Свържи се с нас

Икономика

ОИЦ – Габрово отчете свършеното до тук и планираното за 2013 г.

Published

on

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Областният информационен център – Габрово представи постигнатите резултати през изминалата вече 2012 година и планираните дейности за 2013 г. Това направи управителят на Центъра Маринела Събева на планирана информационна среща с представители на медиите от област Габрово.

От началото на месец юни до края на 2012 година,  Информационният център е успял да организира 15 събития, на които са присъствали общо 660 заинтересовани страни по различни теми свързани с бизнеса, развитието на човешките ресурси и с всички отворени мерки, през този период на годината. Офисът е бил посетен от около 250 човека, търсещи отговори по различни теми, като дадените отговори от експертите са над 380 под различни форми. „По – важните гости по време на организираните събития през годината бяха Н.Пр. посланикът на Кралство Норвегия в България Тове Скартейн, министър Томислав Дончев, зам. – министрите Николай Нанков (МРРБ) и Зорница Русинова (МТСП), генералният директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ Кирил Гератлиев, Първият секретар на Норвежкото посолство в България Дагфрид Йортхол, със съдействието на екипите и експерти от МРРБ и ОПРР, МТСП, ОП РЧР, Агенция по заетостта, Иновация Норвегия и много други“, сподели Маринела Събева.

По думите й за 2013 години, към настоящия момент, ОИЦ – Габрово са планирали общо 27 събития, но се предполага през годината, че те да бъдат повече, тъй като в момента, в който се открие нова възможност веднага ще бъде организирано ново събитие. Първото по-голямо планирано събитие за тази година е семинар на тема „Подобряване на съвместната работа по отразяване на проекти, финансирани от европейските фондове и нов програмен период“, който ще се проведе в края на този месец. През февруари ще бъде организирано събитие, свързано с мрежата „Глобални библиотеки“. То ще има за цел едновременно да се намерят начините да се използва и мрежата на „Глобалните библиотеки“, за да може информация от ОИЦ да достига до малките населени места, като ще бъдат представени възможностите за финансиране на неправителствени организации.

По желание на Община Севлиево, през месец март ще бъде организиран двудневен семинар свързан с подкрепата за интегрирани планове за градско възстановяване и развитие. През тази година ще бъдат възстановени и проведени „Дните на градското планиране“ в Габрово, като ОИЦ – Габрово ще ги организира съвместно с Община Габрово. Идеята на събитието, планирано за април, е да обхване всички теми свързани с регионалното развитие, проекти с европейско финансиране, дискусии и др. Ще бъдат представени най – добрите практики от цялата страна на тема „Регионално развитие“, с участието на други Общини и информационни центрове.

През месец май в Габрово и Дряново ще бъде популяризиран Денят на Европа и дейността на ОИЦ с участието на младежки организации и доброволци, ще бъдат представени актуалните процедури по ОПАК и ОП „РЧР“, актуални процедури по „Конкурентоспособност“ и програма „Иновации в зелената индустрия на НФМ“, както и ще бъде организирана приемна на открито в седмицата на Габрово. Експертите от Центъра ще вземат участие и в габровския карнавал. За юни месец е предвидено популяризиране на дейността на ОИЦ в областта, а през юли ще поговорят за регионалното развитие. Ще бъдат представени още и двата проекта на Севлиево по ОП „Регионално развитие“ – крепостта Хоталич и парка „Казармите“.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Икономика

До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

Published

on

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.

На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.

Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.

Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.

За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица