Свържи се с нас

Икономика

Местните власти подобряват занаятчийския си сектор

Published

on

Участници в конференцията

Участници в конференцията

Политици, кметове и отговорни лица от 10 европейски страни се срещнаха на международна конференция по партньорски проект на РСО „Централна Стара планина“ за иновативни политики за насърчаване на предприемачеството в сектора на занаятите (ИНОКРАФТС). Събитието, на тема „Интернационализация, професионални мрежи и обмен на информация“ се проведе в края на мсец ноември в град Килкени, Ирландия.

Заместник  – кметът на община Габрово Нела Рачевиц и председателят на Общинския съвет в Тетевен д-р Мадлена Бояджиева, както и експерти по проекта бяха част от делегацията на старопланинските общини.

Сред поредица от срещи, в които партньорите по проекта споделяха опита си и обменяха добри практики за насърчаване на предприемачеството и създаването на собствен бизнес в сектора на художествените и съвременните занаяти, настоящата конференция бе фокусирана върху подобряването на ефективността на регионалните и местни политики за развитие на занаятчийския сектор в Европа.

Тя бе и първата, за която специална покана за участие получиха местни политици от регионите на партньорите, които дискутираха възможностите за прилагане на част от успешните политики на местно ниво и включването им в местните и регионални стратегии за развитие.

Кметът на Килкени Мартин Брет и главният изпълнителен директор на Съвета на занаятите на Ирландия Карен Хенеси

Кметът на Килкени Мартин Брет и главният изпълнителен директор на Съвета на занаятите на Ирландия Карен Хенеси

Приветствие към участниците в конференцията поднесоха кметът на Килкени Мартин Брет и главният изпълнителен директор на Съвета на занаятите на Ирландия Карен Хенеси. В своите изказвания те споделиха, че изграждането на взаимоотошения с партньорите по проекта осигурява по-голям достъп до международните пазари и е от съществено значение за растежа на сектора на занаятите в международен план.

В първата част на конференцията бяха представени подбрани успешни практики на тема „Интернационализация, професионални мрежи и обмен на информация“. Споделени бяха различни инициативи и инструменти за интернационализация на занаятчийските изделия: предоставяне на бизнес услуги и консултации на стартиращи предприятия; създаване на мрежи от търговци и професионалисти с цел директни продажби на международни пазари; изграждане на социални предприятия с реален икономически ефект; организиране на специализирани панаири и предоставяне на финансова подкрепа за участващи занаятчии.

Модераторът на събитието Хавиер Грефе представи пред присъстващите и обобщение на най-интересните споделени практики и опит по първите две теми на конференциите по проекта, а именно: Бизнес модели и услуги в подкрепа на бизнеса и Достъп до иновативен дизайн и финансова помощ за малки и средни предприятия.

В подкрепа на важността на темите и с оглед необходимостта от допълнителна информация по някои от тях, която да подпомогне дискусиите за прилагане на успешни политики бяха представени опитът на литовската столица Вилнюс и програмата за съживяване на центъра на града „Етнография, изящни изкуства и изложения“, както и инициатива за подкрепа развитието на бизнес сектора на традиционните и художествени занаяти на френския град Реймс.

Занаятчия в работилница за керамика

Занаятчия в работилница за керамика

Българските участници бяха впечатлени от опита на Съвета на занаятите в Ирландия и създадената от тях платформа, чрез която за популяризирането и вдъхването на нов живот на занаятчийските продукти заедно работят бизнес експерти, дизайнери, занаятчии и медии. Това подобрява работата в сектора на занаятите в няколко аспекта – увеличава атрактивността и съвременната стойност на продуктите, развива бизнес уменията на занаятчиите и популяризирането на тяхната работа и продукти.

Всеки от участниците имаше възможност да участва в избрана от него работна група, за да се запознае и зададе въпроси по успешна практика, която намира за най-приложима на местно ниво. Представителите на РСО „Централна Стара планина” взеха участие в работна група за представянето на Фонд за подкрепа на занаятчийски предприятия, който се финансира от италианското правителство и управлява от община Флоренция и Регионалната търговска камара.

В рамките на двудневното събитие беше проведена среща на управляващия екип на проекта, както и посещения на място на занаятчийски работилници за стъкло, керамика, обработка на вълна и изработване на различни изделия от нея.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица