлението на човешките ресурси. Ръководителят на Дигиталния иновационен хъб за Северен централен район Светослав Матеев представи възможностите за подпомагане на фирмите и публичната администрация. Семинарът беше открит от зам. – областния управител на Габрово Иван Любомиров.

Във втория ден ученици от ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“ в Габрово участваха в пилотно обучение за контрол на качеството в производството с помощта на изкуствен интелект. Представителите на учебната фабрика към Рурския университет в Бохум, Германия ги запознаха как на практика може да се използва ИИ в контрола на качеството, какви са стъпките при разработване на такова приложение.

Учениците имаха възможност да направят на практика подбор на данни за обучението на ИИ. Увериха се, че никак не е лесно да подбереш такива данни, които да дадат добър краен резултат от работата на ИИ. В края на обучението всички ученици получиха сертификати.

Повече за проекта:
Габровската търговско-промишлена палата е партньор за България по проекта DIGITAL COACH INTELIGENCE. Водеща организация е Институтът за трудово правни науки към Рурския университет в Бохум. Участват и Катедрата по производствени системи към университета, Университетът в Гренобъл (Катедра „Индустрия 4.0“, Фабрика за обучение и изследвания, Франция), Университетът в Будапеща (Технологичен център BME „Индустрия 4.0“, Фабрика за обучение и изследвания, Унгария) и консултантска фирма по управление от Ираклион (Крит, Гърция).

Целта е да предоставим решения с ИИ на малки и средни предприятия (МСП). Потенциалът е огромен, независимо дали става въпрос за осигуряване на качеството в производството, за оптимизиране на сътрудничеството между хора и роботи или за вътрешни логистични процеси. Проектът се основава на своя предшественик „Digital Coach“, който беше признат от ЕС за проект с най-добри практики. В рамките на този проект хора от МСП бяха обучени като цифрови треньори, които ефективно следят за промените, включват служителите и помагат за преодоляване на съпротивата срещу новите технологии. Сега ще разширим сферата им на дейност, като включим и областта на изкуствения интелект. Предвижда се и активно включване на учениците от средните училища чрез разработване на гъвкави програми за обучение, които да предизвикат интереса им за работа в промишлеността и да демонстрират как ИИ може да бъде полезен.

Проектът се финансира от програма Еразъм+ в рамките на „Партньорства за сътрудничество“ – Партньорства за сътрудничество в областта на професионалното образование и обучение от 2024 до 2027 г. (2024-1-DE02-KA220-VET-000256987).

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица