Свържи се с нас

Икономика

Работодателите бавят трудовите книжки на напусналите

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Най-честото нарушение при прекратяване на трудовите правоотношения, установено от Инспекцията по труда в Габров  е забавяне предаването на трудовата книжка на работника. Това стана ясно от изнесената информация относно дейността на Дирекция „Инспекция по труда – Габрово” през първото полугодие на годината.

През първото полугодие на 2013 година, при извършени 787 проверки (за сравнение, през същия период на 2012 г. са извършени 729 проверки, а през 2011 г. – 481 проверки) са констатирани общо 3589 нарушения (3494 нарушения са констатирани през първото полугодие на 2012 г.), в т.ч. по здравословни и безопасни условия на труд са установени 2186 нарушения.

Нарушенията по трудовите правоотношения са свързани с учредяване и прекратяване на трудовите правоотношения, работното време и заплащането на труда.

При проверките, извършени през полугодието, са установени 1401 нарушения, отнасящи се до трудовите правоотношения.

При всяка проверка инспекторите от Дирекция „Инспекция по труда – Габрово” приоритетно започват проверките със законосъобразността на трудовите правоотношения. Въпреки това, за периода са установени 32 работещи без законосъобразно учредяване на трудовите правоотношения.

Чести нарушения са, че не е договорено в трудовите договори точното място на работа, като не се посочва и обекта където ще се извършва трудовата дейност на наетите лица. Констатирани са и нарушения, че работодателя не е договорил размера на допълнителното трудово възнаграждение.

Констатираните нарушения по заплащане на труда са  246, като това са не само нарушения по изплащане на заплатил, а и нарушения за неизплатени допълнителни възнаграждения – за работа на официални празници, за продължителна работа и професионален опит и др.

Установени са 209 нарушения по законосъобразност на работното време.

През първото полугодие на 2013 г. са Дирекция „Инспекция по труда – Габрово” е дала разрешение за работа на 27 непълнолетни лица. За същия период на 2012 г. дадените разрешения са 26.

Нарушенията, свързани с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд се групират в следните основни видове: Нарушения по организация на дейността за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; Нарушения по безопасност на работното оборудване и технологичните процеси; Нарушения по хигиена на труда.

През първото полугодие на 2013 г. са установените 2186 броя нарушения, отнасящи се до осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.

Повишеното внимание към вътрешно фирмената организация за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд не е  случайно. Качеството на фирмената организация по осигуряване на здравословни и безопасно условия на труд е гаранция за  здравословен и безопасен труд.

През първото полугодие на тази година най много са установените нарушения  по вътрешно фирмена организация за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд – 1125 нарушения.

От извършените проверки през първото полугодие на 2013 г. било установи, че все още  оценката на риска не се възприема от работодателите като важен инструмент за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Констатирани са 301 нарушения, свързани с непълни оценки на риска. Най честите констатации са, че оценките на риска не обхващат всички работни процеси, както и че не е оценен риска за използваното работно оборудване.

Не са предвидени мерки за предотвратяване и контрол на риска  при използване на  работното оборудване.

Въпреки допуснатите нарушения можем да се похвалим,  че предприятията в Габровска област спазват основните изисквания на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, като отчитаме, че работодателите са направили оценка на риска за здравето и безопасността на работещите и са осигурили обслужване от служби по трудова  медицина в предприятията си.

Констатираните нарушения по безопасност на работното оборудване и технологичните процеси са 529 броя. Голям процент от нарушенията по безопасност на труда, независимо от вида икономическа дейност на проверяваните предприятия, са свързани с ел. безопасността  (88 нарушения, 16% от нарушенията, свързани с безопасността на труда).

При проверките се отделя особено внимание на съоръженията с повишена опасност. Често срещано нарушение е, че контролно-измервателните уреди на съоръжения с повишена опасност  не са метрологично осигурени и нямат необходимата документация, отразяваща периодичните изпитвания и проверки.

 През първото полугодие на 2013 г. при извършените проверки са издадени 11 акта за спиране на машини и съоръжения.

Най – честите причини за спиране на машини и съоръжения са следните: Липса на блокировки и/или неизправни защитни системи за сигнализация и автоматизация; Неработещи или липсващи крайни изключватели на повдигателни съоръжения, както и неизпитани или износени над допустимото въжета, вериги и товарозахватни приспособления; Използване на вътрешнозаводски транспорт с неизправни звукова и светлинна сигнални системи; Експлоатация на СПО, без същите да са преминали задължителните технически прегледи от органите за технически надзор и др.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица