Икономика
Конкурс за национални награди по здраве и безопасност при работа

снимка: Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”
За трета поредна година Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” отправя покана към предприятията, регистрирани и опериращи на територията на България, да участват в конкурс за определяне на носители на годишните Национални награди по здраве и безопасност при работа.
Основната цел на инициативата е да се отличат примери за добри практики в областта на здравословните и безопасни условия на труд в страната и да се насърчат дейностите, свързани с превенция и контрол на рисковете на работното място, чрез активно включване на всички заинтересовани страни.
Във връзка с определянето на носители на Националните награди по здраве и безопасност при работа за 2012 г. Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” отправи публична покана за участие в конкурса, която е публикувана на интернрт страницата на агенцията: www.gli.government.bg.
Както и през предходните две години, в конкурса за Национални награди по здраве и безопасност при работа през 2012г. могат да вземат участие предприятия от всички икономически дейности, като за целта те следва да попълнят и изпратят в съответния срок заявление за кандидатстване (по образец).
Кандидатите ще бъдат разпределени в три категории – малки, средни и големи предприятия, като всеки кандидат може да участва само в една от тези категории (в зависимост от числеността на персонала към момента на подаване на заявлението).
Не се допускат до участие предприятия, в които през настоящата година или в някоя от предходните две години е допусната смъртна злополука или злополука, довела до инвалидност. Дисквалифицират се от участие и кандидати, за които се установи, че в заявлението за кандидатстване са попълнили неверни данни.
Победителите във всяка от посочените по-горе три категории, ще бъдат определени от специално създадена за целта комисия, чийто състав включва представители на ИА ГИТ, на Фондация „Център за безопасност и здраве при работа”, с чиято активна подкрепа се осъществява инициативата, както и на социалните партньори в страната.
Класирането ще се извърши въз основа на информацията, съдържаща се в заявлението за кандидатстване и представените по преценка на съответния кандидат допълнителни материали (вкл. снимки, илюстрации, графики, диаграми и т.н.), като е възможно да бъде организирана и среща с представители на предприятието или посещение на място от Дирекция „Инспекция по труда” по местонахождение на последното.
Класирането на участниците ще бъде обявено на интернет страницата на ИА ГИТ.
Адресът, на който следва да се изпращат формулярите за кандидатстване, е: Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, бул. „Княз Александър Дондуков“ 3, гр. София 1000. Заявлението за кандидатстване може да бъде подадено и по електронна поща на e-mail адрес: aborisov@gli.government.bg, както и в деловодството на ИА ГИТ, респ. на съответната Дирекция „Инспекция по труда”.
Крайният срок за подаване на заявления е 21.11.2012г. /сряда/. Документи, подадени след тази дата, не подлежат на разглеждане. В случаите, когато документите са изпратени по пощата или чрез куриерска служба, за дата на подаване се счита датата на пощенското клеймо, съотв. отбелязаната дата на подаване на пратката. За контакти и допълнителна информация: Александър Борисов, тел.: 02/8101725, e-mail: aborisov@gli.government.bg.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 6 дни
Благотворителен празник за нова детска площадка в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Новинипреди 6 дни
Габрово отбеляза със знания и усмивки „Празника на географията“
-
Новинипреди 5 дни
Над 40 дървета ще бъдат засадени в района на ул.“Христо Ботев“
-
Кримипреди 6 дни
Шестима са заловените пияни или дрогирани в региона по Великден
-
Кримипреди 6 дни
Министър Митов даде положителна оценка за работата на ОДМВР-Габрово
-
Новинипреди 5 дни
Камерната зала на Кукления театър в Габрово отново отваря врати
-
Културапреди 2 дни
Видео урок за Колю Фичето представя великия майстор пред ученици в цялата страна
-
Новинипреди 5 дни
„Янтра“ приема „Монтана“ в битка за място в четворката