Икономика
Бранд на България ще засили емоционалната връзка с туристите

снимка: Милена Дончева
За първи път ще бъде създаден единен туристически бранд за дестинация България с ясно позициониране на страната, единни послания и символи, основани на сериозни маркетингови изследвания, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на среща с медиите. На нея бяха огласени резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по Оперативна програма „Регионално развитие“.
Туристическият бранд „България“ ще стимулира конкурентоспособността на страната на световните и регионалния пазари, добави Маринов. Целта на ефективното маркетиране на бранд „България” е по-високото качество на предлаганата туристическа услуга. Той ще обогати образа на страната ни като предимно „морска“ дестинация, като представи разнообразните й възможности за туристически услуги. Очаква се новият бранд да бъде факт през 2013 г. За ефективното му налагане е нужна активната роля на всички страни, ангажирани с туристическите дейности.
На срещата бяха представени и данните от различни маркетингови проучвания за възприятията и разпознаваемостта на страната като туристическа дестинация, за нагласите на потребителите към местните туристически продукти. Бяха обсъдени също добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.
Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти показват, че страната все още е малко позната като туристическа дестинация. Представата за нея се свързва основно с добри възможности за предлагане на морски ваканции и с достъпна цена на туристическите услуги. Според резултатите от изследванията България продължава да има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранните туристи, но тези от тях, които са почивали у нас през последните 2 години, са вече много по-позитивно настроени. Този факт се свързва с висока удовлетвореност от пребиваването им и е предпоставка за нови посещения и лоялност към дестинацията. Същевременно в съзнанието на българския турист родината има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики за избора на България за пътуване и почивка. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната си и с богатото й културно-историческо наследство.
Освен България проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на чуждестранни и български туристи. Проведен е и анализ сред чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция), както и сред български туроператори. На базата на тези изследвания са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм се очертават Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.
Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.
За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.
Икономика
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
Докоснете се до технологиите, които променят света!

На 20 септември, от 10.00 до 14.00 часа, фабриката ни за производство на оборудване за високо напрежение в Севлиево ще отвори своите врати за всички посетители.
В сърцето на Севлиево, в една чиста, модерна и иновативна производствена среда, нашите екипи създават решения и технологии, които движат света към по-устойчиво енергийно бъдеще. От десетилетия тук се раждат и развиват технологии, знания, опит и идеи, които превръщат града в ключова точка на картата на енергийните иновации.
Заповядайте да научите повече, както и да се запознаете от близо с компанията и възможностите, които предлага. Обиколките ще се провеждат на всеки 20 минути, като последната група ще бъде допусната в 13.40 ч.
- Ще имате възможност да се запознаете отблизо с процесите, технологиите и хората, които стоят зад производството на високоволтово оборудване
- Ще научите повече за възможностите за работа и кариера и атрактивните условия, които компанията предлага
- Ще усетите духа на иновациите, които вдъхновяват следващата ера на устойчивата енергия.
Ако проявявате интерес и любопитство към световните технологии- заповядайте в Деня на отворените врати. Адресът на събитието е бул. „Никола Петков“ №32.
Започваме точно в 10.00 часа на 20 септември, събота.
Важно:
Поради спецификата на производствената среда, деца няма да бъдат допускани на територията на фабриката. Не е необходима предварителна регистрация.
Очакваме ви с нетърпение!
Икономика
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева


През второто тримесечие на 2025 г. област Габрово запазва 15-ото си място в националната класация по показателя средна брутна месечна работна заплата. Данните на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, сочат, че средната стойност за региона е 2 008 лв., което представлява ръст от 8.8% спрямо първото тримесечие на годината и увеличение от 7.7% на годишна база.
Средната заплата през април е била 1 938 лв., през май – 2 013 лв., а през юни достига 2 072 лв. Повишение се отчита в редица икономически дейности, сред които „Образование“, „Държавно управление“, „Професионални дейности и научни изследвания“ и „Култура, спорт и развлечения“.
В обществения сектор заплатите бележат ръст от 16.1%, докато в частния увеличението е по-умерено – 4.9%. Спрямо второто тримесечие на 2024 г. значителен напредък има в „Строителство“, „Образование“ и „Хотелиерство и ресторантьорство“.
Най-високо средномесечно трудово възнаграждение през периода е отчетено в „Държавно управление“ – 2 774 лв., „Образование“ – 2 750 лв. и „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 315 лв.
Най-нископлатени остават служителите в „Операции с недвижими имоти“ – 1 020 лв., „Административни и спомагателни дейности“ – 1 213 лв. и „Други дейности“ – 1 369 лв.
В националната класация областта се нарежда след София (столица), София (област), Варна, Враца, Пловдив, Стара Загора, Шумен, Русе, Плевен, Търговище, Бургас, Перник, Разград и Пазарджик.


-
Икономикапреди 6 дни
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
-
Любопитнопреди 5 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево
-
Новинипреди 6 дни
По стъпките на героите
-
Кримипреди 6 дни
Задържан е садистът, убил малко коте в Севлиево
-
Новинипреди 3 дни
140 години от Съединението
-
Икономикапреди 5 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Икономикапреди 6 дни
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева
-
Новинипреди 3 дни
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост