Свържи се с нас

Икономика

Бранд „България“ ще осигури на страната ни да е целогодишна туристическа дестинация

Published

on

снимка: novini.bg

снимка: novini.bg

Една от основните цели за разработването на цялостен бранд „България“ като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за страната ни, като ще й осигури база за дългосрочна ефективна комуникация. Това заяви днес във Велико Търново заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България страната трябва да се развива като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

На срещата Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) запозна представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд „България”. Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Експертите посочиха, че  ефективното маркетиране на бранд „България” трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като „евтина дестинация“ да се превърне в „добро съотношение между качество и цена“. Допълнително ще трябва да се развие образът на страната от „морска“ дестинация в страна, предлагаща добри възможности и за други типове туризъм и да се формира връзка в потребителското съзнание между България и възможностите за разглеждане на забележителности.

Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и тураегнти, показват недвусмислено, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На този етап България има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка в България през последните 2 години. Този факт говори за висока удовлетвореност и е предпоставка за повторни посещения и лоялност към дестинацията.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие.  Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се  характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен България, проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и  37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма България се конкурира с Чехия.

Туристическият бранд „България“ трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на „Обединение за бранд България”, избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево

Докоснете се до технологиите, които променят света!

Published

on

На 20 септември, от 10.00 до 14.00 часа, фабриката ни за производство на оборудване за високо напрежение в Севлиево ще отвори своите врати за всички посетители.

В сърцето на Севлиево, в една чиста, модерна и иновативна производствена среда, нашите екипи създават решения и технологии, които движат света към по-устойчиво енергийно бъдеще. От десетилетия тук се раждат и развиват технологии, знания, опит и идеи, които превръщат града в ключова точка на картата на енергийните иновации.

Заповядайте да научите повече, както и да се запознаете от близо с компанията и възможностите, които предлага. Обиколките ще се провеждат на всеки 20 минути, като последната група ще бъде допусната в 13.40 ч.

  • Ще имате възможност да се запознаете отблизо с процесите, технологиите и хората, които стоят зад производството на високоволтово оборудване
  • Ще научите повече за възможностите за работа и кариера и атрактивните условия, които компанията предлага
  • Ще усетите духа на иновациите, които вдъхновяват следващата ера на устойчивата енергия.

Ако проявявате интерес и любопитство към световните технологии- заповядайте в Деня на отворените врати. Адресът на събитието е бул. „Никола Петков“ №32.

Започваме точно в 10.00 часа на 20 септември, събота.

Важно: 
Поради спецификата на производствената среда, деца няма да бъдат допускани на територията на фабриката. Не е необходима предварителна регистрация.

Очакваме ви с нетърпение!

Зареди още

Икономика

Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева

Published

on

През второто тримесечие на 2025 г. област Габрово запазва 15-ото си място в националната класация по показателя средна брутна месечна работна заплата. Данните   на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, сочат, че средната стойност за региона е 2 008 лв., което представлява ръст от 8.8% спрямо първото тримесечие на годината и увеличение от 7.7% на годишна база.

Средната заплата през април е била 1 938 лв., през май – 2 013 лв., а през юни достига 2 072 лв. Повишение се отчита в редица икономически дейности, сред които „Образование“, „Държавно управление“, „Професионални дейности и научни изследвания“ и „Култура, спорт и развлечения“.

В обществения сектор заплатите бележат ръст от 16.1%, докато в частния увеличението е по-умерено – 4.9%. Спрямо второто тримесечие на 2024 г. значителен напредък има в „Строителство“, „Образование“ и „Хотелиерство и ресторантьорство“.

Най-високо средномесечно трудово възнаграждение през периода е отчетено в „Държавно управление“ – 2 774 лв., „Образование“ – 2 750 лв. и „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 315 лв.

Най-нископлатени остават служителите в „Операции с недвижими имоти“ – 1 020 лв., „Административни и спомагателни дейности“ – 1 213 лв. и „Други дейности“ – 1 369 лв.

В националната класация областта се нарежда след София (столица), София (област), Варна, Враца, Пловдив, Стара Загора, Шумен, Русе, Плевен, Търговище, Бургас, Перник, Разград и Пазарджик.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица