Свържи се с нас

Икономика

2013 – година на големите инвестиции за Габрово

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

2013-та година ще бъде година на големите инвестиции. Това обеща кметът на община Габрово Таня Христова пред местните медии на редовния си брифинг, на който беше направен отчет на изпълнението на бюджета за миналата  2012 година, както и представен проектобюджета за 2013 год.

„Наистина това ще бъде година, която ще бъде запомнена и надявам се ще бъде начало на един възходящ строително-ремонтен процес и процес, който ще има отражение върху качеството на живот на габровци. Инвестициите не са просто, за да бъдат реализирани и отчетени, и разходите възстановени. Тези инвестиции са наистина за хората. Аз вярвам и съм убедена, че габровци вярват, че нашият град има какво да показва оттук насетне. Има много голям потенциал, който заедно със здравия разум, който мисля че всички се опитваме да поощряваме ще докажем, че Габрово е град, който е жив и който се развива, преборвайки песимизма и негативното мислене, въпреки трудностите, които не отричам, че съществуват в нашето ежедневие“, каза кметът Христова.

Таня Христова беше категорична, че не смята, че с един бюджет в рамките на 12 месеца могат да се постигнат чудеса. „Може да се постигне много, но за да има устойчиво развитие трябва да разглеждаме един бюджет като част от една мащабна политика, която е насочена в посока на развитие на нашия град. Убедена съм, че всички ние сме участници в полагането на основите на този процес на развитие. Много зависи от всички нас дали наистина ще бъдем истински коректив, истински открити и ангажирани с всичко, което се случва. Предстои много работа. Вярвам, че ще успеем, стига да имаме отношение на собственост към всичко, което правим в нашия град – на откритост, на прозрачност. Не казвам, че няма да грешим. Не казвам, че сме разработили перфектния бюджет, не се ангажирам и с твърдението, че проектите ни са най-добрите, но работим с отношение и желание да инвестираме, да създаваме, да участваме в този процес по най-адекватен начин“, допълни още кметът.

Предстои да бъде направено публично обсъждане на проектобюджета за 2013 година, както и на отчета за 2012 г., което ще се състои във вторник (12 февруари) от 17,30 часа в Ритуалната зала на Общината. Поканени в обществения дебат са жителите на общината, представители на бизнеса, неправителствените организации и цялата общественост. Материалите по проекта за Бюджет 2013 г. и Отчет 2012 г. са на разположение на гражданите в Центъра за информация и услуги в сградата на общинската администрация, както и на електронната страница на Община Габрово. Те могат да бъдат разгледани и оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/14058610933873

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица