Икономика
Палатата отчита дейността си от 2008 – 2012

снимка: Габровска търговско-промишлена палата
Днес, 16 юли, от 16 часа в Конферентната зала на Габровската търговско-промишлена палата ще се проведе Редовното отчетно – изборно събрание на ГТПП. Палатата ще отчете дейността си за периода 2008-2012 г., ще набележи основните насоки за развитие през следващия петгодишен период.
Ще бъде избрано и ново ръководство, информира изпълнителният директор Галина Михнева. При липса на кворум Общото събрание ще започне работа един час по-късно на същото място.
Отчетният период съвпада в голяма степен със световната икономическа криза, което се отрази и на бизнеса в нашия регион. ГТПП организира или се включи активно в организацията на срещи с министри, евродепутати, икономически анализатори, свързани най-вече с последиците от кризата и мерките за тяхното преодоляване. Проведени са били срещи с министри на финансите, с председателя на БТПП Цветан Симеонов, с икономическите анализатори Георги Стоев (управляващ съдружник в Индъстри уоч), Петър Ганев и други икономисти от Института за пазарна икономика. Заедно с Представителството на Европейския парламент в България са организирани Граждански форум “Антикризисни мерки и социална политика – европейски програми и национални действия» с български евродепутати.
Защитата на интересите на членовете си ГТПП осъществяваше в няколко направления – становища по проекти за нормативни актове, внасяни през БТПП, проучване на мнението на фирмите, конкретни инициативи на регионално ниво. Внесени са били в община Габрово искане за промяна методиката на определяне на такса смет за фирмите, успели са да спрат неправомерния натиск върху малки и средни фирми задължително да членуват в Занаятчийската камара. По-късно са се включили активно в работата по изменението на Закона за занаятите.
Основно направление в дейността е била информация и подпомагане на фирмите при кандидатстване за финансиране от оперативните програми. В периода 2008-2011 ГТПП беше главен съорганизатор, а в някои случаи и инициатор на информационни дни по стартирали схеми и мерки най-вече по ОП “Конкурентоспособност” и ОП “Развитие на човешките ресурси”. Проведени са над 20 информационни дни, две срещи с представители на Управляващия орган на ОП “Конкурентоспособност”, с ИАНМСП в качеството й на междинно звено по тази програма, свързани с проблеми в процедурите за изпълнение на проекти. Направени били предложения за промени в Насоките за кандидатстване най-вече за проекти, свързани с технологичната модернизация на предприятия и управление на качеството.
В отчетния период ГТПП е работила основно по международни проекти. Завършила е дейността си по 7 проекта от програма Леонардо до Винчи, в процес на изпълнение в момента са още 3. В резултат на работата им по тези проекти е била създадена секторна квалификационна рамка за професията „мехатроник”, която по-късно била включена в списъка на професиите в България.
От 2008 г. ГТПП е приемна структура на Европейския информационен център „Европа директно”, който покрива територията на Габровска и Ловешка област. През 2012 г. са били утвърдени и за следващия период до 2017 г. Работата на центъра разнообрази дейността на ГТПП и целевите групи, до които достига. За отчетния период са провеждани средно по 25-30 събития годишно, част от които – за широката публика, изготвени са над 100 електронни информационни бюлетина, които се разпространяват до над 800 абонати, имаме над 150 телевизионни и радио предавания и репортажи, над 100 публикации в пресата, подготвени са 5 печатни издания и 3 изложби.
Дейността на „Европа директно” се осъществява в партньорство с областните администрации на двете области, общините, институции и неправителствени организации, с които ГТПП има сключени споразумения за сътрудничество. Основен партньор от създаването на центъра досега е РСО „Централна Стара планина”. Може да се каже, че през този отчетен период ключовата дума в работата на ГТПП е била “Партньорство”. Водена от разбирането, че обединените усилия водят до много по-големи резултати, Палатата създава и поддържа редица работещи партньорства.
Подпомагане на регионалното развитие е друга основна насока в дейността на Палатата. Отделяно е голямо внимание в подготовката на подходящи кадри за бизнеса в региона – включени били в проучвания на нуждите, в планирането на план-приема в професионалните училища, в провеждането на срещи за обсъждане на проблемите в образователната система на региона. Отлично е сътрудничеството им с РИО – Габрово. От няколко години работят активно и с ТУ – Габрово.
ГТПП заедно със свои членове се включи в обществените обсъждания на проекта за западен обходен път и тунел под Шипка, внесени били и становище на УС в подкрепа на проекта.
ГТПП продължи традицията да събира статистически данни за социално-икономическото развитие на Габровска област и да изготвя анализи. През отчетния период е отпечатано третото издание на Социално-икономическия профил на Габровска област – 2010 г., а от миналата година подпомагат Института за пазарна икономика при изготвяне на регионалните профили.
Традиционно силна страна в дейността на ГТПП е квалификацията и преквалификацията. Тя се извършва в две насоки – краткосрочни курсове и семинари, обучение за придобиване на професионална квалификация в клона на Националния център за професионално обучение в системата на БТПП. В краткосрочни обучения годишно се включват между 500 и 600 представители на фирми, а в НЦПО-клон Габрово по ваучерната схема и по заявка на работодатели за периода са обучени 569 лица.
Броят на заверените външнотърговски документи е в пряка зависимост от експортната активност на фирмите в региона. Радващо е, че за отчетния период броят им почти се е запазил на нивото от преди кризата – средно 1100 документа годишно. Нараства броят на преведените (от и на над 10 езика) и легализирани документи, които са над 1000 бр. годишно.
Въпреки тежката икономическа обстановка, ГТПП успя да запази състава на екипа си, икономическата стабилност и да увеличи дейността си. Доизградени бяха офисите на ГТПП.
Работата в посочените направления трябва да продължи, да се проучат нуждите на фирмите и разработят нови услуги, за да остане и през следващия отчетен период Габровската търговско-промишлена палата най-голямата и активна работодателска организация в региона, организацията – партньор на местните и държавни органи за управление в регионалното развитие.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово
Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.
Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.
Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите.
Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Икономика
Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.
Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.
Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.
Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.
Тя гласи:
„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.
Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.
Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“


Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

-
Новинипреди 3 дниПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт
-
Кримипреди един денХванаха мъж с над половин кило марихуана
-
Кримипреди 3 дниЧетири години затвор за тираджия, прегазил жена на пешеходна
-
Икономикапреди един денБез опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово
-
Любопитнопреди 4 дниМотото на Карнавала догодина ще бъде обявено на специална церемония
-
Кримипреди 2 дниИнспектори сгащиха бракониер в яз. „Александър Стамболийски“
-
Новинипреди 3 дниДнес е денят на Свети Мина
-
Любопитнопреди 3 дниГаброво влезе в Петото годишно време: „Краят е близо – да му отпуснем края!“










