Свържи се с нас

Любопитно

Девето издание на конкурса Ideal Standard Баня на годината

Тазгодишния конкурс се провежда под надслов „В търсене на идеалната баня” и предизвиква участниците с две нови категории

Published

on

От днес (7 декември) до 4 февруари 2013г. е отворена регистрацията за участие в конкурса Ideal Standard Баня на годината 2012. Деветото издание на конкурса приема за участие авторски 3D проекти на бани, създадени с предлаганите от марката Ideal Standard продукти.  В него могат да участват студенти и млади професионалисти, с квалификация и опит в областта на интериорния дизайн и архитектурата, продуктов дизайн, пространствен дизайн, инженерен дизайн, индустриален дизайн, приложни изкуства. Заявките за участие – индивидуални и колективни, се приемат на сайта на конкурса http://banianagodinata.com/  .

За тази година конкурсът има нови тема и категории. Темата „В търсене на идеалната баня” олицетворява философията на Ideal Standard като привлича вниманието на участниците върху проектирането на цялостни решения за баня, предназначени за конкретни хора – създаване на идеалната баня, която е направена специално за някого, по начин, който го кара да се чувства удобно и приятно всеки ден. Участващите 3D проекти ще се състезават  в две категории от жилищен интериор – „Идеалната баня за моето семейство” (баня до 15 кв.м.) и „Моята баня – това съм Аз!” (баня до 8 кв.м.). Предизвикателство към участниците е освен да проектират идеалната баня, да представят образа на семейството или индивидуалиста, които я използват.

Конкурсните заявки ще бъдат оценявани от творческо жури в състав от изявени професионалисти в областта на дизайна и архитектурата, под председателството на Ахим Пол от водещото дизайнерско студио Artefakt – партньор на Идеал Стандарт Интернешънъл в над 90 проекта за последните 10 години. Членове на журито са: арх. Албена  Владимирова-Андреева, арх. Пенка Станчева, Величко Великов (CHERGA), Мариана Китанова (арт-директор на сп. „Наш дом”). Почетен член на журито е Лазар Лазаров – търговски директор за Клъстър България на Идеал Стандарт Интернешънъл.

Номинирани и наградени ще бъдат тези кандидатури, които отговарят на посочените изисквания и критерии, определени от творческото жури и организаторите от “Идеал Стандарт – Видима” АД. Форматът поставя пред участниците предизвикателството на неограниченото въображение, творческо използване на продуктите с марка Ideal Standard и отваря възможности за нетрадиционни и оригинални хрумвания – елементи, които са заложени и в критериите за оценка.

Победителите в двете конкурсни категории ще получат приза „Ideal Standard Баня на годината 2012”, ще бъдат наградени с посещение на специализирано изложение за дизайн и с допълнителни награди от организаторите и медийните партньори на конкурса. Всички номинирани участници също ще получат награди.

„Сред основните елементи, които ще превърнат един проект, участник в конкурса, в конкурентен са: ясна мисъл в проектирането на банята, която започва с правилното разбиране на задачата; уместност на подбора и оползотворяване на пространството; хармония в съчетанието на продукти; оптимална организация на пространството и функция, съобразена с правилното разбиране на потребностите на хората, които ползват банята; естетическо съчетание на всички елементи от обзавеждането на банята; ясно открояване и аргументиране на основната линия на търсен резултат във всяка от категориите”, споделят членовете на творческото жури. „Предимство при номинирането имат конкурсните проекти, които предлагат новаторски идеи и  отправят послание към Ideal Standard за обратна връзка, което да вдъхновява нови дизайни”, допълват те.

Традиционно своята баня-фаворит ще могат да изберат и интернет потребителите в официалния сайт на конкурса www.banianagodinata.com. Избраниците на публиката в двете конкурсни категории ще получат приза „Ideal Standard Баня на публиката 2012”.  Сред участвалите в онлайн гласуването на случаен принцип ще бъдат изтеглени 20 участника, които ще получат награди.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Култура

Коледни и новогодишни картички в Държавен архив – Габрово

Published

on

Изпращането на коледни картички е традиция на повече от век. Тя изисква време и внимание да подбереш, надпишеш и изпратиш послание до близки и любими хора. Поне така е било в далечното и не толкова далечно минало, когато масово хората са си изпращали поздравителни картички на хартия.

И за да се улесни клиента в предпразничните му приготовления, включително избор на подходящи коледни картички за неговите близки и приятели, английската фирма Reed & Sons, базирана в Лондон през 1882 г. подготвя рекламни брошури, с които приканва своите клиенти да се запознаят с предлагания асортимент и да направят своите поръчки навреме! Една от тези брошури е запазена в „Семеен фонд Хаджидимитрови“ в Държавен архив – Габрово. В нея четем за богат набор от 5 пакета с коледни и новогодишни картички с различни мотиви, за възможност за поръчка на наградената с първа награда от изложба картичка „The dream of patience”, както и на такива, отпечатани върху сатен!

Пощенската картичка навлиза в бита на българина веднага след Освобождението. Или десет години след официалното й начало на 1 окт. 1869 г. в Австроунгарската империя. През 1896 г., след въвеждането на нови методи за отпечатване и размножаване, пощенските картички стават цветни, с различни илюстрации. В зависимост от изображението се появява огромно разнообразие от картички – с изгледи от места, запечатали различни събития, с произведения на изкуството, с рекламна цел, както и с хумористичен характер. Огромен е избора и от поздравителни картички за имен и рожден ден, Рождество Христово и Нова година, Великден, сватба, годеж и др. празници.

В Държавен архив – Габрово се съхранява значителен обем от коледни и новогодишни пощенски картички, те датират от началото на XX век до началото на XXI век. Дори и днес, в дигиталното време, все още има традиция за изпращане на коледно-новогодишни картички, особено на институционално ниво. Особено популярни са ръчно изработените картички, които се купуват с благотворителна цел и след това се изпращат на сродни институции, партньорски организации и пр. Да се върнем към онова отминало време, от началото на миналия век и да погледнем как са изглеждали тогава картичките. Изпращани са от роднини и приятели, т.е. те са една особено красива форма на човешко общуване, в която е пълно с добри пожелания за здраве, късмет, благополучие, изобилие и пр. Пожеланията и днес са същите, но носителя е друг. Изображенията на тях са много разнообразни и цветни, като акцентите са украсената коледна елха, часовникът със стрелките на 12 ч., зимните пейзажи, засмени и празнуващи хора, елегантно облечени дами, символи, свързани с късмета и разбира се, Дядо Коледа.

Важно място заемат и децата, тъй като техните очаквания за празника са най-големи. Не липсват и картички с изображения на семейства от млади хора с малки деца край тях, което ни напомня за важността на това да сме заедно в посрещането най-чаканите празници през годината.

Една от най-старите коледни картички, запазени от Държавен архив- Габрово, е от 1904 г. и е от фонда на първата дипломирана габровска акушерка Мария Патрунчева. Интересни образци от началото на миналия век са запазени във фондовете на тревненския учител и краевед Богомил Даскалов, в Колекция „Документални материали за историята на Габровски окръг“, във фондовете на сестри Пинтеви, на Александър и Петър Часовникарови и др. Част от тях ви представяме в настоящата публикация. Акценти са картичка за Новата 1904 г. с изображение на елегантна млада жена, облечена в стила от времето на краля-слънце, както и картичката на 120 години, изпратена за Новата 1906 г.

Изображението й представлява празненство в своя разгар с доста нажежени страсти, нещо специфично за празненствата и в наше време. 120 години по-късно изпращането на хартиени поздравителни картички е позамряла традиция, но желанието на хората за празнуване е същото.

През XX век, пощенските картички са масово средство за комуникация, те са визуално допълнение на историческия разказ. Днес, почти изместени от дигиталните съобщения и изображения, те запазват своето предназначение – да отразяват нравите, колорита и вкусовете на времето, в което са създадени. В този смисъл те носят своята важна историческа стойност. Ако в къщи имате пощенски картички, не ги изхвърляйте, донесете ги в Държавен архив – Габрово, където ще бъдат съхранени, обработени и след това достъпни за обществено използване.

Автор: Цветомира Койчева – началник на отдел „Държавен архив“ – Габрово.

Зареди още

Любопитно

Арена Механо ще бъде официално открита

Published

on

Новата спортна зала на Професионална техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово Арена Механо ще бъде официално открита.

Лентата на новото спортно съоръжение в Габрово ще бъде прерязана в деня на патронния празник на училището – 19 декември.

Ден преди откриването, на 18 декември, по повод 130 години ПТГ „Д-р Никола Василиади“ от 17.30 часа в зала „Възраждане“ ще се състои тържествен концерт на гимназията, участие в който ще вземат възпитаници на училището.

Зареди още

Любопитно

Севлиево посреща Коледния камион на Кока-Кола

Published

on

Кока-Кола отново носи магията на празниците в различни краища на България с любимия Коледен камион, който този декември ще посети цели 17 града в цялата страна. Празничното настроение ще завладее Севлиево на 14 декември.

Жителите и гостите на града ще могат да се радват на всички изненади, които ще пристигнат в града с легендарния червен камион, на паркинга на Kaufland (ул. „Стара планина“ № 78). От 14.00 до 20.00 часа посетителите ще могат да преживеят истинско коледно пътешествие – да се снимат с Дядо Коледа, да се включат в забавни игри и активности с награди, както и много други изненади.

Под мотото „Освежи магията на Коледа“ компанията кани всички да си подарят време за радост, да се спрат за глътка свежест и да обърнат внимание на хората, които влагат най-много грижа и любов, за да направят празниците специални за всички около тях.

През този сезон Кока-Кола напомня, че перфектната Коледа не изисква съвършенство, а присъствие, емоция и споделени мигове. След Севлиево емблематичният червен камион ще продължи обиколката си в България, спирайки в още шест града. Финалът на турнето ще бъде в София в продължение на цели три дни – на 21, 22 и 23 декември. Всички градове и спирки от обиколката на камиона може да видите тук. През 2025-а турнето ще бъде по-мащабно и по-близо до хората, като камионът ще бъде позициониран основно в близост до големи супермаркети, където Кока-Кола традиционно среща хората в разгара на празничната подготовка, за да им подари момент на освежаване и радост.

„Кока-Кола винаги е била част от коледната магия – от първата глътка, която носи свежест и настроение, до споделените мигове с хората, които обичаме. С тази кампания искаме да вдъхновим всички да се върнат към простите, истински радости на празника – да обърнат внимание на добрината, да се усмихнат и да си подарят момент заедно“, споделя Бошко Попесков, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

В центъра на кампанията тази година е и новата версия на легендарната коледна песен от рекламата на Кока-Кола от 1999 г. „Празниците идват“ – мелодия, която вече 26 години пази духа на празниците и събира поколения около усещането за топлина, уют и споделеност. В изпълнение на Орлин Павлов, с обновен текст и свежо звучене, песента свързва онези споделени мигове, които помним, с начина, по който празнуваме днес.

Песента може да чуете тук.

Освен да носи радост и светлина на хората, тази година турнето отново има и социален фокус. В партньорство с „Операция Плюшено мече“, Кока-Кола ще подкрепи събирането на средства за младите таланти на България – деца и младежи, които мечтаят да се развиват и да следват своя път. Така празничната магия ще достигне още повече хора, а всяка добра постъпка ще стане част от една по-голяма кауза.

Кока-Кола си партнира и с „Екопак“, за да осигури събирането на опаковки по време на събитията от коледната обиколка, като насърчава разделното събиране и рециклиране на отпадъци в празничните дни.

Тази година Кока-Кола кани всички да се включат и в националната коледна кампания, като съберат трите срички „КО-ЛЕ-ДА“ от промоционалните опаковки на напитките, давайки им шанс да спечелят лимитиран Коледен камион.

Повече информация за игрите и условията можете да намерите тук.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица