Свържи се с нас

Икономика

Тъч скрийнове посрещат потребителите на ОИЦ – Габрово

Published

on

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Почти на 100% Областният информационен център в Габрово (ОИЦ – Габрово) работи така, както е замислен да функционира. Офисът има ново обзавеждане, оборудване, подредена европейска библиотека и нови тъч скрийнове, на които потребителите на Центъра могат да намират необходимата информация за възможностите за финансиране на проекти по актуални схеми и процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми на ЕС. Новите придобивки бяха повод за среща на представителите на информационния център с местните медии, на която бяха разяснени резултатите от дейността им до момента и скорошните предстоящи инициативи.

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

„Залата е свободна, за да може всеки човек във всеки един момент да дойде и да си вземе литература от тази, която сме подредили. Да седне да почете, да потърси информация и на мулти – тъч скрийновете. Разбира се всичко това с наше съдействие, както за библиотеката, така и за тъч скрийновете, на които ще го упътим как да работи с тях. Всеки потребител ще има възможност за самостоятелна дейност и работа, където може на спокойствие да потърси сам своята информация“, каза управителят на ОИЦ – Габрово Маринела Събева.

От стартирането на дейността на ОИЦ – Габрово към настоящия момент се наблюдава ръст на посещаемостта на офиса, като той е бил посетен от общо 196 души, от които са постъпили 308 въпроса. „Това беше логично, тъй като беше необходимо време хората да разберат, че съществуваме и за какво могат да ни потърсят, и за какво могат да получат информация. Ние отговаряме на посетители независимо от това дали са дошли на място, по телефона или електронната поща, които са ни задали конкретни отворени схеми на оперативни програми или по търсене на възможности за финансиране за конкретни неща“, допълни Маринела Събева. По думите й през последния месец има 5 събития, организирани от тях за информиране на гражданите. Общо за периода са били организирани 13 събития с различна тематична насоченост.

От миналата седмица ОИЦ – Габрово са започнали серия от събития, свързани с ОП „Развитие на човешките ресурси“, тъй като в момента по тази програма има най-много отворени схеми. През изминалата седмица е било проведено събитие в Дряново,  вчера в Севлиево, а този петък в Габрово (15.00 ч. в Ритуалната зала на Община Габрово) и Трявна (10.00 ч. в Община Трявна), където ще участват експерти  от Агенцията по заетостта. „Правим го, защото винаги възникват много конкретни въпроси, на някои от които ние не можем да отговорим и търсим допълнителни отговори“,  допълни още управителят на ОИЦ – Габрово.

В заключение беше казано, че офисът в Габрово, заедно с този в Смолян, са били наградени като най-активни, с най-много инициирани участници, които са взели участие в конкурс за детска рисунка.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица