Свържи се с нас

Новини

Истинската цена на Водния цикъл в Габрово?

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Каква е истинската цена на Водния цикъл в Габрово? Колко струва той на един гражданин на Република България ? Колко струва на един гражданин, живеещ в Габрово ? Колко можеше да струва, ако …?

Тези въпроси постави и изрази позиция по тях в приемната на Гражданско движение „ДНЕС“ – Габрово председателят на „Дженерал айдия“ Иван Корназов, по време на пресконференция.


Амортизации на автомобилите на габровци ?

Между 430 и 470 лв. трябва да отдели средностатистическия жител на Габрово, който използва активно автомобила си в условията на рехабилитация и разширяване на мрежата на ВиК. Тази сума е в следствие на изключително ускорената амортизация на гумите и окачването.

Можеше ли тази амортизация да бъде избегната или намалена? Да, можеше да бъде намалена в пъти, ако бе предвиден един малък екип, който всеки ден обхожда трасето и попълва неравностите с инертни материали. Един малък екип от 5-6 човека и едно малко камионче. Но, никой не е помислил за допълнителните разходите на автомобилистите. Ако това беше направено, сега никой не би имал основание да претендира за възстановяване на тези щети.

Съгласно Закона за Задълженията и Договорите (ЗЗД), който виновно причини щета другиму е длъжен да поправи щетата до нейния пълен размер. Дали имаме виновно поведение и кой е виновен в този случай? Липсата на достатъчна разсъдливост у авторите и администраторите на проекта да сведат до минимум въпросните амортизации е достатъчно основание за иск за обезщетение. Общата стойност на щетите по автомобилите се изчислява на повече от 8 млн. лв. Това е сума, която физическите и юридически лица, потърпевши от безхаберието и/или липсата на достатъчно интелект, трябва да платят от своя джоб за да възстановят автомобилите си.

Как практически може да стане компенсирането на потърпевшите? По много начини, най-удачен от които е чрез освобождаване от задължението за плащане на пътен данък – напр. за срок от 7 години.

Цената на водата в условията на многократното й спиране и пускане след СМР ?

Когато се спре водата и се подменя определена част от водопровода се случват две общоизвестни явления.  Водата се оттича от тръбите и те се запълват с въздух. При пускането на водата този въздух се сгъстява и преминава през водомерите, като ги завърта. Най-ощетени са хората от по-високите етажи, тъй като въздухът, както и ел. ток винаги „избират пътят на най-малкото съпротивление”.

Потича мътна вода, която не става нито за миене, нито за пиене, нито за къпане, нито за пране. Тя просто трябва да се източи, но също както и въздухът, който е преминал преди нея, завърта водомерите.

Наличните водомери отчитат доставена питейна вода, част от която не е вода, а друга част не е питейна и не става за нищо. При многократно спиране и пускане на водата, което в случая е ежедневие, имаме налице недобросъвестно отношение към потребителите. Това недобросъвестно отношение е основание за иск по ЗЗД.

Монополистът ВиК е трябвало да отчете това, че клиентите му ще трябва да плащат за доставки, които реално не са извършени и да предложи вариант за компенсиране на клиентите си.  Това задължение произтича от изричното задължение ВиК монополистът да осъществява своята дейност в интерес на обществото. В случая имаме бездействие, което подлежи на санкции както по ЗЗД, така и по Закона за Защита на Конкуренцията (ЗЗК).

Общата щета за габровци възлиза на повече от 1.2 млн. лв.

Недобре съгласувано, хаотично, а често и немърливо изпълнение на СМР. Общата стойност на проекта би могла да е най-малко със 17 % по-ниска, ако СМР се извършваха съгласувано една с друга, ако нещата не се правеха по два-три пъти, ако проектантите и администраторите си разбираха по-добре работата, ако не си пречеха взаимно и ако още от самото начало се полагаха грижи като от добър стопанин и като от някой, който работи така както би работил, ако парите излизаха от неговия джоб.

Тук, логично, възниква въпросът: „Дали това не се прави нарочно, за да се усвоят повече средства?“ Вероятността това да е точно така е твърде висока, от което идва и вторият логичен въпрос: „Дали не става дума за измама с еврофондове?“ Ако това е така е необходим спешен мониторинг от Европейската комисия.

Има ли опасност от зарази и епидемиологична обстановка ?

Като се има предвид начина, по който се съхраняват тръбите – Да, твърде е възможно това да се случи. Защо?

Защото тръбите за питейната вода просто се търкалят покрай пътя не с дни, не седмици, а месеци наред. Освен, че част от тях просто изчезват, друга част стават обект на интерес на най-различни микроорганизми и животни – в т.ч.  и гризачи.

Какви зарази можем да очакваме при тази ситуация?

Най-различни: от епидемия на почти“безобидни“ стомашно-чревни инфекции до много страшни и неличими болести, които в миналото масово са покосявали Европа. На практика – всичко, за което се сетите.

Някой би могъл да възрази, че има РЗИ, която строго контролира „нещата”…

За огромно съжаление, трябва да подчертаем дебело факта, че към настоящия момент РЗИ Габрово е една компрометирана институция, на която не може да се има никакво доверие, не само защото не осъществява стриктен контрол, а и защото се управлява от лице, което определено взима участие в корупционни схеми и на което не може да се има абсолютно никакво доверие. Никакво доверие за него и за ръководената от него РЗИ.

Можете ли да имате доверие на Контролен орган, който се ръководи от човек, назначен на трудов договор в контролираната от този орган МБАЛ?

Ако някой смята,че това е просто конфликт на интереси – жестоко се лъже! Конфликт на интереси има в момента на подписването на този трудов договор, но  от момента на получаването на първата заплата по този договор вече е налице корупция.

Скриването на корупцията зад термини от вида „конфликт на интереси” не е в интерес на обществото. Истината трябва да се назовава в прав текст – ясен и разбираем за всички.

Други рискове за живота и здравето на габровци и пребиваващите в Габрово ?

Съществуват, прекалено   много са и палитрата им е твърде широка. Като се започне с препъване, падане и счупване на крайници, премине се през пропадане в необозначени окопи, ями, дупки и пр. и се достигне до инциденти, които могат да завършат с трагичен край.

И всичко това са опасности, които са по вина на безхаберието, лошата организация, липсата на контрол и заинтересованост у съответните отговорни лица да предприемат необходимите действия с цел опазване на здравето и живота на гражданите (а също и на тяхното имущество). Това са опасности, които се дължат на абсолютно безотговорно поведение, за което в НК са предвидени съотв. санкции.

Това са опасности които грозят и млади и стари, в т. ч. и децата, които нямат изградени достатъчно силни инстинкти за съхранение и които често увлечени в своята игра просто не забелязват опасността.

Всички тези опасности, рискове, както и споменатите в предишните точки, стават пред очите на цялото общество. А контролните органи все още не са се самосезирали.

Поради това ние от „Дженерал айдия“ заемаме категоричната позиция, че е необходимо да се информира за всичко това както Главна Прокуратура, така и ЕК, въпреки, че информацията която смятаме да предоставим на  ЕК може да донесе огромни негативи за България.“

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Валери Божинов стана спортен директор в Севлиево

Published

on

*Снимка: Gong.bg

Бившият голмайстор Валери Божинов започна нов етап от кариерата си, като пое ролята на спортен директор в новака във Втора лига – Севлиево.

Той ще работи рамо до рамо със своя втори баща Сашо Ангелов, който е старши треньор на тима, съобщава „Блиц“.

39-годишният Божинов нееднократно е подчертавал желанието си да остане във футбола след края на активната си кариера.

Той вече има опит като помощник-треньор в Септември (София) и Добруджа (Добрич), а сега ще има ключова роля в структурите на Севлиево. Цялата статия можете да прочетете оттук.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД набира работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Култура

Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие

Published

on

Музей „Етър“ проведе практически семинар, на тема: „Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие.

Опит и вдъхновение от Чешката република“ Лектор на семинара беше д-р Ева Куминкова, главен асистент в катедрата по Европейска Етнология в Масариковия университет в Бърно.

Чрез теоретична част, казуси и групови занимания музейните специалисти преразгледаха традиционната роля на музеите в документирането, опазването и представянето на живото наследство.

Обсъдиха идеята за музеите като културни посредници, свързващи различни публики в областта на културното наследство, и като социални пространства, отговарящи на потребностите на местните общности. Запознаха се с конкретни примери за това как живото наследство е интегрирано в дейността на музеите в Чешката република.

Освен екипа на музей „Етър“, в семинара взеха участие музейни специалисти от РИМ – Габрово, Музей „Дом на хумора и сатирата“, ИМ – Севлиево, ИМ – Дряново, Специализиран музей за резбарско и зографско изкуство – Трявна, ИМ – „Искра“ – Казанлък.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица