Свържи се с нас

Икономика

Образование и обучение се адаптират към бизнеса

Published

on

снимка: Областна администрация - Габрово

снимка: Областна администрация – Габрово

Заместник – областният управител на Габрово Ценка Йонкова и началникът на Регионалния инспекторат по образование Георги Маринов присъстваха на представянето на два проекта по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, които ще бъдат реализирани от две професионални гимназии в областта. Общата цел на проектите е адаптиране на целите и задачите на професионалното образование и обучение към изискванията на местните работодатели, съобщават от Областна администрация – Габрово.

В тази връзка в севлиевската професионална гимназия по механоелектротехника ще реализират проект за „Изграждане на образователен парк с 14 работни места в ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ за провеждане на конкретно практическо обучение по професиите от направление „Електроника, автоматика, комуникационна и компютърна техника”, а в Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“ – Габрово – „Дългосрочно партньорство с работодателите в сферата на икономиката и туризма”.

Специфичните цели, които са заложени с реализирането на проекта от ПГТ „Пенчо Семов” са: приспособяване на учебните планове и програми в областта на икономиката и туризма към нуждите на реалния бизнес; Надграждане на знанията и уменията на учители и ученици в съответствие с потребностите на работодателите; Изграждане на ефективна система за учене чрез прилагане опита на работодателите в учебния процес и стимулиране на учениците към усъвършенстване на професионалните умения и усвояване на нови знания за успешна реализация на пазара на труда. Продължителността на проекта е 12 месеца, като обхваща 147 ученици от 8 до 12 клас, обучаващи се в 15 образователни парка в 3 направления и е на стойност 185 494, 29лв.

ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ

  1. Разработени програми за работа в образователни паркове по нови професии
  2. Изградени 15 образователни парка
  3. Обучени 147 ученици в образователни паркове
  4. Обучени 18 учители за преподаване на иновативни практики
  5. Актуализирани учебни планове по професиите Икономист, Финансист, Хотелиер, Екскурзовод, Аниматор, Ресторантьор.
  6. Разработени учебни програми за ЗИП и СИП по професиите Икономист, Финансист, Хотелиер, Екскурзовод, Аниматор, Кетъринг, Ресторантьор.
  7. Разработени изпитни материали за държавни квалификационни изпити по професиите Икономист, Финансист, Хотелиер, Екскурзовод, Аниматор, Кетъринг, Ресторантьор.
  8. Усвоени и приложени в практическото обучение иновативни практики за: приготвяне на кухня гурме и коктейли, декорация и аранжиране на кулинарни изделия и напитки, прилагане на софтуер за обработка на счетоводна информация, използване на софтуер за обслужване на клиенти в хотел и ресторант, разработване на аниматорски продукт.
  9. Установено дългосрочно партньорство с работодатели от сферата на икономиката и туризма.

Спецефичните цели на проект „Изграждане на образователен парк с 14 работни места в ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров” са: създаване условия за обвързване на професионалното образование и обучение с реалния бизнес чрез включване на работодателите от град Севлиево в образователния процес в ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров”; адаптиране на професионалното образование и обучение към конкретни изисквания на местните работодатели, чрез съвместно разработване на училищни учебни планове, учебни програми за ЗИП и СИП по професиите от направление „Електроника, автоматика, комуникационна и компютърна техника”; да актуализира и усъвършенства знанията и уменията на учителите от професионалната гимназия, съобразно конкретните потребности на работодателите; да спомогне за личностното и професионалното развитие на учениците в съответствие с техните интереси и успешна последваща реализация на пазара на труда.

Продължителността на проекта е 16 месеца, като обхваща 96 ученици от 8 до 12 клас

е на стойност 140 439,44 лв.

ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ

  1. Изграден образователен парк с 14 работни места за нови знания,умения и компетентности в ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров”
  2. Доставено и въведено в експлоатация модерно и съвременно оборудване
  3. 96 ученици от осми до дванадесети клас, завършили обучение в образователния парк по професиите:”Техник на компютърни системи”, Техник на електронна техника”, „Машинен техник” и „Електротехник”
  4. Актуализирани два учулищни учебни плана
  5. Изработени две учебни програми за ЗИП и две учебни програми за СИП
  6. Постигнато високо качество на придобитите знания и умения и придобити професионлани компетенции в реални трудови условия от 96 ученици и 12 учители.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица