Свържи се с нас

Икономика

Срокът за внасяне на здравни вноски от безработните се удължава

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

От тази година хората, които сами внасят задължителните си здравноосигурителните вноски (например трайно безработни, които не получават обезщетение от Бюрата по труда, не се осигуряват от държавата и др.) и не са регистрирани като самоосигуряващи се по смисъла на Кодекса за социално осигуряване[1], трябва да ги превеждат в хазната до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят. Това означава, че здравната вноска за месец януари 2013 г. трябва да се внесе най-късно до 25 февруари 2013 г. Размерът на здравноосигурителната вноски и за тази година е поне 16,80 лв.

От НАП напомнят също, че всички лица, за които възниква задължение сами да внасят здравноосигурителните си вноски подават в териториалните структури на НАП по постоянен адрес декларация – образец 7. Тя се подава в срок до 25-то число на месеца, следващ месеца на възникване на задължението за осигуряване от лицата, които не са осигурени на друго основание. Тоест ако от 1 януари сте в това качество и трябва сами да внасяте здравноосигурителни вноски, то до 25 февруари трябва да подадете декларация образец 7. От тази година в декларацията се декларира и избора на осигурителния доход, върху който  да се заплащат здравни вноски от тях. Не е необходимо гражданите, които вече са подали тази декларация, да подават нова – ако не го направят се смята, че са избрали да се осигуряват върху минималния осигурителен доход, уточняват от НАП.

Здравноосигурителните права на гражданите, които се осигуряват за своя сметка, се прекъсват ако не са внесени повече от три дължими месечни здравноосигурителни вноски за период от 36 месеца. Периодът се брои до началото на месеца,  предхождащ месеца, в който лицето потърси медицинска помощ, платена от Националната здравноосигурителна каса. Правата се възстановяват от датата на заплащане на всички дължими вноски.

Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски чрез електронната услуга на НАП. Справка за здравния статус клиентите на администрацията могат да направят и по телефона на 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. С електронния калкулатор на НАП гражданите могат автоматично да изчислят дължимите здравноосигурителни вноски и лихвите към тях от 2000 г. до сега.

Повече информация за възможностите за проверка на здравноосигурителния статус, възстановяване на здравни права, както и друга информация, клиентите на НАП могат да получат на телефон 0700 18 700 на цената на един разговор.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Интер Пауър“ премества шоурума и офиса си в ново помещение в Габрово

Published

on

„Интер Пауър“ с ново, по-голямо и удобно помещение
Фирма Интер Пауър, утвърден лидер в изграждането на електроинсталации, битово, офис и промишлено осветление, фотоволтаични инсталации и системи „Умен дом“, обяви своето преместване в ново, по-просторно помещение в град Габрово. Новото местоположение ще съчетава шоурума и административния офис на компанията, осигурявайки на клиентите и партньорите им още по-добро обслужване и удобство.

Новият шоурум на „Интер Пауър“
Новият шоурум на „Интер Пауър“ ще предостави на посетителите възможност да се запознаят с най-новите продукти и решения в областта на LED осветлението и фотоволтаичните системи. С по-голямото помещение, фирмата ще може да предложи по-голям избор от осветителни тела и повече мостри на място. Клиентите ще могат да се консултират със светлинните експерти на фирмата и да получат професионални съвети за оптималните решения за своя дом, офис или промишлено помещение. Ако не успеят да открият подходящ продукт на място, винаги могат да разгледат обширните каталози на Интер Пауър и да направят поръчка за осветление, което отговаря на техните нужди.

Предимствата на новото местоположение
Новото помещение на „Интер Пауър“ се намира в удобен и леснодостъпен район в центъра на Габрово и разполага с удобен безплатен паркинг за клиентите. Обединяването на шоурума и административния офис на едно място ще подобри комуникацията и координацията между отделите на фирмата, което ще позволи по-бързо и ефективно обслужване на клиентите. С предприемането на тази крачка, фирмата се стреми да осигури още по-добро обслужване и удовлетворение на своите клиенти.

Официално откриване
Официалното откриване на новото помещение на „Интер Пауър“ е планирано за средата на лятото. Очаквайте скоро повече подробности за точната дата.

„Интер Пауър“ – Вашият надежден партньор в електроинсталациите, осветлението и фотоволтаичните инсталации.

С над 11 години опит в индустрията, „Интер Пауър“ предлага висококачествени продукти и услуги на своите клиенти. Фирмата е специализирана в проектирането, доставката и монтажа на електроинсталации и LED осветление за всякакъв тип помещения.

„Интер Пауър“ предлага и изграждане на фотоволтаични системи за дома и бизнеса, както и системи „Умен дом“, които ви позволяват да управлявате дома си.

Новото местоположение на „Интер Пауър“ е на адрес: гр. Габрово, ул. „Брянска“ 58. За допълнителна информация и въпроси, можете да се свържете с фирмата на телефон 089 355 6772 или по имейл“ donchev@inter-power.com, както и да посетите техния уебсайт – https://inter-power.eu/ , където може да се запознаете по-подробно с всички услуги, които предлагат.

Зареди още

Икономика

„Get Cash“ е Вашето финансово решение

Published

on

„Ай Ти Еф Груп“ ЕАД е иновативна и съвременна небанкова институция, предлагаща разнообразни финансови услуги на своите клиенти. Основните продукти на компанията са потребителски кредити, с различни варианти за изплащане, ориентирани към обикновените хора.

Компанията е основана в края на 2012 г, като стартира успешно своят първи бранд, основан на кредитиране на физически лица изцяло онлайн. В резултат на стремежа си за постоянно развитие, през 2015 г, е създаден и брандът Get Cash, който перфектно съчетава предимствата на личния контакт, професионална консултация, приятелско отношение, прозрачни условия, бърз и лесен достъп до финансови услуги.

„Наша мисия е да бъдем модерна и иновативна небанкова финансова институция, която осигурява достъпни и висококачествени финансови услуги на обикновените хора. Ценностите, в които вярваме и споделяме са :

• Непрестанно развитие и добиване на нови специфични познания на нашите служители
• Отговорност и коректност в отношенията с нашите клиенти
• Усещане за партньорство – стимулиращо взаимно уважение и подкрепа
• Ясни и прозрачни условия

Заповядайте в офиса на Get Cash в Габрово, който се намира на ул.“Скобелевска“ №8.

Ние ще Ви посрещнем с усмивка и чаша кафе, ще поговорим с Вас и заедно ще открием най-добрият продукт за Вашите нужди.

Може да се свържете с нас на телефон: +359877029111.

Зареди още

Икономика

Таня Христова е новият председател на РСР е в СЦР за планиране

Published

on

Кметът на Габрово Таня Христова беше избрана за председател на Регионалния съвет за развитие на Северен централен район за планиране. Това стана в рамките на заседание на съвета с единодушната подкрепа на неговите членове – областните управители и кметовете в района, който обхваща областите Габрово, Велико Търново, Разград, Русе, Силистра.

„Благодаря за доверието, което ми гласуваха колегите, това е тежка отговорност“, каза кметът на Габрово след заседанието.

Таня Христова става председател на Регионалния съвет за развитие /РСР/ на Северен централен район /СЦР/за планиране във важна фаза от развитието на района. Тя ще носи отговорността да улесни и организира процеса на разработване и изпълнение на Интегрираната териториална стратегия за неговото развитие.

Важна точка от дневния ред на проведеното заседание беше задачата на Съвета да оцени 18-те комбинирани концепции за интегрирани териториални инвестиции и да предложи на Министерството на регионалното развитие и благоустройството тяхното поетапно финансиране.

„Това, което ни предстои е общините и населени места в СЦР да направим всичко възможно нашият регион да се развива конкурентоспособно и да преодолее предизвикателствата. На заседанието бяха обявени резултатите от оценката на Комплексните интегрирани териториални инвестции /КИТИ/, които ще обуславят процеса през следващите години за трансформация на целия Северен централен район. За Габрово хубавата новина е, че двете му КИТИ, които са насочени към образование и култура, са оценени по достойнство – те заемат 4-то и 5-то място“, коментира новият председател на РСР на СЦР.

Като председател на РСР на СЦР Таня Христова ще бъде отговорна за координирането и управлението на различните инициативи и проекти, насочени към икономическото и социалното развитие на района.

Тя ще работи в тясно сътрудничество с областните управители и кметствата в областта, за да гарантира съгласуваност и ефективност в дейностите за развитие. Христова ще бъде главният представител на района пред държавните институции, международни организации и други заинтересовани страни.

Кметът на Габрово ще има ключова роля и във формулирането и одобряването на проекти, стратегии и планове за развитие на района.

*Автор: Десислава Сутева,
Община Габрово.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица